Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Deler til audi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tre audier på bil lista mi :)

 

Nå har jeg en 2001 Audi Allroad, tidligere en 1990 mod. Audi100, og en 1991 mod. Audi100.

 

Et eksempel på priser.

Jeg bytta bremse kalyptere på allroaden nå. 12.000,- +mva. 7.500,- pr. kalypter!

 

Kammene på Allroaden er slitt. Produksjonsfeil fra Audi.(bilen har gått 130.000) Her er det 4 kammer, og løftere som må byttes. Orker nesten ikke tenke på hva dette koster på Audi verkstedet. 8timer +deler.

 

Bytta foringer på hjulopphenget bak på den siste audi 100'en.: På Hondaen til kompisen min hadde delene kostet ca.1800,- Jeg måtte ut med over 7.000,- pga. Audi hadde endret til ny type oppheng.

 

Jeg har byttet 3-4 bensinpumper på mine biler, en servo pumpe, og vandlige servicedeler.

 

Min erfaring er dyre deler, lav kvalitet i forhold til pris.

Like vell kjører jeg rundt i Audi, og er strålende fornøyd. ( da kan man egentlig spørre seg hvor dum det går an å bli :) )

Jeg har stor glede av mine biler, men kommer til og vurdere andre biler neste gang jeg skal kjøpe. pga. audi sine servicepriser.

Endret av EvilDick
Lenke til kommentar

EvilDick: Har du hatt den store stjernesmellen enda? (Når fjærputene på Allroad revner) Det skal høres ganske godt :p

 

Som tidligere Audi-mekaniker kan jeg bekrefte at deleneprisene står greit i stil med prisene på bilene. Audi er stort sett pene biler og behagelige å kjøre, men det koster å ha dem.

Lenke til kommentar
EvilDick: Har du hatt den store stjernesmellen enda? (Når fjærputene på Allroad revner) Det skal høres ganske godt :p

 

Som tidligere Audi-mekaniker kan jeg bekrefte at deleneprisene står greit i stil med prisene på bilene. Audi er stort sett pene biler og behagelige å kjøre, men det koster å ha dem.

8972577[/snapback]

 

 

Jeg tør ikke tenke på hva det skal koste og bytte de :) De har heldigvis ikke gått enda :)

Lenke til kommentar

Man kan jo også sjekke deler som ikke er originale.

Så en dokumentar om VW der samme fabrikk leverte deler til to firma.

Ene var VW som freste "VW" på dem og det andre firma solgte delene som de var. To priser samme del.

Om du er i butikken/verkstedet kan man iallefall spørre om å få se på uoriginale deler og se om det er samme ulla.

Lenke til kommentar
Jeg har tre audier på bil lista mi :)

 

Nå har jeg en 2001 Audi Allroad, tidligere en 1990 mod. Audi100, og en 1991 mod. Audi100.

 

Et eksempel på priser.

Jeg bytta bremse kalyptere på allroaden nå. 12.000,- +mva.  7.500,- pr. kalypter!

 

Kammene på Allroaden er slitt. Produksjonsfeil fra Audi.(bilen har gått 130.000) Her er det 4 kammer, og løftere som må byttes. Orker nesten ikke tenke på hva dette koster på Audi verkstedet. 8timer +deler.

 

Bytta foringer på hjulopphenget bak på den siste audi 100'en.: På Hondaen til kompisen min hadde delene kostet ca.1800,- Jeg måtte ut med over 7.000,- pga. Audi hadde endret til ny type oppheng.

 

Jeg har byttet 3-4 bensinpumper på mine biler, en servo pumpe, og vandlige servicedeler.

 

Min erfaring er dyre deler, lav kvalitet i forhold til pris.

Like vell kjører jeg rundt i Audi, og er strålende fornøyd. ( da kan man egentlig spørre seg hvor dum det går an å bli :) )

Jeg har stor glede av mine biler, men kommer til og vurdere andre biler neste gang jeg skal kjøpe. pga. audi sine servicepriser.

8968880[/snapback]

Hvor i all verden fikser du bilen din?? :ohmy:

Fikk byttet 2 foringer på min 2000-mod. A4, det kostet vel 1500 m/arbeid.

Byttet alle bremser(skiver og klosser), det kostet 5000 totalt m/arbeid.

 

Nå går ikke jeg på originalverksted, av forskjellige grunner:

-Dobbel pris på service

-Myye høyere påslag på deler

-De har ikke mekanikere, bare delebyttere

 

Bruker heller uavhengig verksted fordi:

-Halv pris på service

-Har alle originale diagnosesystemer

-Billigere deler, om du velger org. eller ikke.

-Mindre ventetid

-Mye mer kompetente folk

-Personlig service og kundeforhold, med fordeler.

 

Det finnes ingen grunn til å bruke VAG originalverksted, om du har et skikket uavhengig verksted i nærheten.

Lenke til kommentar

Tror ikke du klarer og skaffe kalyptere til allroaden andre steder en gjennom møller. Jeg har brukt andre leverandører tidligere :)

 

Du skriver:

Bruker heller uavhengig verksted fordi:

-Mindre ventetid

-Mye mer kompetente folk

-Personlig service og kundeforhold, med fordeler.

 

Føler ikke dise pungtene passer helt inn :)

Ventetid, og personlig service kan man få begge steder.

Og jeg tror ikke en mekaniker som bare mekker på Audi, er dårligere på audi en uavhengie mekanikere.

 

Jo gøyere audi man har jo dyrere deler, og ofte dyr forsikring.

Som Leo_ sier "Audi er stort sett pene biler og behagelige å kjøre, men det koster å ha dem."

Lenke til kommentar

Problemet er at de på Møller, eller Gumpen som det heter her, ikke mekker. De bytter deler, etter fastsatt oppskrift, og det er langt fra alltid dette lønner seg.

Har vært innom dem med flere rare problemer, og de sier "hmm", og at de må bytte en eller annen del.

Så går jeg til verkstedet jeg bruker, de tar 2 min og sier "aha" og smører opp riktig del istedet. Stor forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...