lekand78 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Samboeren min har fått inngang til avgangshallen på Flesland utland for et par timer når jeg skal reise utenlands for en stund. Reglene er at det er ulovlig å ta med seg varer fra Taxfree igjennom tollen om man ikke har vært i utlandet mer enn 24 timer. Dersom jeg da kjøper _ei_ flaske og gir til han fra min kvote, vil dette da være ulovlig? Hva er konsekvenser om han blir tilfeldig plukket ut på grønn sone? Endret 28. juni 2007 av lekand78 Lenke til kommentar
valentino Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Jeg synes egentlig du svarer veldig godt på ditt eget spørsmål. Reglene er at det er ulovlig å ta med seg varer fra Taxfree igjennom tollen om man ikke har vært i utlandet mer enn 24 timer. Er det noe mindre ulovlig fordi det bare er én flaske? Konsekvensene er nok beslag i varer om det kun er 1 flaske. Tviler på noe bot da en flaske etter stor sannsynlighet er til eget forbruk. Det du må spørre deg om er om det er verd å gjøre seg til en kjeltring bare for en 50 eller 100 lapp som sikkert er prisdifferansen i forhold til kjøp på vinmonopolet. Edit: velkommen til forumet Endret 28. juni 2007 av valentino Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Så lenge man ikke har vært i utlandet har man ikke lov til å ta med seg taxfree varer. Hvis han blir tatt blir det forenklet forelegg m.m og som kommer helt annpå volumet han blir tatt med. Siden han er på dispensasjon, så mister han kanskje denne retten senere eller det kan bli slått strengere ned på. Kanskje de også sjekker han grundigere siden han har egen dispensasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå