Feltherre Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hei Jeg hører at mange anbefaler at jeg skal ta bilder i RAW men når jeg laster bildene opp på PCen så greier jeg ikke å åpne de. Hva slags program må jeg ha for å åpne og redigere RAW filer? Jeg har Adobe Potoshop Elements 5.0 og Lightroom,kan jeg bruke disse? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Elements må mulig legge inn en ny rawplugin som du finner på adobe sine sider. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Takk skal du ha fant RAW Plugin for Elements Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det følger sannsynligvis med ein CD i pakken med kamera som inneholder programmer for RAW osv. F.eks viss du bruker Canon, så følger det med ein CD med Zoom-browser og diverse der du kan bruke Zoom-browser for å opne bildene og lagre de som JPEG etterpå.! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 HeiJeg hører at mange anbefaler at jeg skal ta bilder i RAW men når jeg laster bildene opp på PCen så greier jeg ikke å åpne de. Hva slags program må jeg ha for å åpne og redigere RAW filer? Jeg har Adobe Potoshop Elements 5.0 og Lightroom,kan jeg bruke disse? Takker for alle svar 8964960[/snapback] Lightroom gir svært gode resultater. Bruker det selv etter at Rawshooter tok kvelden, og i dag utgjør rawmaskinen til Adobe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå