boundishh Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Det er ikke alle som er interesserte i hvor fort bilen tar svingene. Det finnes folk som faktisk kjører rolig. Noen velger komfort og fleksibilitet fremfor sportslige egenskaper. Vet det høres utrolig ut for en fjortis uten lappen, men folk er ulike. 8971787[/snapback] så klart er det folk som gjør det:) ville bare si at fyren ikke kunne forvente en sportslig bil Endret 29. juni 2007 av Fanboy Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Det er jo en kjensgjerning at fortiser er klodens besserwissere. La oss håpe at trådstarter har fått noen gode bidrag til sitt valg, og ikke bare tenåringspjatt. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Det er jo en kjensgjerning at fortiser er klodens besserwissere. La oss håpe at trådstarter har fått noen gode bidrag til sitt valg, og ikke bare tenåringspjatt. 8971949[/snapback] jeg sprer ikke bullshit hvis det er det du tror Lenke til kommentar
ayasha Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Nå er ikke jeg en fyr da men :S Og er heller ut etter en god bil framfor en rask en. Skulle tatt seg ut å teste ut en bil i svinger med en toåring i baksetet Jada, zanta, jeg har blitt klokere. Tusen takk skal dere ha! Synes bilen ser fin ut, og plassmangel bekymrer meg ikke så mye, så tror bilen kan være noe for meg. Har jo hørt at volvo ikke går sund så lett og det er en ganske viktig ting synes jeg. Men HVOR dårlig drar egentlig 1,6en? er det FULLSTENDIG håpløst eller funker det sånn greit med kjøring fra a til b? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 selvfølgelig funker v40 som mammabil kan bli litt trang til tider , men ellers er det en fin bil sånn til og komme seg fra a til b på lovlig vis Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 1.6 literen vil funke fra a til b, men du kan ikke forvente deg noe særlig til akselerasjon. Kjørte ikke noe mer en 2 - 3 mil med den 1.6 literen jeg prøvde, og den funket jo greit nok når du først hadde fått den opp i fart. Måtte gire ned endel i de brateste bakkene får å få det til å flytte seg noe, men det funker. Synes det er helt grei plass i den, men det er jo ikke en veldig stor stasjonsvogn. Har hatt V40 som familiebil siden 2001, og S 40 før det, og har fått plass til alt. Funket fint med bilferie med 5 stykker i bilen, alt gikk inn. Kjørte også flyttelass med den forige sommer, utrolig alt man egentlig kan få plass til i den bilen, uansett hvor liten den virker. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 ayasha: Jeg foreslår at du totalt tar det Fanboy skriver om sine "erfaringer" om biler du lurer på å kjøpe med en gedigen klype salt! Ikke for at jeg tror du ikke gjor det, men når man er 16 år så har man strengt tatt ikke rare erfaringen. Bortsett fra de timene man har tilbragt siden av pappa som øvekjører. Selv så er jeg 31 år og de siste 2 årene har jeg kjørt ca. 200.000km. pr år, kun i jobbsammenheng. I tillegg så har jeg eid 3 stk. splitter nye biler (VW) privat + en del gammelt. Jeg har sef. også ljørt andre biler i løpet av mitt liv, så jeg mener min erfaring når det gjelder selve kjøring av bil og oppførsel i trafikk overgår veldig mange her inne. Men det skal sies at jeg ikke er så veeeldig flink på den tekniske biten. Jeg kjører bilen, og verkstedet reparerer Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Volvo er en av de 4 premiummerkene her i Europa. Nå skal jeg ikke uttale meg til kjøreegenskapene til V40, da jeg selv kjører en V70. Og med V70 kan man jo konkludere at den har usedvanlig bra kjøreegenskaper. På langturer er den uslålig Den er driftssikker om min D5 versjon bruker 0,4-0,5 på mila. Eneste negative med v70 serien er svingradiusen, men allikevel er Volvo det mest populære merket blandt taxisjåfører om dagen. Alle mine venner med cash kjører Volovo, og det er blitt et kvalitetsmerke BMW, Merchedes og Audi virkelig har fått føle på kroppen. Volvo er med andre ord et klokt valg. Og Volvo betyr jo "jeg rul(l)er" Kos deg Prut på prisen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Etter min mening er 1.6 en helt grei motor dersom man ikke er spesielt opptatt av ytelser. Den gir deg billigere forsikring, og trolig lavere bensinforbruk enn en med større motor. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Volvo er en av de 4 premiummerkene her i Europa. 8974013[/snapback] De forsøker forgjeves hvertfall. Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 (endret) Volvo er en av de 4 premiummerkene her i Europa. Nå skal jeg ikke uttale meg til kjøreegenskapene til V40, da jeg selv kjører en V70. Alle mine venner med cash kjører Volovo, og det er blitt et kvalitetsmerke BMW, Merchedes og Audi virkelig har fått føle på kroppen. 8974013[/snapback] Jeg skjønner at vil kalle Volvo en "premiumbil", siden du kjører en selv. Men Volvo stiller nok presisjemessig lavere enn BMW, Audi og Mercedes. Volvo er nok nærmere Saab og Volkswagen, spør du meg. Endret 30. juni 2007 av Dovrebanen Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Etter min mening er 1.6 en helt grei motor dersom man ikke er spesielt opptatt av ytelser. Den gir deg billigere forsikring, og trolig lavere bensinforbruk enn en med større motor. 8975000[/snapback] Nja, nå har ikke jeg fakta å vise til, men jeg tror nok ikke det er mye å hente i bensinforbruket kontra en 1,8 eller 2,0 faktisk. Jeg vil tro at motoren er såpass liten at den vil slite litt på norske veier, og derfor bruke mer bensin, men om noen har fakta å komme med så gjør gjerne det. Bestefar hadde en '96 S40 (med skinnseter og aut. aircondition) tidligere, med 1,8-literen. Nå fikk jeg desverre ikke prøvekjørt bilen selv, men alle andre i familien konkluderte med at motoren var det som trakk ned på hele bilen. Nydelig å se på, gode seter og ellers ganske bra, men som sagt; slapp motor. Den kom seg ikke opp bakken til feriehuset vårt engang så fort du hadde bagasje. Om man var to personer og to kofferter, og bakken litt våt kunne du bare glemme det. Vår gamle Camry kom seg opp uten noe problem. Med henger ... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Jeg skjønner at vil kalle Volvo en "premiumbil", siden du kjører en selv. Men Volvo stiller nok presisjemessig lavere enn BMW, Audi og Mercedes. Volvo er nok nærmere Saab og Volkswagen, spør du meg. 8978738[/snapback] Helt enig. Volvo er for de som ikke vil skille seg ut men vil kjøre anonymt. Og med de prisene på nye V70 som er nå, 450k>, så får de plutselig MANGE harde konkurrenter som har vesentlig mer å stille opp med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå