Gå til innhold

Beyerdynamic DT770 Pro+Corda Arietta=?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har akkuratt solgt mine Sennheiser HD 280 Pro.

Nå er jeg på nippet til å bestille et par Beyerdynamic DT770-80 Pro,men ser at HPX selger Beyerdynamic DT770 Pro og Corda Arietta som en pakke til 3600 kr.

Fra før har jeg et Onkyo Wavio SE-150PCI lydkort. Dette er jo et svært bra lydkort, så det jeg lurer på er...trenger jeg den Ariettaen? Hvor mye vil dette gjøre for lyden. Noen erfaringer her?

Er jo fristende med en Corda Aria,men det blir litt vel dyrt synes jeg. :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror en DT770-80 pluss en Corda Arietta er en glimrende pakke. Corda+Beyerdynamic er generelt meget gode kompiser. :-)

Onkyo-lydkortet skal absolutt være bra, men har strengt tatt ingen utgangseffekt å snakke om. Og som Peterman sier, en DT770 er glad i effekt.

Det blir spesielt mer kontroll på bassen.

Kjekt med ordentlige RCA-utganger på Onkyo-lydkortet. Tror ikke du trenger å oppgradere det på en stund.

Endret av JensL
Lenke til kommentar

Jeg følger opp denne tråden litt.

Peterman kjenner meg fra før og vet at jeg er en audiofil kar som er svært kresen når det gjelder lyd. Headset er jeg ikke noen ekspert på,men her hører jeg LETT forskjell.

I går fikk jeg headsettet og Ariettaen. Lot det stå på i ca 24 timer før jeg lyttet på det,for å spille det litt inn.

Jeg er imponert over lyden på DT 770,men ikke på Arietta'en.

Sammenligner litt her. Jeg startet en gang i tiden med et par "gratis" hodetelefoner,så kjøpte jeg et par Koss Porta pro. De hadde jeg i ca 1. år og trodde de var brukbar. Så byttet jeg til Sennheiser HD 280 Pro. Dette var jo som natt og dag. Sennheiser var jo sinnsykt mye bedre på alt. Tror jeg har hatt Sennheiser i ca 2 år nå.

Satt på meg DT 770'ene for første gang i dag. Dæven så ren,fin og korrekt lyden var.

Virket nesten kjedelig i begynnelsen. Etter å ha hørt på de noen timer nå,så liker jeg de bedre og bedre. Minner meg egentlig om da jeg byttet høyttalere fra et par JBL til 8000 kr til et par Patos til 12000 kr.

Den alt for rocka lyden er erstattet med en lyd som er mye mer behagelig og korrekt.

Dypbassen i 770'ene er jo også helt rå. Man merker faktisk at de beveger seg på hodet når man spiller høyt!

Så over til Arietta'en. Har prøvd med bare lydkortet og Arietta om hverandre MANGE ganger

Her er nesten ingenting å hente. Arietta'en går i retur på Mandag. Den anbefaler jeg ikke.

Vurderer heller en Aria og selge lydkortet mitt (siden Aria har egen DAC)..

Eventuellt å bygge min egen forsterker.

Noen tips angående selvbygg? Eller en god forsterker som funker?

Noen som har hørt Vincent KHV-111?

Rør høres jo fristende ut da. :yes:

Edit: Må også få med at komforten på 770'ene er helt nydelig. Disse kan man ha på hele dagen uten ubehag og enda isolerer de lyden godt. Ikke like godt som Sennheiser,men 770 klemmer ikke så mye og er mer behagelig.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...