sparemaster Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hvor mye motorolje skal jeg fylle på min derbi senda x-race 2006 mod? Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det står vell det i mopedboka du fikk med sykkel? Eller så står det også på siden av der man fyller olje. Tror det er 6 dl som man skal ha på Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Det står vell det i mopedboka du fikk med sykkel? Eller så står det også på siden av der man fyller olje. Tror det er 6 dl som man skal ha på 8965109[/snapback] Feil og feil. Mener å huske det er ca 3dl som går på. Ved oljeskifte kjører du mopeden varm, tapper den for olja som er blitt litt mer tyntflytende fordi den er varm. Så skrur du igjen bånnpluggen. Deretter skrur du ut skruen midt på sia av blokka, der hvor det står "min" eller noe sånt, så fyller du på olje på toppen. Når det begynner å renne ut olje av hullet midt på bolkka, venter du med å skru igjen skruen til det har gitt seg med å renne. Husk at det tar litt tid før olja kommer frem til det kammeret, så vær tålmodig. Og hold sykkelen loddrett. EDIT: Gikk i overkant av 3 dl nedpå. Endret 1. juli 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 På min er det 6 dl når det er oljeskift Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 På min, riktignok AM6, skulle man fylle på 8,5dl, og så etterfylle til det rant ut sjekkehullet. Jeg fylte på hele literen før det kom ut. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 På min, riktignok AM6, skulle man fylle på 8,5dl, og så etterfylle til det rant ut sjekkehullet. Jeg fylte på hele literen før det kom ut. 8974659[/snapback] Skrudde du i skruen igjen når det hadde slutta å renne ut, eller skrudde du i skruen mens det ennå rant ut? Kan ta en god tid før olja når det kammeret, slik at man kan fylle på masse, og etter en stund kan halvparten renne ut igjen. Har akkurat satt sammen en Husqvarna CR250, og den gikk det en liter nedpå.. Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 På min, riktignok AM6, skulle man fylle på 8,5dl, og så etterfylle til det rant ut sjekkehullet. Jeg fylte på hele literen før det kom ut. 8974659[/snapback] Skrudde du i skruen igjen når det hadde slutta å renne ut, eller skrudde du i skruen mens det ennå rant ut? Kan ta en god tid før olja når det kammeret, slik at man kan fylle på masse, og etter en stund kan halvparten renne ut igjen. Har akkurat satt sammen en Husqvarna CR250, og den gikk det en liter nedpå.. 8974703[/snapback] Lot det renne litt ja, og når det begynte å dabbe av, tørka jeg med ei fille, og satt i skruen. Lenke til kommentar
sparemaster Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 (endret) sku være 6.5 dl på. høres skeptisk ut til dere som har fylt 1 liter på osv for da kan man jo knuse topp pakingene i motorn:P d skal da være plass til å røres der inne:P Endret 28. august 2007 av sparemaster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå