Tronni Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Jeg skal kjøpe meg et nytt skjermkort, jeg har valget mellom Asus Ti4600 eller Creative. Begge er ganske like i prisklasse, men det står ikke så mye mer heller Lurer på om dere kan hjelpe meg med det, og er det et bra kort å satse på som holder en god stund? Hilsen Tronni. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Asus. Creative er ikke så gode på skjermkort har jeg hørt. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Creative bråker mer enn Asus har jeg hørt.. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Creative er ikke så gode på skjermkort har jeg hørt. ehh, creative er faktisk veldig flinke på skjermkort, men viften de bruke høres ut som et jettfly! ville også valgt Asus, meget stabile og rolige grafikkort. skal du klokke mye ville jeg valgt gainward eller POV. edit: tester litt quote navn.. Lenke til kommentar
starfish Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Asus. Creative er ikke så gode på skjermkort har jeg hørt. ehh, creative er faktisk veldig flinke på skjermkort, men viften de bruke høres ut som et jettfly! ville også valgt Asus, meget stabile og rolige grafikkort. skal du klokke mye ville jeg valgt gainward eller POV. Creative er ikke da ikke så flinke hvis viftene bråker veldig De mest klokkbare kortene tror jeg er Albatron eller PoV. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Creative er ikke da ikke så flinke hvis viftene bråker veldig De mest klokkbare kortene tror jeg er Albatron eller PoV. viften har da ingenting å si på kvaliteten... Creative sin vifte bråker mer, men den kjøler også noe bedre en Asus sin.. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Kjøp ASUS du. ASUS har veldig god support for alt mulig rart. Følger også med en del supre programmer som f.eks. Creative ikke legger ved. Men last ned driveren fra nVIDIA, den er den beste. :wink: Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Dersom prisen er den samme ville jeg nok valgt Asus kortet, for som mange sier Creative kortet bråker visstnok endel mere. Forøvrig blir det litt rart å si at Creative er dårlige/gode på grafikk-kort siden det er MSI som lager dem for Creative Andy Lenke til kommentar
kikk0 Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Er ikke MSI noe å ha da? eller er det gode kort? Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Har spurt noe av det samme og de sier at creativs er veldig bra.. Det bråker ikke mye alt de sier om det er bare tull. Det er 4400 modellen som bråker ikke 4600. Jeg kjøper et fra creative. Vennene mine har det og de er ekstremt fornøyd med det. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Asus sine gf4 4600 synes jeg nå har ganske stiv pris, kjøp heller et special edition 4200 kort. Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 hei.. Kjøp "POV geforce4 4200xp" Kan overklokkes til et 4600 kort! Creative er først og fremst gode på lydkort... du burdte kanskje vente til gefoce FX kommer.. da Stuper alt annet i pris siden Fx er så JÆ*** overlegent bra! Mvh. Kristian Skjøtt 8) Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Creative er først og fremst gode på lydkort... LOL! har du bodd i hi de siste åra eller (bare spøk)? Creative lager ikke grafikkort, de kjøper dem av MSI og modder den om litt (bytter vifter osv)... og kom ikke her å si at MSI lager dårlige grafikkort. Lenke til kommentar
kjakan_mm Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Creative er først og fremst gode på lydkort... LOL! har du bodd i hi de siste åra eller (bare spøk)? Creative lager ikke grafikkort, de kjøper dem av MSI og modder den om litt (bytter vifter osv)... og kom ikke her å si at MSI lager dårlige grafikkort. Ja Creative modder dem om litt.. det sier jo litt..hehe nædda viste ikke at de kjøpte dem av msi.. :-? Mvh Kristian Skjøtt 8) Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Ja Creative modder dem om litt.. det sier jo litt..hehe nædda viste ikke at de kjøpte dem av msi.. :-? Mvh Kristian Skjøtt 8) de direkte _kjøper_ ikke kortene fra dem tror jeg, men MSI har vist (etter hva jeg vet) gått med på å lage kortene til Creative. Lenke til kommentar
Cycl0ps Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Så valgen er egentlig i gåseøyne Creativ (MSI) og asus.. Jeg sier fortsatt 4600. Du kan klokke det kortet og.. POV kan klokkes til et 4600 kort sant nok.. Men jeg tror 4600 kan klokkes til og bli et monster kort.. Har ikke kortet enda så jeg er ikke helt sikker på hvor mye det kan klokkes til. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Creative bråker mer enn Asus har jeg hørt.. Har creative og det bråker ikke mere enn andre, slutt å hør på ryktene hør heller selv. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Creative bråker mer enn Asus har jeg hørt.. Har creative og det bråker ikke mere enn andre, slutt å hør på ryktene hør heller selv. Ok, jeg innrømmer at jeg kanskje ikke har så mye grunnlag for å uttale meg. Jeg har bare lest tester og lest hva andre har skrevet på forumet. Jeg mener det har kommet fram at bl.a. Asus og POV er rimelig stillegående, mens bl.a. MSI og Creative er ganske støyende. Men jeg har jo som sagt ikke testet disse kortene selv, så kanskje jeg burde holdt kjeft. Men Kjetil, har du selv testet alle disse kortene? Hvordan vet du at Creative har samme støynivå som alle de andre? Du har kanskje både Creative GeForce4 Ti4600 og Asus GeForce4 Ti4600 hjemme på PC-pulten..? Lenke til kommentar
snikka Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Creative 4600 bråker en god del, jeg snakker av erfaring. Jeg har ikke hørt noe fra mitt asus 4200, som sitter i PC'n 17,5 cm fra min venstre fot. (chieftec 360W strømforsyning er derimot en liten jetmotor ) Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Men Kjetil, har du selv testet alle disse kortene? Hvordan vet du at Creative har samme støynivå som alle de andre? Du har kanskje både Creative GeForce4 Ti4600 og Asus GeForce4 Ti4600 hjemme på PC-pulten..? Nei eg har ikke testet alle, har heller ikke hørt alle. Men de eg har hørt varierte fra pc til pc. Kommer mye ann på om du har andre vifter som støyer en del. Og en ting til, er ikke sikker eg mener/hører/oppfatter at den viften støyer selv om du mener det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå