MagnusBakke Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har fått tilbud om å kjøpe en Audi 80E 2.0 til 25k. Den har gått 214000 og 1993 model. Men jeg har hørt at Audi er generelt dyre biler med deler og reperasjoner. Stemmer dette? Er det et bra kjøp? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Skal vel ikke være noe særlige dyrere enn andre. Audi er et godt merke, med en grei pris Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 litt teit å si at det er en grei pris når du har så lite info om bilen.... audi deler er nok inne dyrere enn ander deler nei. Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Jeg har tre audier på bil lista mi Nå har jeg en 2001 Audi Allroad, tidligere en 1990 mod. Audi100, og en 1991 mod. Audi100. Et eksempel på priser. Jeg bytta bremse kalyptere på allroaden nå. 12.000,- +mva. 7.500,- pr. kalypter! Kammene på Allroaden er slitt. Produksjonsfeil fra Audi.(bilen har gått 130.000) Her er det 4 kammer, og løftere som må byttes. Orker nesten ikke tenke på hva dette koster på Audi verkstedet. 8timer +deler. Bytta foringer på hjulopphenget bak på den siste audi 100'en.: På Hondaen til kompisen min hadde delene kostet ca.1800,- Jeg måtte ut med over 7.000,- pga. Audi hadde endret til ny type oppheng. Jeg har byttet 3-4 bensinpumper på mine biler, en servo pumpe, og vandlige servicedeler. Min erfaring er dyre deler, lav kvalitet i forhold til pris. Like vell kjører jeg rundt i Audi, og er strålende fornøyd. ( da kan man egentlig spørre seg hvor dum det går an å bli ) Jeg har stor glede av mine biler, men kommer til og vurdere andre biler neste gang jeg skal kjøpe. pga. audi sine servicepriser. Endret 29. juni 2007 av EvilDick Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Så du gjør ikke jobben selv? Vurderer en A3 eller A4, men jeg kommer jo til å gjøre service etc selv. Lenke til kommentar
trra Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Mange VAG deler koster mye i Norge iforhold til hva du kan få det i andre land. Her til lands kan arendal bilomsetning skaffe billige orginal deler, de selger også endel deler til møller! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 EvilDick: Har du hatt den store stjernesmellen enda? (Når fjærputene på Allroad revner) Det skal høres ganske godt Som tidligere Audi-mekaniker kan jeg bekrefte at deleneprisene står greit i stil med prisene på bilene. Audi er stort sett pene biler og behagelige å kjøre, men det koster å ha dem. Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 EvilDick: Har du hatt den store stjernesmellen enda? (Når fjærputene på Allroad revner) Det skal høres ganske godt Som tidligere Audi-mekaniker kan jeg bekrefte at deleneprisene står greit i stil med prisene på bilene. Audi er stort sett pene biler og behagelige å kjøre, men det koster å ha dem. 8972577[/snapback] Jeg tør ikke tenke på hva det skal koste og bytte de De har heldigvis ikke gått enda Lenke til kommentar
War Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Man kan jo også sjekke deler som ikke er originale. Så en dokumentar om VW der samme fabrikk leverte deler til to firma. Ene var VW som freste "VW" på dem og det andre firma solgte delene som de var. To priser samme del. Om du er i butikken/verkstedet kan man iallefall spørre om å få se på uoriginale deler og se om det er samme ulla. Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Er vel strengt talt ikke nødvendig med originaldeler på en såpass gammel bil. Mekonomen f.eks. selger helt greie deler til greie priser. Møller tar i alle fall veldig godt betalt for såkalte "orignale" deler. Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg har tre audier på bil lista mi Nå har jeg en 2001 Audi Allroad, tidligere en 1990 mod. Audi100, og en 1991 mod. Audi100. Et eksempel på priser. Jeg bytta bremse kalyptere på allroaden nå. 12.000,- +mva. 7.500,- pr. kalypter! Kammene på Allroaden er slitt. Produksjonsfeil fra Audi.(bilen har gått 130.000) Her er det 4 kammer, og løftere som må byttes. Orker nesten ikke tenke på hva dette koster på Audi verkstedet. 8timer +deler. Bytta foringer på hjulopphenget bak på den siste audi 100'en.: På Hondaen til kompisen min hadde delene kostet ca.1800,- Jeg måtte ut med over 7.000,- pga. Audi hadde endret til ny type oppheng. Jeg har byttet 3-4 bensinpumper på mine biler, en servo pumpe, og vandlige servicedeler. Min erfaring er dyre deler, lav kvalitet i forhold til pris. Like vell kjører jeg rundt i Audi, og er strålende fornøyd. ( da kan man egentlig spørre seg hvor dum det går an å bli ) Jeg har stor glede av mine biler, men kommer til og vurdere andre biler neste gang jeg skal kjøpe. pga. audi sine servicepriser. 8968880[/snapback] Hvor i all verden fikser du bilen din?? Fikk byttet 2 foringer på min 2000-mod. A4, det kostet vel 1500 m/arbeid. Byttet alle bremser(skiver og klosser), det kostet 5000 totalt m/arbeid. Nå går ikke jeg på originalverksted, av forskjellige grunner: -Dobbel pris på service -Myye høyere påslag på deler -De har ikke mekanikere, bare delebyttere Bruker heller uavhengig verksted fordi: -Halv pris på service -Har alle originale diagnosesystemer -Billigere deler, om du velger org. eller ikke. -Mindre ventetid -Mye mer kompetente folk -Personlig service og kundeforhold, med fordeler. Det finnes ingen grunn til å bruke VAG originalverksted, om du har et skikket uavhengig verksted i nærheten. Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Tror ikke du klarer og skaffe kalyptere til allroaden andre steder en gjennom møller. Jeg har brukt andre leverandører tidligere Du skriver: Bruker heller uavhengig verksted fordi: -Mindre ventetid -Mye mer kompetente folk -Personlig service og kundeforhold, med fordeler. Føler ikke dise pungtene passer helt inn Ventetid, og personlig service kan man få begge steder. Og jeg tror ikke en mekaniker som bare mekker på Audi, er dårligere på audi en uavhengie mekanikere. Jo gøyere audi man har jo dyrere deler, og ofte dyr forsikring. Som Leo_ sier "Audi er stort sett pene biler og behagelige å kjøre, men det koster å ha dem." Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Problemet er at de på Møller, eller Gumpen som det heter her, ikke mekker. De bytter deler, etter fastsatt oppskrift, og det er langt fra alltid dette lønner seg. Har vært innom dem med flere rare problemer, og de sier "hmm", og at de må bytte en eller annen del. Så går jeg til verkstedet jeg bruker, de tar 2 min og sier "aha" og smører opp riktig del istedet. Stor forskjell. Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Jeg er ikke mekaniker, og ikke påstålig heller Men jeg føler selv at dette ikke er i samsvar med mine erfaringer. Hva sier du Leo_, du har jo mekke Audi (eller bytta deler ) Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Kan jo selvsagt ikke skjære alle VAG-forhandlere/verksted over en kam, men jeg har erfaring fra Kr.sand, skien og larvik i det minste. Og ang. deler vet jeg de har høyere påslag enn andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå