ZeRKoX Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hallo. Jeg har satt opp en server hjemme som kjører ClarkConnect, og jeg har satt den opp med en ekstern ip. (81.191.**.**). Spørsmål 1: Når jeg går til denne ip-en så kommer det opp en 404-feil, men jeg finner siden viss jeg skriver 81.191.**.**/index.htm. Hvordan kan jeg ordne det slik at jeg kan komme inn på siden med å bare skrive ip-adressen? Spørsmål 2: Jeg har tilgang til index-fila og andre filer som ligger i den første mappa, men jeg får ikke tilgang til 81.191.**.**/mappe/index.htm. Hvorfor? Hva må jeg gjøre for å få tilgang til den mappa? Det er litt greit å kunne bruke flere mapper på et webområde.... Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 ClarkConnect kjører vel apache og jeg mener å huske at den default ikke leter etter index.htm. Så enten kan du endre til index.html eller gå inn i apache-config fila. Er ikke helt sikker på hvor den ligger i cc, men standard er vel noe sånnt som: /etc/httpd/httpd.conf. Her må du legge til index.htm i linja med DirectoryIndex. Det med den mappa har nok med rettigheter å gjøre. Prøv å kjør chmod -R 755 mappe Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Mener du at jeg skal skrive chmod -r 755 /var/www/html/ Da får jeg bare chmod: cannot access `755': No such file or directory Men viss jeg skriver chmod 755 /var/www/html/ eller chmod -r /var/www/html/ så får jeg ikke no svar Endret 29. juni 2007 av obrestad Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Prøv med stor r :-) Altså: chmod -R 755 /var/www/html/ Fikk du til det med index.htm? Endret 29. juni 2007 av oifind Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Viss jeg skriver chmod -R /var/www/html/ Så får jeg chmod: too few arguments som svar. Jeg fikk til det med .htm fila... Var bare å kalle den html Vil apache som standard åpne en index.php fil på samme måte som index.htm? Viss jeg skriver chmod --help så får jeg dette Usage: chmod [OPTION]... MODE[,MODE]... FILE... or: chmod [OPTION]... OCTAL-MODE FILE... or: chmod [OPTION]... --reference=RFILE FILE... Change the mode of each FILE to MODE. -c, --changes like verbose but report only when a change is made --no-preserve-root do not treat `/' specially (the default) --preserve-root fail to operate recursively on `/' -f, --silent, --quiet suppress most error messages -v, --verbose output a diagnostic for every file processed --reference=RFILE use RFILE's mode instead of MODE values -R, --recursive change files and directories recursively --help display this help and exit --version output version information and exit Each MODE is one or more of the letters ugoa, one of the symbols +-= and one or more of the letters rwxXstugo. Kan dette vere til hjelp? Endret 29. juni 2007 av obrestad Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 chmod /var/www/html/ -R ? Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 da får jeg chmod: too few arguments Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 på min linux maskin er det hverfall chmod -R 775 /var/www/ Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 på min linux maskin er det hverfall chmod -R 775 /var/www/ 8971184[/snapback] Det er korrekt. Han skrev bare chmod -R /dir/... så han manglet Modene og da er det ikke rart det blir for få argument. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg har fått det til HURRA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå