Postkassestativ Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Ble en gang stoppet med moped uten at jeg hadde førerkort. Fikk utsettelse og bot. Herforleden dag fikk jeg høre at samme lensmannsbetjent hadde stoppet en annen mopedist i 85 km/t i 80-sona uten hjelm. Han hadde lappen og slapp unna med en advarsel. Enkelte personer har blitt stoppet med trimsett å fikk beskjed om å vise trimsettet avplukket på lensmannskontoret dagen etterpå mens andre fikk 4200,- i bot, avskilting og vising av mopeden på biltilsynet. Jeg mener dette er forskjellsbehandling! Endret 28. juni 2007 av david_almli Lenke til kommentar
Steina Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Forskjellsbehandling?? Såklart må det være forskjellig behandling når det er forskjellige lovbrudd. Hadde vært det samme som å behandle en morder på samme måte som en butikktyv. Høres ut som en grei fyr da, som bare ga advarsel på han mopedisten som ble stoppet i 80km\t. Ungdommer trimmer mopedene.. Du kjørte uten fullført opplæring. Du er en mye større fare i trafikken enn de som kjører litt for raskt. redigert skriveleif Endret 28. juni 2007 av Steina Lenke til kommentar
Rulator Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Forskjellsbehandling??Såklart må det være forskjellig behandling når det er forskjellige lovbrudd. Hadde vært det samme som å behandle en morder på samme måte som en butikktyv. Høres ut som en grei fyr da, som bare ga advarsel på han mopedisten som ble stoppet i 80km\t. Undommer trimmer mopedene.. Du kjørte uten fullført opplæring. Du er en mye større fare i trafikken enn de som kjører litt for raskt. 8966779[/snapback] oops jeg leste ikke skikkelig.... helt klart forskjell ja du hadde ikke lappen Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg hadde fullført opplæringen. Førerbeviset lå på kjøkkenet da jeg ble tatt,men det var ikke gyldig. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg hadde fullført opplæringen. Førerbeviset lå på kjøkkenet da jeg ble tatt,men det var ikke gyldig. 8967707[/snapback] Du hadde ikke førerkort, grunnen er uvesentlig. Samme gjelder forsåvidt når du har fått lappen, blir det noe krøll i løpet av prøvetiden (2år) forsvinner den igjen, muli det kun gjelder bil. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Har to kompiser som har blitt stoppet, go pratet med av politiet. Ingen av de hadde med seg førerkort. han ene ble stoppet i en rutinekontroll, og fikk en bot for at han hadde glemt førerkortet hjemme. En annen dag, står vi to biler, lina opp og vi bare prater, så kommer politiet og prater. De spør om forsikringen til bilen til kompisen min var i orden, ja sier han det skulle det være. Politimannen ringer forsikringsselskapet elns, og spør etter førerkortet til sjåføren, som det da viser seg at han har glemt. Politimannen får da bare vite personnummeret hans, og får vite at forsikringen på bilen ikke var gyldig. Kompisen min fikk bare beskjed om å kjøre rolig hjem. Ingen bot, eller advarsler. Dette er forskjellsbehandling. Kan også legge til at det var samme politifolk som var inblandet i begge sakene. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg synes nå ikke det er noe å klage på. Man har lover å regler å forholde seg etter, og staffen er allerede klar for de som bryter dem. Om noen slipper unna, så burde man heller være glad på deres vegne, istedet for å sutre over at man ikke selv var så heldig. Jeg skjønner frustrasjonen veldig godt.. Jeg hadde nok blitt frustrert selv, men det er ikke noe å klage på iallfall, med mindre du fikk mere straff enn man burde. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Tenk hvor mange politimenn som blir urettferdig behandlet. Får sure kommentarer og diverse dritt slengt i trynet, bare fordi de gjør jobben sin sånn den skal gjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå