kim-roger Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 som sakt har jeg lyst på hjemme server... men her ikke fjerneste peiling kordan jeg lager en.. så jeg trenger oppskift på kordan jeg lager den.. tusen takk for hjelp Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) 1. Du trenger en pc du kan bruke som server. En helt normal pc, men du bruker den ikke til "normale" ting. Den behøver ikke være spesielt ny. 2. Enten kan du kjøre linux, windows server eller bare en helt vanlig windows. 3. Så legger du inn forskjellige programmer du vil ha.. osv osv osv Kort og greit Endret 28. juni 2007 av NeXz Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 1. Du trenger en pc du kan bruke som server. En helt normal pc, men du bruker den ikke til "normale" ting. Den behøver ikke være spesielt ny. 2. Enten kan du kjøre linux, windows server eller bare en helt vanlig windows. 3. Så legger du inn forskjellige programmer du vil ha.. osv osv osv Kort og greit 8964619[/snapback] joa grei den, men den ska jo kobles opp mot flere pcer. sån at jeg kan ha filmer, musikk osv..... på den hadde tengt meg en "oppskrift" fra start til slutt . takk for hjelp uansett. PS: har ALDRI satt opp server så er helt blank på det :S Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Hvis den skal kobles opp mot flere pcer, vil du vel trenge en router eller switch. Da kobler du bare alle pcer inn i router/switch og da får alle tilgang til stuffet ditt.. finner litt linker til deg... http://www.win-xp.no/index.php?name=News&f...article&sid=843 Hvordan sette opp FTP server Den enkleste måten for deg, er nok å kjøre windows xp eller vista, hvis du heller vil det. Også lage en FTP server på denne.. Eller bare dele mapper på server pcen. Endret 28. juni 2007 av NeXz Lenke til kommentar
nercix Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Ta ein nokolunde grei pc, med masse harddiskplass. Kople den opp mot lan. Så installer Linux og Samba ev. Windows ... Så har du server for film, musikk, filer etc. Lenke til kommentar
STREN Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 som sakt har jeg lyst på hjemme server...men her ikke fjerneste peiling kordan jeg lager en.. så jeg trenger oppskift på kordan jeg lager den.. tusen takk for hjelp 8964395[/snapback] denne siden vil hjelpe deg Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 En filtjener trenger ikke all verden av kraft.. putt penger i et godt nettverkskort og raske disker https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=216 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Litt mer info om hva du egentlig vil fra denne serveren hadde jo vært kjekt. Skal den kun brukes som eksternt lagringsmedie su kan ha film/musikk på? I såfall vil jo et hvilket som helst OS som kan dele en mappe/ressurs på et nettverk holde. Å kjøre en xp-boks med delte mapper for film, musikk osv, går jo helt greit. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Hvis du kun skal dele filmer og musikk samt få det enklest mulig ville kanskje denne løsningen fungere: http://www.hardware.no/nyheter/harddisk/ha...ettilgang/36861 Endret 28. juni 2007 av Xander^ Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Litt mer info om hva du egentlig vil fra denne serveren hadde jo vært kjekt. Skal den kun brukes som eksternt lagringsmedie su kan ha film/musikk på? I såfall vil jo et hvilket som helst OS som kan dele en mappe/ressurs på et nettverk holde. Å kjøre en xp-boks med delte mapper for film, musikk osv, går jo helt greit. 8964833[/snapback] bare lagring ja. ikke nå spill eller nå sånt. filma, musikk etc Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Hvis du kun skal dele filmer og musikk samt få det enklest mulig ville kanskje denne løsningen fungere: http://www.hardware.no/nyheter/harddisk/ha...ettilgang/36861 8964908[/snapback] har ikke tengt til å bruke så mye penger på det jeg da så lite som mulig. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hvis du kun skal dele filmer og musikk samt få det enklest mulig ville kanskje denne løsningen fungere: http://www.hardware.no/nyheter/harddisk/ha...ettilgang/36861 8964908[/snapback] har ikke tengt til å bruke så mye penger på det jeg da så lite som mulig. 8965724[/snapback] Vel.. si litt om budsjettet ditt? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 her er en rask tegning som jeg lurer på om stemmer... går dette? den øverste boksen er en switch og kablene er netverks kabler. den film og musikk pc spille av det ved og hente det ifra hovedpc? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) her er en rask tegning som jeg lurer på om stemmer... går dette? den øverste boksen er en switch og kablene er netverks kabler. den film og musikk pc spille av det ved og hente det ifra hovedpc? 8965785[/snapback] Mener du at han skal ha TO servere, en til musikk og en til film? Hva med en tredje server til bilder edit: ja det var ironi Endret 28. juni 2007 av Xander^ Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 her er en rask tegning som jeg lurer på om stemmer... går dette? den øverste boksen er en switch og kablene er netverks kabler. den film og musikk pc spille av det ved og hente det ifra hovedpc? 8965785[/snapback] hadd tenkt meg 1 server jeg da skal bare ha det til lagring av musikk, filmer osv. skal ikke ha den til spill. Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 her er en rask tegning som jeg lurer på om stemmer... går dette? den øverste boksen er en switch og kablene er netverks kabler. den film og musikk pc spille av det ved og hente det ifra hovedpc? 8965785[/snapback] Mener du at han skal ha TO servere, en til musikk og en til film? Hva med en tredje server til bilder edit: ja det var ironi 8965806[/snapback] kansje det blir 2 servere etter vert Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 går det å bare bruk vanli ruter? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 beklager, syntes mitt spørsmål passet i tråden sju, men kan jeg gjøre som på bilde, at de film/musikk pc ene kan høre musikk/film ifra hovedpc en? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg har 2 servere. En Windows-server med tv-kort i, og en Linux-server til seriøse ting som web, filer, p2p, printer og backup. Det er nyttig nok.. Til begynne med er det bare å skaffe hardware. Har du en gammel pc og en router/switch ? Lenke til kommentar
kim-roger Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg har 2 servere. En Windows-server med tv-kort i, og en Linux-server til seriøse ting som web, filer, p2p, printer og backup. Det er nyttig nok.. Til begynne med er det bare å skaffe hardware. Har du en gammel pc og en router/switch ? 8965909[/snapback] får tak i en pc i morgen. har ruter ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå