Rubyred Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har kjøpt meg nytt hovedkort, prosessor, og 2 Gb ram av typen. Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology. Har det noen hensikt å øke ram til 4 Gb ved å kjøpe et sett til. Skal oppgradere til Windows Vista i løpet av høsten. Spiller mye, og sliter med en del hakking i flere spill. Grafikkortet er et Nvidia 7950 Gtx 512 Mb. Kanskje bedre å legge pengene i et bedre grafikkort! Lenke til kommentar
tevil Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 må ha vista x64 for å dra nytte av 4gb ram, og Vista er jo ikke akkurat bra for gaming. Så ja, ville lagt pengene i et bedre skjermkort. 8800gts 640mb f.eks. Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jo mer jo bedre, men husk at Windows Vista x86 (32bit) ikke lar deg utnytte mer enn maks ~3.2GB RAM. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 du må ha et 64 bits system for 4GB, det er en liten forskjell i ytelse (av det jeg har hørt) men ikke like signifikant som et bytte av skjermkort til det som er tidligere nevnt. Gå for et nytt skjermkort du Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Jeg tror ikke vi har bruk for 4gb i et ordinært oppsett enda, men det kommer nok... men med ramdisk derimot... ooo...loadingtimes Endret 28. juni 2007 av romhelten_spiff Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Ok. Da går jeg for et bedre grafikkort. Høres ut som om det er smart å vente med oppgraderingen til Vista. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Høres rart ut at det hakker med et relativt nytt oppsett som jeg antar består av c2d eller ny X2-cpu, 2gb ram og 7950. Prøver du kjøre på vanvittig oppløsning med alt av eye candy på stor skjerm? edit: Du mener vel 7950gt eller 7950gx2? Endret 28. juni 2007 av tevil Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Høres rart ut at det hakker med et relativt nytt oppsett som jeg antar består av c2d eller ny X2-cpu, 2gb ram og 7950. Prøver du kjøre på vanvittig oppløsning med alt av eye candy på stor skjerm? edit: Du mener vel 7950gt eller 7950gx2? 8965825[/snapback] Han sier han har GTX, og da er det vel det han har. Ville nok lagt pengene i et nytt skjermkort ja. Men det betyr jo mer penger ut. Men siden vi ikke har bruk for så mye RAM enda, vil det ikke bety de helt store ytelsesfoskjellene. Dersom du driver med multitasking er det noe annet. Endret 2. juli 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 må ha vista x64 for å dra nytte av 4gb ram, og Vista er jo ikke akkurat bra for gaming. Så ja, ville lagt pengene i et bedre skjermkort. 8800gts 640mb f.eks. 8964738[/snapback] Det der er bare svada, Vista funker like godt til gaming som XP med mindre du spiller eldgamle spill. Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Han sier han har GTX, og da er det vel det han har. 8985356[/snapback] Bortsett fra at det ikke finnes noe 7950gtx Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Han sier han har GTX, og da er det vel det han har. 8985356[/snapback] Bortsett fra at det ikke finnes noe 7950gtx 8986609[/snapback] Var nok et GT. Har nå byttet ut mitt NForce 4 hovedkort, AMD3200+ og treig ram. Det ble E6600 prosessor, Asus P5K Deluxe hovedkort, og som skrevet tidligere 2 Gb Corsair Cas 4 ram. Håper det gir resultater. Grafikkort blir det neste. Skal forsøke med lett overklokking først. Endret 2. juli 2007 av Rubyred Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Det finnes nå en Go versjon av 7950GTX, se på Dell sine sider. Tror ikke det er feil. Jeg tenkte det fantes en vanlig versjon siden det var en Go versjon, bare det: Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Har kjøpt meg nytt hovedkort, prosessor, og 2 Gb ram av typen.Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1GB Dimm's, E.P.P Technology. Har det noen hensikt å øke ram til 4 Gb ved å kjøpe et sett til. Skal oppgradere til Windows Vista i løpet av høsten. Spiller mye, og sliter med en del hakking i flere spill. Grafikkortet er et Nvidia 7950 Gtx 512 Mb. Kanskje bedre å legge pengene i et bedre grafikkort! 8964526[/snapback] Eg må si eg ikkje skjønner vitsen med spørsmålet Det er alltid bedre med en raskere prosessor. Det er alltid bedre med ett raskere skjermkort. Det er alltid bedre med mere minne. Har du råd har du bruk for det Min neste PC skal ha fire kjerner på prosessoren og 4gb ram Endret 3. juli 2007 av Dragavon Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 må ha vista x64 for å dra nytte av 4gb ram, og Vista er jo ikke akkurat bra for gaming. Så ja, ville lagt pengene i et bedre skjermkort. 8800gts 640mb f.eks. 8964738[/snapback] Det der er bare svada, Vista funker like godt til gaming som XP med mindre du spiller eldgamle spill. 8986512[/snapback] Nååååja... Need for speed carbon ble benchmarket for bare 2 måneder siden, ny-patchet og med nyeste drivere på alle enheter. Resultatet ble at frameraten ble HALVERT i Vista... det er ganske seriøst. Need for pseed carbon er jo tross alt ikke noe eldgammelt spill. http://enthusiast.hardocp.com/images/artic...y9Cez_4_3_l.gif Dette er selvfølgleig det værste eksempelet på listen da, men vista scorer konsist dårligere enn XP, og noen ganger med stor margin. Det er litt kjipt med tanke på at vi MÅ over på vista for gaming snart uansett (pga. eksklusiv DX10). -Stigma Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Off Topic: Det er litt kjipt med tanke på at vi MÅ over på vista for gaming snart uansett (pga. eksklusiv DX10). 8994158[/snapback] Håper et av disse scenarioene skjer innen spillene konverterer fullstendig til DX-10: * At det snarlig dukker opp et mer gamer-vennlig Microsoft-OS enn Vista. * At gaming-industrien starter å bygge spill på opensource grafikkbiblioteker (f eks opengl) * At Vista plutselig, ut av det blå, uten forvarsel viser seg å bli et OS alle gamere elsker. Lenke til kommentar
Kasu Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 må ha vista x64 for å dra nytte av 4gb ram, og Vista er jo ikke akkurat bra for gaming. Så ja, ville lagt pengene i et bedre skjermkort. 8800gts 640mb f.eks. 8964738[/snapback] Det der er bare svada, Vista funker like godt til gaming som XP med mindre du spiller eldgamle spill. 8986512[/snapback] Nååååja... Need for speed carbon ble benchmarket for bare 2 måneder siden, ny-patchet og med nyeste drivere på alle enheter. Resultatet ble at frameraten ble HALVERT i Vista... det er ganske seriøst. Need for pseed carbon er jo tross alt ikke noe eldgammelt spill. http://enthusiast.hardocp.com/images/artic...y9Cez_4_3_l.gif Dette er selvfølgleig det værste eksempelet på listen da, men vista scorer konsist dårligere enn XP, og noen ganger med stor margin. Det er litt kjipt med tanke på at vi MÅ over på vista for gaming snart uansett (pga. eksklusiv DX10). -Stigma 8994158[/snapback] Dual-boot ftw Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Joda, og det planlegger jeg nok å bruke selv også, men det er jo litt synd at vi må forholde oss til 2 forskjellige OS bare for å kunne få maksimal ytelse. Å måtte re-boote systemet bare fordi du skal kjøre en DX10 app er ikke akkurat triviellt -Stigma Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Shadowrun er ikke akkurat gammelt det heller. Xp yter opptil 30% bedre enn vista Lenke til kommentar
Rubyred Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Nå er systemet oppe å går. Spilt C&C 3 Tiberium Wars den siste timen, og det var "andre boller" . Kjørte 1680 x 1050 med alt skrudd på max (anti aliasing på medium) uten noen problemer. Lot være å avbestille de 2 ekstra minnebrikkene.Så kjører nå med 4 Gb cas 4 ram. Skal forsøke lett overklokking i morra. Utsetter kjøp av grafikkort foreløpig. Lenke til kommentar
Trot Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Joda, og det planlegger jeg nok å bruke selv også, men det er jo litt synd at vi må forholde oss til 2 forskjellige OS bare for å kunne få maksimal ytelse. Å måtte re-boote systemet bare fordi du skal kjøre en DX10 app er ikke akkurat triviellt -Stigma 8994780[/snapback] Er manglende DX10 støtte i XP fordi det ikke er mulig, eller fordi Microsoft ikke "gidder" å oppgradere? (les: presser brukerene til å oppgradere) edit: skrivefeil Endret 3. juli 2007 av Trot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå