papirvann Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 er det vanlig at ISPen advarer mot nedlasting? at man har lastet ned for mye, og taes det over telefon? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Tror ISP'en advarer dersom de ser at du laster ned mye piratmat over lengre tid. Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Tror ISP'en advarer dersom de ser at du laster ned mye piratmat over lengre tid. 8965728[/snapback] og over lang tid vil si? på nesten 24/7? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 er det vanlig at ISPen advarer mot nedlasting? at man har lastet ned for mye, og taes det over telefon? 8965628[/snapback] Hirr, neppe, aldri hørt om noen gang. Høres ut som en dårlig spøk noen prøver å overtale deg om Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 er det vanlig at ISPen advarer mot nedlasting? at man har lastet ned for mye, og taes det over telefon? 8965628[/snapback] Hirr, neppe, aldri hørt om noen gang. Høres ut som en dårlig spøk noen prøver å overtale deg om 8965976[/snapback] nei jeg fikk ingen advarsel, personen i telefonen sa hvilket selskap han var fra og spurte etter eieren av linja. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 En venn av meg ble også advart mot dette. De lurte på om han kunne forklare hvorfor han hadde lastet opp veldig mye over kort tid. Han styrte riktignok en DC hub. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Da får du spør eieren av linjen hva det er snakk om da Når det er virustrafikk pleier de å igangsette tiltak for å stoppe det. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Det er 3. gong me får rapportert spam frå denne adressa.Det kostar oss fleire hundre kroner kvar gong me må stenge og åpne denne. No må denne stoppast, ellers må me stenge abonnementet. -----Opprinnelig melding----- Fra: [email protected] [mailto:[email protected]] Sendt: 6. juni 2007 11:53 Til: xxxxx [email protected] Emne: (Ref. nr:11xxx) Spam 040607 - VS: Logs from your IP-ranges These logs are from your IP-ranges, please act upon them. Timestamp above each case is specified in CET/CEST. 193.214.xx.xxx/2007-06-04 11:38:39 193.214.xx.xxx Spam: 33 Total: 53 Date: 2007-06-04 09:38:39 UTC From: [email protected] Subject: Size: 4523 bytes ------------------------- Telenor Security [email protected] Slik ser disse ut.. Maskinen til vedkommende var Zombie.... Endret 28. juni 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg har hørt fra en av mine venner at de har fått advarsel ette rnedlastning av ulovlig musikk engang.. Men det var i isdn alderen Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) En venn av meg ble også advart mot dette. De lurte på om han kunne forklare hvorfor han hadde lastet opp veldig mye over kort tid. Han styrte riktignok en DC hub. 8966128[/snapback] shit i helsikke. jeg lastet opp i hele natt. går riktignok ikke fortere enn 30-40kbs om det har noe å si. jeg tør ikke å spørre eieren. edit: tror dere at de har logget hva for en opp trafikk det var? eller kan jeg si at jeg lastet opp en lovlig fil til en venn eller noe? Endret 28. juni 2007 av naits360 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 shit i helsikke. jeg lastet opp i hele natt. går riktignok ikke fortere enn 30-40kbs om det har noe å si. jeg tør ikke å spørre eieren. edit: tror dere at de har logget hva for en opp trafikk det var? eller kan jeg si at jeg lastet opp en lovlig fil til en venn eller noe? 8966329[/snapback] Jeg har lastet opp i fire-fem netter på rad non-stop nå. Ingen advarsler eller noenting. Håper heller ikke det kommer. Sier i såfall at jeg laster opp Linux-distroer. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg fikk advarsel i posten fra Tele2 for noen år siden faktisk. De spesifiserte at jeg hadde brukt torrents og ville gi fra seg informasjon om politiet/kripos/whatever henvendte seg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg fikk advarsel i posten fra Tele2 for noen år siden faktisk. De spesifiserte at jeg hadde brukt torrents og ville gi fra seg informasjon om politiet/kripos/whatever henvendte seg 8972192[/snapback] Hva gjorde du da og hva skjedde etterpå? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Jeg fikk advarsel i posten fra Tele2 for noen år siden faktisk. De spesifiserte at jeg hadde brukt torrents og ville gi fra seg informasjon om politiet/kripos/whatever henvendte seg 8972192[/snapback] Hva gjorde du da og hva skjedde etterpå? 8973064[/snapback] Ingenting og ingenting! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 I Norge har ISP ikke lov til og loggføre hva brukeren gjør, om de ikke har tillatelse fra data tillsynet, data skal etter lov slettes etter en fastsatt periode (90 dager eller mindre?). Eneste som bryter mot Norsk lov er Bredbåndsfabrikken, som loggførte og lagret alt som ble gjort, er noe usikker om de nye eierne har skiftet på rutinen. Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 LOL en prøvde og skremme meg "[email protected]" xD "vi har sjekket loggene, og vi ser du laster ned masse ting, vennligst blablabla eller kommer purken!" lo så jeg grein! En sa han var fra Microsoft og! Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Telenor ringte oss og stengte av internetten vår en gang, fordi jeg hadde fått en eller annen trojan. Det var vanskelig å fjerne den uten internett må jeg si... Så jeg ringte de og spurte om råd, men de bare sa: "Formater alle PC'er i huset!" Rimelig idiotisk kundeservice. Vi skiftet til Tele 2, som vi har hatt siden. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Vel, jeg har lastet opp diverse saker 24/7 i snart ett år. Og min ISP har ikke sagt noen ting, hverken når pr mail, eller når jeg ringte og klagde på hastigheten på nettet. All trafikken er selvfølgelig kryptert Lenke til kommentar
papirvann Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Vel, jeg har lastet opp diverse saker 24/7 i snart ett år. Og min ISP har ikke sagt noen ting, hverken når pr mail, eller når jeg ringte og klagde på hastigheten på nettet. All trafikken er selvfølgelig kryptert 8986773[/snapback] hvordan krypterer man det? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Innstillinger i torrentklienten din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå