Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor mange kanaler trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Hei.

Ikke noe god peil på bilstereo, men jeg ønsker å koble seks høyttalere og en sub sammen i bilen. Ønsker å bruke CD-Spilleren i bilen til å drive de to foran og to bak.

Trenger jeg da bare en trekanals eller har jeg misforstått?

//|Hit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, du trenger 1 kanal pr. høyttaler. du kan såklart koble to sett høyttalere på 2 utganger (kanaler) men da kan du ikke stille høydeforskjeller på f.eks forsterker eller spiller.

Du trenger 1 stk 2 kanals eller helst 1 stk 4 kanals, og en mono blokk (forsterker med kun en kanal.)

Lenke til kommentar

om du skal ha 4 høyt på spiller, og 2+1 ettertpå ville jeg gått for en 4 Kanaler, da kan du kjøre de 2 høytalerne på kanal 1 og 2, og brokoble 3 og 4 på subben, men om du har pris osv så er det lettere for oss og anbefale nærmere.

Til Onkeljan, han sier selv 4 av høytalerne skal på spilleren altså trenger han ikke en 4 kanaler.

Spm ang pris på hvor mye du vil legge inn er da om du skal ha 1 2 kanaler og 1 monoblokk eller en 4 kanaler og brokoble. Men som sagt alt avhenger v hvor mye du vil legge i dette

Lenke til kommentar

beklager, fikk ikke med meg dette. men jeg forstår likevel ikke helt hvorfor han vil drive to sett høyttalere med spiller, og et med forsterker. ytelsesmessig er det vel bedre å koble alle tre settene på en forsterker. 2 kanals eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...