Gå til innhold

Hva synes dere om briller?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du må ikke tru at du blir styggere eller noe i den duren... vis det var det du tenkte på da?  briller kan bety at du er klok:P  Dama mi bruker briller... hun kler dem godt:D

8965266[/snapback]

 

Jeg er ikke akkurat så veldig klok.. :( Kommer bare til å se enda dommere ut :!:

 

Men har hørt at man kan skaffe seg briller som linger litt mer på solbriller, vil slikt koste mye ?

Endret av Xarus
Lenke til kommentar

det vet jeg ikke... men du kan jo bare dra på en butikk der dem selger briller... du kan også gå til optiker og få han til å teste noen linser til deg... men ikke vær redd for å se dum ut.. mange gjør det... søstra mi SKAL egentlig bruke briller for hun ser fordorlig.. hun gir blanke faen! hun vil heller bli blind enn å kunne se...

 

er du redd får å se dum ut? gammel er du?

Lenke til kommentar
det vet jeg ikke... men du kan jo bare dra på en butikk der dem selger briller... du kan også gå til optiker og få han til å teste noen linser til deg...  men ikke vær redd for å se dum ut.. mange gjør det... søstra mi SKAL egentlig bruke briller for hun ser fordorlig.. hun gir blanke faen! hun vil heller bli blind enn å kunne se...

 

er du redd får å se dum ut? gammel er du?

8965330[/snapback]

 

Jeg er ikke "redd" for å se dum ut nei, sier å gjør mye dumt hele tiden. Er 17år, og jeg tror de fleste på denne alderen kommer til å synes det er greit egentlig. Får håpe jeg har rett da :)

Endret av Xarus
Lenke til kommentar
måtte bare spøre.. du virka litt redd... men uansett... det vil sikkert gå bra.. den første dagen med briller blir nokk den verse...

8965388[/snapback]

 

Hehe, er glad det er sommerferie :)

 

Har tenkt å skaffet med firkantet briller, og de skal være svart eller grå^^

 

Runde briller tror jeg ikke at jeg passer med..

Endret av Xarus
Lenke til kommentar

Var litt redd selv da jeg startet med briller.

Startet i 9. klasse, og var pissredd for å bli kalt brilleslange.

Nå er det ca 5 år siden, og har ikke blitt kalt brilleslange, eller mobbet pga brillene en eneste gang.

 

Jeg startet med linser i vår en gang, og det er mye bedre enn briller, men er fryktelig godt med en brilledag en dag i uka. og få vilt øynene litt. Så greit å ha et par briller liggendes.

 

Når du skal kjøpe briller, stikker du til din optiker, og sier du vil se på noen briller. Sisst jeg var innom, og skulle ha linsene mine, overhørte jeg at han sa at synlige briller var inn. Men det er forskjellig fra person til person.

Du går ivvertfall inn og sier du vil ha et par briller. du finner noen, og prøver en haug, til du finner to-tre stykker du liker. Disse låner du med deg hjem, slik at du kan se bedre hvilke du liker, og hva andre syntes ser best ut på deg.

 

Så kommer morrotiden, huske å ta de på seg om morran, huske å ta de av når du hopper i dusjen :p osv...

Lenke til kommentar
Var litt redd selv da jeg startet med briller.

Startet i 9. klasse, og var pissredd for å bli kalt brilleslange.

Nå er det ca 5 år siden, og har ikke blitt kalt brilleslange, eller mobbet pga brillene en eneste gang.

 

Jeg startet med linser i vår en gang, og det er mye bedre enn briller, men er fryktelig godt med en brilledag en dag i uka. og få vilt øynene litt. Så greit å ha et par briller liggendes.

 

Når du skal kjøpe briller, stikker du til din optiker, og sier du vil se på noen briller. Sisst jeg var innom, og skulle ha linsene mine, overhørte jeg at han sa at synlige briller var inn. Men det er forskjellig fra person til person.

Du går ivvertfall inn og sier du vil ha et par briller. du finner noen, og prøver en haug, til du finner to-tre stykker du liker. Disse låner du med deg hjem, slik at du kan se bedre hvilke du liker, og hva andre syntes ser best ut på deg.

 

Så kommer morrotiden, huske å ta de på seg om morran, huske å ta de av når du hopper i dusjen :p osv...

8965442[/snapback]

 

 

Hehe:P Kommer sikkert til å bli uvant. Har vert til optiker foresten. Han sa at ikke linser ville hjelpe meg. Vet ikke hva det vil si jeg men.

 

Har fått svar på at det finnes linser for folk med skjev hornhinne. Men blir litt lei meg når han sier at biller hjelper, men ikke linser. Vet mannen hva han snakker om ?

Lenke til kommentar
Hehe:P Kommer sikkert til å bli uvant. Har vert til optiker foresten. Han sa at ikke linser ville hjelpe meg. Vet ikke hva det vil si jeg men.

 

Har fått svar på at det finnes linser for folk med skjev hornhinne. Men blir litt lei meg  når han sier at biller hjelper, men ikke linser. Vet mannen hva han snakker om ?

8965474[/snapback]

Jeg har visst skeve horhinner selv, var værre før.

Jeg aner ikke hva det er, men har sett det at jo skeivere du er (hornhinnene altså) jo tykere blir brilleglassene på siden. Dette kan vel være litt vanskelig å få til på linser.

 

er det bare pga hornhinnene at du skal bruke briller, eller er det også fordi du er lang/nærsynt?

Lenke til kommentar
Hehe:P Kommer sikkert til å bli uvant. Har vert til optiker foresten. Han sa at ikke linser ville hjelpe meg. Vet ikke hva det vil si jeg men.

 

Har fått svar på at det finnes linser for folk med skjev hornhinne. Men blir litt lei meg  når han sier at biller hjelper, men ikke linser. Vet mannen hva han snakker om ?

8965474[/snapback]

Jeg har visst skeve horhinner selv, var værre før.

Jeg aner ikke hva det er, men har sett det at jo skeivere du er (hornhinnene altså) jo tykere blir brilleglassene på siden. Dette kan vel være litt vanskelig å få til på linser.

 

er det bare pga hornhinnene at du skal bruke briller, eller er det også fordi du er lang/nærsynt?

8965524[/snapback]

 

Er langsynt også ja. Men vil honrhinnen mine rette seg opp etter bruk av briller ?..

Endret av Xarus
Lenke til kommentar
Er langsynt også ja. Men vil honrhinnen mine rette seg opp etter bruk av briller ?..

8965547[/snapback]

Dette må du spørre din optiker om. Mine har ivvertfall blitt mindre skeve etter da jeg startet med briller. Men det kan også være naturlig også.

Lenke til kommentar
Hei alle sammen, hva synes dere om briller?.. Mener ikke solbriller, men valige briller.

 

Blir sikkert nødt til å gå med det fremover, så isåfall. Noen som vet om noen litt mer stilige briller jeg kan kjøpe meg ?

8965211[/snapback]

 

Selv bruker jeg Burberry med glass som må borres. Smal. Briller får vel en til å virke smartere..? Har et inntrykk av at briller som er brede på sida ødelegger sidesynet noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...