-=Angel=- Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har en årslønn på ca 265 000 i året, IT-konsulent stilling. Utbetalt 17 000 i måneden ca, har lyst til å kjøpe en bolig for så å leie den ut. Har 50 000 i egenkapital og ser på selveierleiligheter i prisklassen 1mil-1.3. Hvor mye tror dere jeg får i lån?, hvilken bank lønner seg for førstehjemslån (husk at jeg ikke skal bo i boligen) Planen er at boligen skal betale seg ned selv ved hjelp av utleie. Angel Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har en årslønn på ca 265 000 i året, IT-konsulent stilling. Utbetalt 17 000 i måneden ca, har lyst til å kjøpe en bolig for så å leie den ut. Har 50 000 i egenkapital og ser på selveierleiligheter i prisklassen 1mil-1.3. Hvor mye tror dere jeg får i lån?, hvilken bank lønner seg for førstehjemslån (husk at jeg ikke skal bo i boligen) Planen er at boligen skal betale seg ned selv ved hjelp av utleie. Angel 8966339[/snapback] Ca 3 x brutto lønn, altså underkant av em mill. Lei ut boligen du bor i selv, leier du ut mindre enn 50% av arealet slipper du unaa skatt Lenke til kommentar
Lambada Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg tenker litt i overkant av 1 mill. x3 er litt gammeldags huskeregel. Helt vanlig å få x4-x5 i dagens Norge Kan være litt vanskelig å få x5 siden du har relativt lav inntekt da høy prosent av inntektene går til faste utgifter. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Vil også tro utdanning og alder vil bety en del her. Ikke minst din livssituasjon. Du har noe ekstrabetalt siden du har netto så mye utbetalt? (17.000 i måneden er høyt for en så lav lønn, med mindre jeg tar feil og at du betaler svært lite skatt). Er jo bare rundt 5000 i skatt :/ Tenk godt gjennom en slik handling. Å spekulere bare for å spekulere, er etter min mening en risiko alt for mange gjør uten å tenke gjennom det. No offence, men hvis du ikke har tenkt godt nok gjennom dette til å ta en telefon til banken og bestille en konsultasjon, så bør du gjøre det asap, legge opp all økonomien, og få en lang og kortsiktig plan lagt ned på bordet. Lenke til kommentar
-=Angel=- Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Vil også tro utdanning og alder vil bety en del her. Ikke minst din livssituasjon. Du har noe ekstrabetalt siden du har netto så mye utbetalt? (17.000 i måneden er høyt for en så lav lønn, med mindre jeg tar feil og at du betaler svært lite skatt). Er jo bare rundt 5000 i skatt :/ Tenk godt gjennom en slik handling. Å spekulere bare for å spekulere, er etter min mening en risiko alt for mange gjør uten å tenke gjennom det. No offence, men hvis du ikke har tenkt godt nok gjennom dette til å ta en telefon til banken og bestille en konsultasjon, så bør du gjøre det asap, legge opp all økonomien, og få en lang og kortsiktig plan lagt ned på bordet. 8968008[/snapback] Jeg har tenkt lenge på dette og vet at de boligiene jeg ser på får inn leieinntekter tilsvarende lån+fellesgjeld. Hvis jeg ikke får leid ut med engang kan jeg alltids betale ned selv da jeg har inntekt til det. Bor i en billig utleiebolig med samboer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå