RulleRimfrost Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Da er det å bestemme operativsystem. Om du er utålmodig banditt velger du Win XP professional. Om du er en ærlig initiativrik sjel installerer du Ubuntu. Deretter spør og graver du i Linux-forumet til du har VNC opp å gå. Siden kan du gjemme serveren bort og glemme den. Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Da er det å bestemme operativsystem. Om du er utålmodig banditt velger du Win XP professional. Om du er en ærlig initiativrik sjel installerer du Ubuntu. Deretter spør og graver du i Linux-forumet til du har VNC opp å gå. Siden kan du gjemme serveren bort og glemme den. 8966149[/snapback] jeg er utolmodig bandit jeg da Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Denne tråden var jo nyttig da.. Kanskje sticky? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Det er nok enda langt ingen til noen løsning foreligger. Skaffe HW - check Velge OS - check Installere OS - ? Sette fast ip - ? Koble opp nettverk - ? Mekke fjernstyring / rdp - ? Installere software (p2p, shutdownscript, WOL, AV) - ? Bestemme brukere og sikkerhet - ? Sette opp / mappe klienter - ? Regner med kim-roger er tilbake når han kommer så langt. Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 back fra ferie han jeg skulle få PC fra bestemte seg i siste litn at han Å skulle mekke server siden jeg hadde snakket litt om det. så står uten pc, men regner med at jeg klarer å skaffe en pc. så: Skaffe HW - check (kommer snart) Velge OS - check (har windows XP prof på en harddisk jeg har liggenes) Installere OS - ? (chek ) Sette fast ip - ? (niks) Koble opp nettverk - ? (har skaffet modem + raskere internett på vei ) Mekke fjernstyring / rdp - ? ( å det er? ) Installere software (p2p, shutdownscript, WOL, AV) - ? ( tengte å bruke Apache HTTP Server, vis det funker til mit bruk) Bestemme brukere og sikkerhet - ? ( niks) Sette opp / mappe klienter - ?(niks) litt igjen men hååååper å få det til snart (skal på ferie på tirsdag 10.07.07 å kommer hjem om 2 uker + -.... skal prøve å snike meg unna 4-5 dager..) Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 back fra ferie han jeg skulle få PC fra bestemte seg i siste litn at han Å skulle mekke server siden jeg hadde snakket litt om det. så står uten pc, men regner med at jeg klarer å skaffe en pc. så: Skaffe HW - check (kommer snart) Velge OS - check (har windows XP prof på en harddisk jeg har liggenes) Installere OS - ? (chek ) Sette fast ip - ? (niks) Koble opp nettverk - ? (har skaffet modem + raskere internett på vei ) Mekke fjernstyring / rdp - ? ( å det er? ) Installere software (p2p, shutdownscript, WOL, AV) - ? ( tengte å bruke Apache HTTP Server, vis det funker til mit bruk) Bestemme brukere og sikkerhet - ? ( niks) Sette opp / mappe klienter - ?(niks) litt igjen men hååååper å få det til snart (skal på ferie på tirsdag 10.07.07 å kommer hjem om 2 uker + -.... skal prøve å snike meg unna 4-5 dager..) 9030245[/snapback] back igjen:) Lenke til kommentar
Radioten Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Hei skal sette opp server hjemme og trenger tips. Har fått tak i 3 gamle servere fra jobb. Det er: 1: Compaq PROLIANT (merket med Pentium MMX) 2: Compaq PROLIANT (merket med Pentium II) 3: Compaq PROLIANT 3000 (merket med Pentium III) Alle tre er for rackmontering og ser ut til å kunne oppgraderes med en ekstra CPU. Har ikke fått satt power på de og sjekket status enda (virket da de ble byttet ut med nyere servere). De har kombinasjon av 4,3 GB og 9,2 GB (?) ultra wide SCSI disker. Ettersom slike disker er rådyre lurte jeg på å sette inn et SATA kort og bruke SATA disker. Vil ha minst en fil/mail server. Lurer på om det går å bruke den som er merket med PIII (ved oppgradering til to CPUer) som recorder for TV da den har flust med PCI sloter (flere TV kort). Den vil ikke stå med avspilling. Kun dele opptaksfilene på nettet. Noen ideer til bruk - synspunkt på min ide? ER FreeNAS kurrant å bruke? Har i tillegg en IBM maskin for rack montering med PIII 800MHz og en 18,2 GB SCSI disk å leke meg med (til konas fortvilelse, gjenbruk av utdanket data utstyr, sier hun jeg driver med... og nekter meg ikke å samle så lenge det ikke står i veien). TIPS MOTTAS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå