ayasha Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Lurer på å kjøpe en Volvo V40 1999 mod. Det står i en 1,6 motor som har gått ca 180.000 km.Prisen er 70.000 Grei bil? Noen meninger? Pliiiz Endret 28. juni 2007 av ayasha Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 det er jo en ordentlig gubbebil . Også ligger den like godt på veien som en dass eller vent litt dassen ligger bedre på veien. Og en annen ting er at den er trang inni Lenke til kommentar
ayasha Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Tja, det er jo også en mening... takktakk.. gubbebil eller ikke.. Noen som har noen mer seriøse meninger? driftsikkerhet,"holdbarhet", osv`? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 men når det gjelder holdbarhet er den sikkert ok , som de fleste volvoer. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 det er jo en ordentlig gubbebil . Også ligger den like godt på veien som en dass eller vent litt dassen ligger bedre på veien. Og en annen ting er at den er trang inni 8966740[/snapback] Ligger absolutt godt på veien disse bilene. Helt OK med plass, en får selfølgelig større. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Vel, jeg har hatt en 98modell V40 1,8liter. Bilen er helt grei den. Ok kjøreegenskaper. Det som jeg kan trekke frem er at jeg synes 1.8 literen min var vel slapp, så jeg er skeptisk til en ennå mindre motor, samt at plassen i bilen er av begrenset art. Utenom dette har jeg ikke noe å trekke ned på bilen. Hadde den i ca 2år og den servet meg vel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg har også kjørt V40 1.8, den gikk overraskende dårlig. En Focus 1.6 er rene raceren i forhold. Ellers var V40 trang både foran og bak, spesielt trang i førerplassen. Skulle jeg kjøpt Volvo, var S60/V70 minste jeg ville gått for. Jeg har også sett på nye S40/V50, og den er også trang, spesielt i baksetet. Lenke til kommentar
ayasha Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Nå har ikke jeg særlig peiling på dette med motor. Vel, bil sånn generelt Men er også litt skeptisk til volvo med 1,6 motor, etter å ha lest litt der ute. Men tar gjerne imot mer meninger jeg altså Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Har kjørt en Volvo V40 med 1.6 liter. Dette blir rett og slett for liten motor i denne bilen! Du mister alt som heter kjøreglede med denne motoren. Jeg kan også bekrefte at bilen virket trang inni. (trangere enn golf) Jeg ville seriøst vurdert noe annet med LITT spenstigere motor enn dette. Skal man først ha en billig bil som attpåtill kan skryte av driftsikkerhet, ville jeg heller kjøpt meg en japse. Man får ikke akkurat følelsen av luksus i disse japsebilene, men driftsikre, lette og kjappe er de! Volvo er og blir en typisk gubbebil sett med mine øyne. Ja.. Volvo har noen gullkorn dem også, men da koster det såpass at jeg heller ville vurdert BMW/Merchedes/Audi/VW. Dessuten så er det ingen i verden som kan måle seg med VW'ens DSG-kasse! Lenke til kommentar
ayasha Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Volvo er og blir en typisk gubbebil sett med mine øyne. Ja.. Volvo har noen gullkorn dem også, men da koster det såpass at jeg heller ville vurdert BMW/Merchedes/Audi/VW. 8967930[/snapback] Ang. audi, er det ikke mye dyre småfeil som ofte dukker opp på disse? Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 det er jo en ordentlig gubbebil . Også ligger den like godt på veien som en dass eller vent litt dassen ligger bedre på veien. Og en annen ting er at den er trang inni 8966740[/snapback] Ligger absolutt godt på veien disse bilene. Helt OK med plass, en får selfølgelig større. 8967595[/snapback] pøh gi den litt svingete vei så klarer til og med en 1,6 primera og hamle opp med den Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 .. og da må den jammen være dårlig (er det vel du sier da?) Har ikke kjørt V40 på et par år nå, men kjørte en del på morsomme veier med masse svinger, og syntes kjøreegenskapene var helt OK, så jeg har ikke motforestillinger mot V40 når det gjelder den siden. Det er mer plassforholdene i bilen som trekker ned (og som gjorde at jeg valgte å ikke kjøpe den). Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 det er jo en ordentlig gubbebil . Også ligger den like godt på veien som en dass eller vent litt dassen ligger bedre på veien. Og en annen ting er at den er trang inni 8966740[/snapback] Ligger absolutt godt på veien disse bilene. Helt OK med plass, en får selfølgelig større. 8967595[/snapback] pøh gi den litt svingete vei så klarer til og med en 1,6 primera og hamle opp med den 8969153[/snapback] Har du faktisk kjørt en bil noen gang? Det er vel ikke snakk om kappkjøring her........ Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Er absolut ikke noe galt med kjøreegenskapene i V40. Er en nydelig bil å kjøre, spesielt langkjøring. Gode seter og god komfort. Bilen er ikke spesielt stor innvendig, kan vel sammenlignes med en Audi A4 ca. Har hatt V40 og S40 i familien min siden de kom i 96, ikke vært noe særlig problemer med noen av de. Ikke noe som har måttet tas utenom vanlig service. Er enig i at 1.6 literen er litt for slapp. Er ikke mye sprut i den motoren. Burde funnet en med minst 1.8 eller dieselmotoren. Ellers ser det ut som en grei pris for bilen. Endret 29. juni 2007 av trondbue Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 når jeg tenker på kjøreegenskaper tenker jeg på hvor fort den klarer svinger Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Kanskje du skal vente til du blir over 16 før du uttaler deg om kjøreegenskaper og biler? Lag deg heller en bruker på facebook, du! Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Kanskje du skal vente til du blir over 16 før du uttaler deg om kjøreegenskaper og biler? Lag deg heller en bruker på facebook, du! 8970961[/snapback] hehe morsom du trenger ikke og være over 16 for og kunne ting om biler , og facebook er ikke min stil Endret 29. juni 2007 av Fanboy Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Vel, her sitter en person som seriøst vurderer og legge en god slump penger i bil. Og blir rådet fram av en 16 år gammel snørrunge som aldri har sittet i en bil. Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Vel, her sitter en person som seriøst vurderer og legge en god slump penger i bil. Og blir rådet fram av en 16 år gammel snørrunge som aldri har sittet i en bil. 8971617[/snapback] jeg har faktisk kjørt bil veldig mye(alder tatt i betraktning) , og det er vel nesten allmenn viten snart at Volvo ligger dårlig på veien Endret 29. juni 2007 av Fanboy Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Det er ikke alle som er interesserte i hvor fort bilen tar svingene. Det finnes folk som faktisk kjører rolig. Noen velger komfort og fleksibilitet fremfor sportslige egenskaper. Vet det høres utrolig ut for en fjortis uten lappen, men folk er ulike. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå