Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vitnemål VK 2

Anbefalte innlegg

Avgangselever i VK2 som skal søke studier:

Har dere fått vitnemålet deres i posten? Dette skal jo være inne til 30. juni (eller var det 1. juli?), og jeg har i hvert fall ikke fått det enda. Det tar jo en dag å sende også, så hvis jeg ikke får det i morgen så rekker jeg ikke fristen, selv om det sikkert ordner seg uansett.

Litt amatørmessig, synes jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sender attestert kopi av vitnemålet til de institusjonene du har sendt inn omslagsark til. Jeg må for eksempel sende både til NTNU og opptakssentralen for medisinstudier, siden jeg var dum nok til å slenge med medisin litt nede på listen, i fall jeg skulle ombestemme meg fra siv.ing.-studiet som står øverst (vurderte seriøst medisin tidligere). Det har jeg selvsagt ikke gjort, og blir derfor straffet med å måtte sende inn dobbelt opp av alle papirer. :)

Lenke til kommentar

Det finnes fire typer omslagsark, der det gule er det vanligste. Jeg mottok i tillegg til dette et grønt, som bl.a. gjelder for medisin. På begge krysset jeg av for at vitnemål ville bli ettersendt, og dermed må jeg ettersende vitnemål til begge adressene òg. Spesiell vurdering, som du nevner, innebærer et blått omslagsark, mens det også finnes et fiolett for de som søker på bakgrunn av realkompetanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...