Gå til innhold

Fra Vista til XP?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte meg en ny PC for ca 2 mnd siden, med Vista. Jeg er overhodet ikke fornøyd med det, synes alt er så unødvendig komplisert. Så jeg har helst lyst til å gå tilbake til XP. Hadde en XP CD liggende å slenge, men da jeg prøvde å installere, ville den ikke "fordi det er et nyere OS på maskinen fra før". Håper det er mulig å gå tilbake til XP, må vel kjøpe ny CD?

Hjelp mottas med takk.

EDIT: Vet ikke om denne skal postes i "Vista"-kategorien, det er jo et Vistarelatert spm. men er denne feilpostet så beklager jeg.

Endret av WhiteDragon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du må formatere harddisken først for og installere et "eldre" operativsystem.

Men for sikkerhets-skyld, så anbefaler jeg å lage en backup eller en restore-cd\dvd med eksisterende OS, i tilfelle ikke alt fungerer som det skal etter installasjonen av XP. Hvis ikke denne er allerede levert med maskinen.

Noen HP-maskiner (har selv) har programvare som maser om å lage en restore-cd\dvd.

Hvis du ikke får formatert vha XP-cden, kan du laste ned BOOT-cder fra nettet.

Bl.a, ultimatebootcd, finnes sikkert flere.

Lenke til kommentar

K0n, takk for svar. Jeg har en Vista-CD i "backup" i tilfelle noe/alt går galt.

Det passer litt dårlig å gjøre det akkurat nå, jeg reiser en tur til broren min i morgen, og deretter 3 uker til Hellas. Får se hva som skjer når jeg er tilbake.

Lenke til kommentar
Tror du må formatere harddisken først for og installere et "eldre" operativsystem.

8966271[/snapback]

tror?

han MÅ!

jeg har xp og har hatt vista sikkert 10 ganger men ikke fornøyd. så bestemte jeg meg for å ha xp og vista. så når har jeg det =)

Endret av 1915
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...