Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskin krasjer etter skjermkortbytte

Anbefalte innlegg

Har en kompis som har dette av hw :msi k8n hovedkort (939) opteron 170 cpu ,2 gig twinmos minne og et 8800gtx skjermkort .

Det som skjer er at pc`n fryser etter 30 sec.

Før hadde han et 7900gt og det funket utmerket.

Han hadde vista før og der funket 8800gtx kortet men når han innstalerte xp så bare krasjer det.

Trudde det var psu først (han hadde 500w) men den er i dag byttet ut med en 1200w thermaltake.

Fungerer også i safemodus..

Har instatlert xp på 2 forskjellige hardisker og 5 ganger:(

Hva kan dette vere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var ikke lett. Ville prøvd med 7900gt kortet igjen for å sjekke om pc,en kan ha tatt skade av klokkingen.Var den klokket extremt eller ?Rart om GTX kortet skulle ha feil hvis det funket med vista.Når dere legger inn driverne til skjermkortet osv har dere passet på å ikke ha noe antivirus eller noe aktivt regner jeg med.

Lenke til kommentar
Har en kompis som har dette av hw :msi k8n hovedkort (939) opteron 170 cpu ,2 gig twinmos minne og et 8800gtx skjermkort .

Det  som skjer er at pc`n fryser etter 30 sec.

Før hadde han et 7900gt og det funket utmerket.

Han hadde vista før og der funket 8800gtx kortet men når han innstalerte xp så bare krasjer det.

Trudde det var psu først (han hadde 500w) men den er i dag byttet ut med en 1200w thermaltake.

Fungerer også i safemodus..

Har instatlert xp på 2 forskjellige hardisker og 5 ganger:(

Hva kan dette vere?

8964350[/snapback]

Dette høres ut som samme problem som jeg har nå med nytt skjermkort. i en XP pc. Hele BIOS-innledningsbildet mitt er havarert. Noen løsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...