Wishb0ne Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Ser at denne: Tatung 42" er på tilbud på komplett, og jeg skal ha en 42" LCD til film og serier fra pcn, generell tv-titting fra kabeltv og xbox gaming. Trenger egentlig ikke tv før etter sommeren men kanskje det er verdt å slå til nå? Hva sier folket Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Kjøpte meg en slik for noen dager siden og den fungerer glimrende til xbox 360 (har bare prøvd VGA. Skal prøve component litt senere). Prøvde Virtua Tennis 3 demo på den (et av de få spillene støtter nativ 1080p) og det så helt hinsides bra ut. Ikke en eneste taggete linje. Har sett en del 1080i/p demofilmer og noen filmer i 720p på den over DVI fra pc'n og her er tv'n helt perfekt synes jeg. Eneste jeg kan sammenligne med er 30" LCD pc-skjerm fra Dell og 37" LCD-tv fra Dell og jeg synes Tatungen er best her. Skal jeg si noe negativt om den er det at vanlig tv (fra kabeltvuttak på veggen) ser rimelig dårlig ut dersom man sitter nærmere enn 2,5-3m (Jeg pleier selv bare og se på TV i 1/4 PIP modus og da ser det veldig bra ut. ) og at jeg ikke får bildet til å bli helt bra fra pc'n over DVI. Skal teste med ny pc og kabel idag (håper det er her problemet ligger). Selve desktopen blir ubehagelig å se på av en eller annen grunn. Har også testet PC over VGA, men vet nesten ikke om VGA klarer å vise så høy oppløsning skarpt på en slik tv, klarte det iallefall ikke til meg (alt ble litt uklart). Har ikke testet noe annet enn analog kabeltv, xbox 360 og PC for øyeblikket og vet ikke om jeg kommer til å teste noe mer heller ettersom jeg ikke kommer til å bruke den til noe annet. Høytalerne på tv'n er litt dårlige, men mitt krav til lyd er så lavt at den lille subwooferen og 2 satelittene jeg brukte til pc'n før tilfredstiller kravet mitt. PIP/POP synes jeg er knallbra på tv'n her. Går raskt å skifte mellom kilder, størrelsen på bildet, hvilken lydkilde man skal høre, posisjonen på bildet osv. Kanalzapping er ikke like positivt, tar nesten 3-5 sekund å skifte kanal. Fjernkontrollen ser litt stygg ut, men er funksjonell og lett i bruk. Det samme gjelder menyene, de ser litt stygge ut, men er lette i bruke. De byr kanskje på litt få innstillingsmuligheter. Skal jeg konkludere så synes jeg tv'n er genial, men viser det seg at pcproblemet over DVI skyldes tv'n så velger jeg å returnere den ettersom dette står for 80% av bruksområdet mitt. EDIT: Kan tilføye at ingen på avforum.no har opplevd (iallefall ut ifra det de sier ) det problemet jeg har med PC over DVI. Endret 29. juni 2007 av TwiiK Lenke til kommentar
rontonic Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 3-5 sekunder å bytte kanal? Da hadde jeg blitt smågal tror jeg... Det var litt leit å høre, da jeg er i "kjøpe ny tv" modus om dagen. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hallois Sitter og vurderer denne skjermen til foreldrene mine, men vil vel da mest bli brukt til vanlig TV-titting (snart digitalt fra bakkenettet eller GET, men dekoderne gir vel likevel ut et analogt signal videre til tv'n foreløbig?) 3-5 sekunder når du skifter kanal på tv-en eller når du skifter kanal med en evt. dekoder? ..Høres forferdelig frustrerende ut :s Hvordan kan en ordne seg med f.eks. hd-dvd-spiller og get-digital-dekoder med hdmi utgang (når det kommer) når tv'n kun har 1 hdmi-inngang? Er det vanlig at hd-dvd-spillere f.eks. har hdmi-inngang slik at tv-signalet kan sendes via hd-dvd-spilleren ? Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) 3-5 var litt overdrevet. Tok tiden etter at det kom svar her og er er 2,5-3sek. Uansett veldig lenge. Dette er tuneren på tv'n, ja. Har ikke noe annet koblet til. Vet ikke hvordan det er med digital tv, men ville ikke kjøpt en 1080p tv til tvtitting uansett, iallefall ikke denne. Vanlig analog kabeltv ser ganske "ass" ut på tv'n og dersom digital overføring ikke gjør noe magisk med bildet så ville jeg gått for en annen tv. Begynner å bli litt lei av tv'n. Lest mange anmeldelser osv. før jeg kjøpte den og alle sa det var en bra tv til pcbruk, men det er det absolutt ikke. Får hodepine av bildet fordi fra VGA blir det ikke skarpt og fra DVI får man tonnevis med glow rundt tekst o.l. Kvalmt, rett og slett. Trodde først det var mitt system, men har prøvd 3 pc'er, 3 skjermkort, 3 kabler, titalls drivere og samme resultat hver gang. Til og med noen som sa de hadde akkurat samme problemet på avforums.com selv om ingen her på hardware.no eller avforum.no har innrømmet å ha samme problemet. Her er et bilde en fyr på avforums.com tok av skjermen sin : lys rundt tekst. Merk "lyset" mellom bokstavene. Det der kommer uansett dersom det ikke er svart tekst på hvit bakgrunn. F.eks den svarte teksten på blåfargen som er i sidebaren o.l her på hardware.no er uleselig hos meg. Til meg er det ikke i nærheten så mye, men mer enn nok til at det rett og slett er uaktuelt å bruke skjermen til pcbruk og derfor også beholde skjermen. Endret 29. juni 2007 av TwiiK Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 30. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2007 Kanskje jeg heller bør gå for denne ? Samsung 40M71B ser at den har gjort det bra i tester.. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 3-5 var litt overdrevet. Tok tiden etter at det kom svar her og er er 2,5-3sek. Uansett veldig lenge. Det burde ha stått en advarsel på den tv'en: Treeeeeeeeeeeeeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå