Gå til innhold

Vise bilder på TV...

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med å vise bildene mine på TV rett fra kameraet. Olympus C-730UZ. Jeg har prøvd å stille det inn både på PAL og NTSC men får ikke inn noe bilde. Jeg har ikke søkt så mye på TV'en men regnet med at AV1/AV2-kanalene på TV'en burde fått inn signalene?

Kabelen som følger med kameraet har én kontakt for video/bilde og én kontakt for lyden; jeg plugget inn begge to, så det er vel ikke der problemet ligger..

Var litt usikker på hva slags modus kameraet skulle stå i, men ifølge manualen kunne det stå på playback, så det er det jeg har prøvd.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sliter litt med å vise bildene mine på TV rett fra kameraet. Olympus C-730UZ.

Bare et lite skudd i blinde, men jeg kan i hvert fall nevne at jeg med V3 kameraet jeg nylig kvittet meg med, måtte slå av BÅDE kamera og tv, deretter slo jeg på tv og kamera, og vips... alt OK. :)

Lenke til kommentar

Hm, bare et skudd i halvblinde, du har vel ikke to scartplugger i tven din? Da er de sikkert av1 og av2, mens composite-tilkoblingen (er det ikke det det kalles da ..) sikkert kalles noe annet.

Hvis funksjonen er noenlunde samme som mitt kamera (nikon 4500) så vil jeg tro at det er det samme hvilken modus kameraet står i, da det bare sender bildene som vises på lcdskjermen til tven i stedet, og slukker lcd-skjermen.

Lenke til kommentar
Hm, bare et skudd i halvblinde, du har vel ikke to scartplugger i tven din? Da er de sikkert av1 og av2, mens composite-tilkoblingen (er det ikke det det kalles da ..) sikkert kalles noe annet.

Jeg har prøvd det på 3 forskjellige TV'er. På min egen TV var det ingen andre innganger enn scart, men jeg koblet kameraet til inngangen på DVD-spilleren og "burde" dermed kunne få inn signalene via en av scart-pluggene...

Jeg har også prøvd å koble til et par hotell-tv'er (bare for å teste det), de hadde en inngang på forsiden av tv'en, men jeg klarte ikke å få inn signalene der heller.

Hvis funksjonen er noenlunde samme som mitt kamera (nikon 4500) så vil jeg tro at det er det samme hvilken modus kameraet står i, da det bare sender bildene som vises på lcdskjermen til tven i stedet, og slukker lcd-skjermen.

Dette høres logisk ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...