K@trine Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Fordi jeg skal flytte inn i en ett-roms, vil jeg kvitte meg både med min gamle TV og min gamle PC-skjerm. Må nemlig spare mest mulig plass. Har sett at mange flatskjerm-TV'er kan brukes som PC-skjermer også. Det ville vært perfekt for meg. Men som dere sikkert allerede har skjønt, jeg har ingen peiling på slike greier, og risikerer å gjøre et virkelig dumt kjøp. Derfor lurer jeg på om noen her kan komme med forslag til en skjerm (og evt. rimelige butikker/nettbutikker). Jeg spiller ingen hyperavanserte dataspill (litt sims2 en sjelden gang i blandt bare). PC'en brukes først og fremst til internett, skrivearbeid, mail etc. Jeg ønsker å bruke minst mulig penger, men hvertfall under 4000. Når jeg ser TV kommer jeg bare til å være 3 meter fra skjermen, så den trenger ikke være særlig stor. 20-25'' hadde vært kjekt å ha. Noen innspill? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Kan ihvertfall komme med noen forslag til deg Forslag 1 Forslag 2 Forslag 3 Lenke til kommentar
K@trine Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Takk for forslag Driver på og leser om Tv'ene nå. Men blir veldig forvirret Hvordan vet jeg om en TV kan brukes som PC-skjerm? Ser man bare på oppløsningen, eller må den ha en spesiell kontakt bak? Kan alle flatskjerm-TV'er brukes som pc-skjermer? Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Så vidt jeg har fått med meg så har alle LCD Tver ihvertfall VGA kontakt men de fleste idag har både VGA og DVI kontakt.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Kan alle flatskjerm-TV'er brukes som pc-skjermer? 8967993[/snapback] Alle TV-er er ikke egnet som PC-skjermer nei. Dessverre er det ikke alltid helt enkelt å finne info om dette i spesifikasjonene heller. I tillegg til å ha innganger som er "PC-kompatible" (det har alle dagens flatskjermer) må TV-en også støtte riktig oppløsning og 1:1 pixelmapping for å kunne fungere som en fullgod PC-skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå