Gå til innhold

ISP advarer mot nedlasting?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det vanlig at ISPen advarer mot nedlasting? at man har lastet ned for mye, og taes det over telefon?

8965628[/snapback]

Hirr, neppe, aldri hørt om noen gang.

Høres ut som en dårlig spøk noen prøver å overtale deg om ;)

8965976[/snapback]

nei jeg fikk ingen advarsel, personen i telefonen sa hvilket selskap han var fra og spurte etter eieren av linja.

Lenke til kommentar
Det er 3. gong me får rapportert spam frå denne adressa.

Det kostar oss fleire hundre kroner kvar gong me må stenge og åpne denne.

No må denne stoppast, ellers må me stenge abonnementet.

-----Opprinnelig melding-----

Fra: [email protected] [mailto:[email protected]]

Sendt: 6. juni 2007 11:53

Til: xxxxx [email protected]

Emne: (Ref. nr:11xxx) Spam 040607 - VS: Logs from your IP-ranges

These logs are from your IP-ranges, please act upon them. Timestamp above each case is specified in CET/CEST.

193.214.xx.xxx/2007-06-04 11:38:39

193.214.xx.xxx Spam: 33 Total: 53

Date: 2007-06-04 09:38:39 UTC

From: [email protected]

Subject:

Size: 4523 bytes

-------------------------

Telenor Security

[email protected]

Slik ser disse ut.. ;)

Maskinen til vedkommende var Zombie....

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
En venn av meg ble også advart mot dette. De lurte på om han kunne forklare hvorfor han hadde lastet opp veldig mye over kort tid.

Han styrte riktignok en DC hub.

8966128[/snapback]

shit i helsikke. jeg lastet opp i hele natt. går riktignok ikke fortere enn 30-40kbs om det har noe å si.

jeg tør ikke å spørre eieren.

edit: tror dere at de har logget hva for en opp trafikk det var? eller kan jeg si at jeg lastet opp en lovlig fil til en venn eller noe?

Endret av naits360
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
shit i helsikke. jeg lastet opp i hele natt. går riktignok ikke fortere enn 30-40kbs om det har noe å si.

jeg tør ikke å spørre eieren.

edit: tror dere at de har logget hva for en opp trafikk det var? eller kan jeg si at jeg lastet opp en lovlig fil til en venn eller noe?

8966329[/snapback]

Jeg har lastet opp i fire-fem netter på rad non-stop nå. Ingen advarsler eller noenting. Håper heller ikke det kommer. Sier i såfall at jeg laster opp Linux-distroer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Jeg fikk advarsel i posten fra Tele2 for noen år siden faktisk. De spesifiserte at jeg hadde brukt torrents og ville gi fra seg informasjon om politiet/kripos/whatever henvendte seg :)

8972192[/snapback]

Hva gjorde du da og hva skjedde etterpå?

Lenke til kommentar
Jeg fikk advarsel i posten fra Tele2 for noen år siden faktisk. De spesifiserte at jeg hadde brukt torrents og ville gi fra seg informasjon om politiet/kripos/whatever henvendte seg :)

8972192[/snapback]

Hva gjorde du da og hva skjedde etterpå?

8973064[/snapback]

Ingenting og ingenting!

Lenke til kommentar

I Norge har ISP ikke lov til og loggføre hva brukeren gjør, om de ikke har tillatelse fra data tillsynet, data skal etter lov slettes etter en fastsatt periode (90 dager eller mindre?).

Eneste som bryter mot Norsk lov er Bredbåndsfabrikken, som loggførte og lagret alt som ble gjort, er noe usikker om de nye eierne har skiftet på rutinen.

Lenke til kommentar

Telenor ringte oss og stengte av internetten vår en gang, fordi jeg hadde fått en eller annen trojan.

Det var vanskelig å fjerne den uten internett må jeg si...

Så jeg ringte de og spurte om råd, men de bare sa: "Formater alle PC'er i huset!"

Rimelig idiotisk kundeservice. Vi skiftet til Tele 2, som vi har hatt siden.

Lenke til kommentar
Vel, jeg har lastet opp diverse saker 24/7 i snart ett år. Og min ISP har ikke sagt noen ting, hverken når pr mail, eller når jeg ringte og klagde på hastigheten på nettet.

All trafikken er selvfølgelig kryptert :)

8986773[/snapback]

hvordan krypterer man det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...