Gå til innhold

Svak Durelyd i vifta

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte 3 nye vifter fra www.microplex.no, disse de er veldig stille spør du meg, men jeg hører en svak durelyd i motoren eller rundt der, den stopper viss jeg klemmer bak der som motoren og det der er.. Noen som vet om jeg kan få vekk denne lyden eller om den bare er der? Jeg har kun testet den utenfor kabinett, så jeg vet ikke helt om jeg vil høre den når den er i men jeg tenkte at det var sikkert like greit å spørre..

Tusen takk for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har noe med at elektronikk lager vekselstrøm (pulser) av likestrøm, og kan lage en svak durelyd. Sånn er det av nesten alle vifter. Noen vifter kan monteres i gummi-oppheng, eller fjering som reduserer støy. Duringen forsvinner når man "klemmer" på de siden dette reduserer vibrasjoner.

Fant noe om "How a fan works" Her, har ikke lest denne noe serlig, men mener det sto litt om hvordan motoren roterer.

Lenke til kommentar

Jeg trekker absolutt tilbake det jeg sa om at de var stille :p De skal faktisk i retur idag.. Når de sveiv var det nesten som om det var en tornado i pcen..

Har hørt at de viftene fra Noctua skal være mye bedre, så det blir 3 sånne. 129kr per vifte hos komplett.no

Lenke til kommentar

Jeg hadde små dure lyder fra vifta, og etter noen dager ble lyden enda høyere.

Etterhvert ble jeg lei av denne lyden så jeg åpna kabinettet og så at en tapebit og noen ledninger som lo imot CPU vifta :/

Da jeg fiksa det ble det stille noen dager, men plutselig startet det igjen.

Men denne gangen var det lyder fra vifta bak pc'n.

Den ene vifta stoppet opp 1 gang per 6 sekund :S

Men etter at jeg tørket støvet ut derfra har den vært stille :)

Lenke til kommentar

Jeg kan skrive under på at vifter fra Noctua er verd å investere i. Har selv 5 Noctua vifter i pcen og er veldig fornøyd. Tror jeg bestiller 4 til =p. De lager bare en svak durrelyd selv på høyeste hastighet :) Selv om de er stille og har lav hastighet skyver de også godt med luft :thumbup:

Endret av AndyBroke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...