Gå til innhold

Smalt i min PSU også

Anbefalte innlegg

Ser at innlegget under handler om det samme.

Det som var tilfellet mitt var en PSU (Chieftec HPC-360-202) som hadde vært utsatt for fukt/vann. Jeg åpnet den og sjekket inni og den så tørr og generelt strøken ut.

Jeg kobla i strømkabelen og slo den på med av/på-knappen på strømforsyninga (hadde jumpstarta psu på sort/grønn kabel nr 4 og 5) og da smalt det og sikringa gikk. Dro ut kabelen med en gang og flikka på sikringa (takk gud for automatsikringer) og la merke til at PSU'en sto på 115V istedet for 230V. Jeg prøvde å slå om bryteren til 230V og koble den opp igjen men da skjedde ingen verdens ting. Ikke noen sikring som gikk eller noe. Det ble ikke noen brentlukt eller drittlukt etter smellet og visuelt ser den helt fin ut.

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Som Kristian Valen villle sagt, "Mja.. var et lite darlig bilde det ja"

Se i linken, ellers sa er den vel en helt vanlig glasssikring. Hvis det er en sikring der i det hele tat :ph34r:

8965383[/snapback]

Sikringen er ofte plassert nærme inntaket for 115/230v og på kretskortet står det som regel "F1" (eller et annet tall) i umiddelbar nærhet av sikringa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det brukes ikke glassrør sikringer, det brukes altid en eller annen automatsikring. Har du først staret strømforsyningen når den er satt til 115 V er nok ingen hjelp, du må nok kjøpe ny.

8968609[/snapback]

Da kan du vel også forklare meg hvorfor jeg har sett utallige glass-sikringer i strømforsyninger? ;)

Lenke til kommentar
Det brukes ikke glassrør sikringer, det brukes altid en eller annen automatsikring. Har du først staret strømforsyningen når den er satt til 115 V er nok ingen hjelp, du må nok kjøpe ny.

8968609[/snapback]

Har glass sikring i min.

Men hva skjer når du startet den på 115V?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...