Anixion Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Får bestandig blå skjerm, og jeg må slå av pc'en og på igjen.. Når jeg har skrudd den på så kan jeg sende sånn error melding til Microsoft. Meldingen er slik: Jeg har altså kjøpt denne pc'en på butikk, og ikke bygd den selv. Har heller ikke skiftet ut noen deler.. EDIT: Det er en IMEDIA MC 2569. Og pc'en inneholder: nVidia GeForce 7300 SE Cuba (MSI MS-7301) Motherboard Intel Core 2 Duo E6300 Vet dsv. ingenting om hva slags ram det er.. Endret 28. juni 2007 av Uylum2 Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hva får du når du trykker "To view technical information about the error report, click here."? Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Arrgh.. neste gang jeg får blå skjerm, skal jeg ta bilde av skjermen. Og ta screen av alt jeg får opp. Får blå skjerm ganske ofte.. Nesten hver dag for å si det sånn.. Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) *Slettet* Endret 29. juni 2007 av Uylum2 Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Kan det være noe med temperaturen? Når jeg skrive dette, og samtidig laster det. Så er temperaturen: Grafikkort: 61° CPU: 40° Hovedkort: 38° Endret 29. juni 2007 av Uylum2 Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Nå fikk jeg blå skjerm igjen.. Når jeg trykker på "To view technical..." Får jeg dette: Fant ikke kameratet da jeg fikk blå skjerm.. Men tok bilde med mobilen, men får ikke lagt det inn på pc'en siden jeg har ikke har bluetooth adapter. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) merk deg evt filnavn på blåskjermen. om du har flere rambrikker, kan du ta ut en av dem og sjekke om det blir bedre. om det ikke blir bedre ta ut den andre osv. Endret 6. juli 2007 av Squeegie Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) lenge siden du kjøpte pc'n? lenge siden blåskjermene starta å komme, sånn ca ved sommer tider? =) tempraturene er ikke altforhøye.. jeg trur det kan vere dorlig kvalitet på strømforsynings enheten. da denne ofte er av VELDIG dorlig kvalitet på noen ferdig-pc'r. og er ofte den komponenten som blir spart inn på, for å gji slutkunder et billigere produkt. edit: se hva +5 og +12v er forno med et eller annet program. hvis du ikke har noe program som kan finne disse verdiene kan du laste ned og bruke everest home http://www.majorgeeks.com/download4181.html Endret 6. juli 2007 av kjellthore Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Kjøpte pc'en 26/3-2007. Men hvorfor tror du det er noe feil med minnekortet? Jeg har ikke åpnet boksen engang, så har ikke skiftet ut noen deler.. Hva mener du med +5 og +12v? Med Everest står det at det er: Spenning: CPU kjerne: 1.2 Kjølevifte: CPU: 2.2 Temperatur: ST3250820AS: 38 EDIT: Klarte å legge overføre bildet av blå skjerm fra mobilen min til faren min sin, og fikk den til Pc'en: Endret 6. juli 2007 av Uylum2 Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Har lagt ut bilde av blå skjermen.. Ja, jeg har oppdatert til nyeste BIOS, men får fortsatt blå skjermen. Lenke til kommentar
4mbition Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Fikk du blåskjerm med en gang du fikk pcen fra leverandør eller har det dukket opp i senere tid? Vil uannsett om jeg hadde vært deg levert inn maskina til service. Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Det har jeg ikke lagt merke til.. Men det dukket opp ganske tidlig da jeg fikk pc'en.. Når jeg sender den inn på service, skal jeg ta backup av filene på pc'en da? Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Ser ut så defekt ram, last ned memtest og kjør den på pcen for å verifisere. Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Hvordan kan jeg kjøre memtest? Og hvor laster jeg det ned? Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 sjekk om timings er riktig på RAM.! Har vert problem for en kompis som fikk samme blåskjerm hele tiden.! Denne var sammensatt fra leverandør med feil timing i forhold til spekifikasjon på RAM.! etter det var den 100% stabil Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Hva mener du med riktig timings. Kjøpte Memtest og fikk dette: Memory error detected! Copying between 19cf17e and 19cf0c4 did not result in accurate copy. Memory error detected! Copying between 1e49d5f and 1e49c1c did not result in accurate copy. Fikk flere feil, men orker ikke å skrive de opp. Går det an å kjøre hele teste, også få vite alle feilene til slutt? Det gikk ganske tregt da jeg skulle teste det, så skal liksom avslutte alt for at det skal mye bedre. Endret 6. juli 2007 av Uylum2 Lenke til kommentar
amdorintel Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hva slags minne har du? timings kan du se i et prog som heter cpu-z Du må se på produsentens hjemmeside hva timings skal vere på (feks på mine kingston 4-4-4-12) Står disse i feil tall feks alt for stramme så får man fort blåskjermer Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Aaah, sånn ja. Finner ikke ut hva slags minne jeg har.. På CPU-Z på memory står det: EDIT: Legger til noen flere opplysninger.. Tror dette sier mer.. Endret 6. juli 2007 av Uylum2 Lenke til kommentar
Anixion Skrevet 6. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2007 Fikk over 500 error da jeg kjøpte memtest Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Da kontakter du butikken og sier du har feil på ram'en i maskinen din. Du må vel levere inn hele maskinen, kun kabinet? Det er garanti sak, du får nye ram brikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå