Gå til innhold

Hvorfor selges PS2 ennå?

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dett har blitt spurt om før her en plass, men hvorfor fortsettes det med å gi ut haugevis av nye ps2 spill nå som ps3 har kommet? Har sony valgt å prioritere like mye ps2 som ps3? Og hvor lenge vil dette holde på, nintendo 54 døde jo ut med gang gamecube ps2 og xbox kom...

Bare lurer.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS2 selger ennå fordi PS3 har gått ned i sluken for øyeblikket og har en større kamp med dodraugen.

Fra spøk til alvor.

Fantastisk lurt av Sony å holde PS2 i koken ennå. Utviklerne kjenner konsollen kjempegodt og kan levere fantastiske titler som God of War og spillene til Ico teamet. Megalurt.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Det må være fordi PS2 er den beste spillkonsollen mellom tidene.

Sony har tenkt lurt på og fortsette med PS2.

Alle har ikke råd til og kjøpe PS3, de nøyer seg derfor enda med PS2.

PS2 kommer til å fortsette noen år til desverre, vis du ikke liker det.

Lenke til kommentar

PS2 er ein liten, god, og rimeleg konsoll med eit glimrande spelutval. PS3 er ein stor, mykje dyrare konsoll, med mindre spelutval, som til gjengjeld har (mellom anna) HD-grafikk og Bluray-avspeling. Dersom Sony sluttar med PS2, trur eg ikkje kundane som ellers ville ha kjøpt konsollen, vil velge PS3 i staden. Dei vil velge Wii. Ved å ha PS2 på marknaden ei stund til, har Sony noko å tilby både dei som vil ha ein billig konsoll, og dei som vil ha det siste innan HD-underhaldning.

Kay

Lenke til kommentar
PS2 = porter til Wii = tragisk, spør du meg. Jeg kjøpe ikke en Wii for å spille forrige generasjonsspill.

8965066[/snapback]

Med forrige generasjon hw, bortsett fra kontrolleren, så må du nesten regne med at det blir en del ps2-wii porter.

Lenke til kommentar
Med forrige generasjon hw, bortsett fra kontrolleren, så må du nesten regne med at det blir en del ps2-wii porter.

8965115[/snapback]

Noe som er uffattelig skuffende å tenke på.

Wii har stort potensial, men så lenge annenhvert spill er en dårlig port, så skjønner jeg godt at de som vil ha en billig konsoll kjøper PS2.

Lenke til kommentar
PS2 = porter til Wii = tragisk, spør du meg. Jeg kjøpe ikke en Wii for å spille forrige generasjonsspill.

8965066[/snapback]

8965115[/snapback]

Men Wii hardwaret er nesten det dobbelte av PS2s, det er derfor PS2 porter ikke stiller særlig høyt i mine øyne. Wii kan bedre, og det har den jo allerede bevist i et par spill. Jeg gleder meg til PS2 utgår slik at vi får eksklusive Wii spill...

Lenke til kommentar

Driver , Mortal Kombat , Vanguard , Heatseeker og Manhunt er spill som blir lansert på PS2 som kommer til Wii.

Hva er grunnen? hvorfor ikke komme med andre spill.

Jeg veit Wii kan bedre enn dette når jeg ser på Zelda, men det er jo ikke super duper uber HD grafikk, men dem kan bedre enn PS2. :)

(nesten så jeg må legge inn Wii Friends coden min før noen trur jeg hater wii)

Lenke til kommentar

Sony har nok PS2 på markedet fordi de tjener penger på konsollen, og fordi den er konkuransedyktig på pris iforhold til konkurentene sine alternativ. :)

De europeiske og amerikanske studioene til Sony, har så å si sluttet å lage spill med nye spillmotorer til PS2, men spill med episodisk innhold (Singstar), kommer ut med jamne mellomrom.

Det som kommer til den nå fremover er egentlig for det meste tredje-parti titler, fra EA og endel andre titler på vei fra Japan, og USA.

Men Sony tjener endel penger på hardwaren og royalties i mellomtiden, mens dem jobber for å lage nytt innhold til PS3 og få PS3 ned i pris.

I Japan lager noen få studioer (Clap Hanz f.eks.) spill til PS2, men disse holder også på å gå over mer og mere til PS3-prosjekter, og utvikler-software. :)

Men det er de europeiske studioene som vil levere stortitlene først, og slutten på Juli er en god tid til til å skifte. :)

Bare huske på at det er ett par bra spill som kom ut til PS3 tidligere også, selv om de vil da være ett halvt år gammelt, som f.eks VT3, VF5, Resistance, Motorstorm, etc. som ikke må glemmes ut bare fordi du ikke hadde konsollen da de kom ut. :)

---

Ang. Wii, så har jo Nintendo sagt selv at grafikken ikke er så viktig, men heldigvis så er det mange som hører på 'folket'.. Bilder fra Soul Calibur - Legends ser veldig flott ut, f.eks. Selvom SC4 (til PS3/360) blir nok en god del bedre.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Den selges selvfølgelig for å tjene penger. I PSone sitt tilfelle vart den solgt i mange år etterpå og spill vart også produsert i mange år etterpå. Sony gjør nå iallfall ikkje som microsoft gjør når de lager ny konsoll og det er da absolutt positivt. Så med salg av ps2 i ein lengre tid etter lansering av ps3 gjør jo at de tjener penger som de igjen kan igjen kan putte i ps3 og forbedre den ytterligere.

Lenke til kommentar

8965066[/snapback]

Problemet er at Wii, hvis du ser bort ifra kontrolleren, har forrige generasjons hardware...

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

8965066[/snapback]

Problemet er at Wii, hvis du ser bort ifra kontrolleren, har forrige generasjons hardware...

8966567[/snapback]

Kommer an på hvem so ser på wii.

Gameplay <-> hw/grafikk

Ikke alltid kraften som teller. Kanskje det er fint med noe som varer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...