Gå til innhold

Hvilket chipset skal SoundBlaster 4.1 Digital _egentlig_ ha?

Anbefalte innlegg

kortet mitt blir bare registrert som "Creative Labs SB PCI 128 (Ensoniq ES5880) Sound Card PCI", dette må da vel være feil? har komplett sent meg feil kort? eller er 4.1 digital og SB 128 det samme kortet?

bruker win2k Pro.

jeg er ikke den eneste som har dette problemet med dette kortet fra komplett (4 forløbig), så jeg håper at noen kan hjelpe meg/oss som har problemer med dette kortet! :)

takk!

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har registrert at modellnummeret er annet enn det komplett oppgir på sin hjemmeside, nemlig CT4750, mens komplett oppgir 4751. I tillegg står det CT5880 på chip'en på selve kortet ! Er jeg forvirret ? DAMN RIGHT !! Vi trenger hjelp, og jeg gidder ikke sende kortet tilbake, for hvis de finner ut at kortet er i orden må jeg betale et testgebyr på 150,- og da vil kortet i sin helhet koste like mye som retail.....kjøper heller et Audigy 2. :wink:

Lenke til kommentar

sente dette mailen til komplett: "jeg har kjøpt dette kortet: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...16&GrpID=3&s=pl

jeg installerte medfølgende driver og startet opp AIDA32 (program for å vise eksakt hardware type), men når jeg går ned til lydkortet ser jeg at det er et SB PCI 128...

og nei, jeg er IKKE den eneste som har hatt dette problemet med dette kortet som er kjøpt fra dere, derfor ønsker jeg at dere heretter tar en ekstra titt på hva dere pakker ned før dere sender pakken i posten!

om dette er en feil i driveren, kan dere gi meg en eksakt link til hvor jeg kan laste ned riktig driver (ikke bare creative.com)?

håper dere kan hjelpe meg med å løse dette problemet på en lett måte, jeg har desverre ikke nok penger igjenn til å betale porto tilbake til dere, så retur blir det nok dårlig med.. :(

Mvh, Jan Erik"

oh jeg fikk dette i svar: "Hei.

Anbefallingen som du kan teste her er å gå på hjemmesiden til produsenten og hente ned den nyeste drivern til dette kortet og legge denne inn og sjekke om dette hjelper. Hvis du mener du har fått feil vare skal du logge deg inn på kontosiden din her hos oss og søke retur på dette kortet. Du skriver da som feilmelding at du har fått feil kort. Du vil da motta en mail tilbake med et returnummer på som du skal sette på pakken inn til oss og en beskrivelse av hva du skal gjøre videre.

Mvh

KG"

Lenke til kommentar

Fikk dette til svar fra komplett :

"Hei. Du har ikke fått feil vare, les vedlagt info fra creative!

Incredible gaming - supports EAX®, Microsoft® DirectSound® and DirectSound3D

4.1 speaker support for compelling 3D effects

16-bit CD quality recording and performance

S/PDIF output for Dolby® Digital and DTS pass-through

128-voice Wave-Table synthesiser for rich MIDI playback

PCI Bus Mastering technology frees CPU resources

Derfor står det 128 bit sb pci."

Kan jo virke som om Digital 4.1 er et oppgradert kort av PCI 128 eller no. Uansett, jeg gidder ikke bry meg mere med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...