Gå til innhold

Garanti ved selvbygging?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er det med garantier og slikt på PC når jeg bygger selv?

Det skjer vel ikke noe med den enkelte dels garanti om jeg bygger selv?

Du har vel garanti på de individuelle komponentene, men hvis f.eks vifta di detter av prosessoren din, sånn at skjermkortet, prosessoren, vifta og hovedkortet blir ødelagt, så får du bare igjen penger for vifta.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med garantier og slikt på PC når jeg bygger selv?

Det skjer vel ikke noe med den enkelte dels garanti om jeg bygger selv?

Du har vel garanti på de individuelle komponentene, men hvis f.eks vifta di detter av prosessoren din, sånn at skjermkortet, prosessoren, vifta og hovedkortet blir ødelagt, så får du bare igjen penger for vifta.

vel vel, dette kan diskuteres, intel sin boxedvifte skal ikke falle av uten videre, da er det vel egentlig de som skal dekke evnt andre ødelagte komponenter hvis den bare detter av. Men, når det gjelder kjøler, det er vel for intel sin del kun garanti hvis du bruker orginal kjøler? eller tar jeg feil nå?

Lenke til kommentar

Hvis en mangel på et produkt fører til at andre produkter blir ødelagt, kan du kreve erstatning for alle produktene, jfr. Forbrukerkjøpslovens §§ 33 og 34.

LeD

Lenke til kommentar

Husk at de fleste webshopper gir 3 års garanti på ferdige pc'er, mens du trolig bare har 1 års fabrikk garanti på de fleste komponenter. (men her kommer den norske kjøpsloven inn, og gir deg 2 år, eller 5 år for varer som er ment å vare vesentlig lenger, noe som trolig ikke gjelder datautstyr)

Lenke til kommentar
Husk at de fleste webshopper gir 3 års garanti på ferdige pc'er, mens du trolig bare har 1 års fabrikk garanti på de fleste komponenter. (men her kommer den norske kjøpsloven inn, og gir deg 2 år, eller 5 år for varer som er ment å vare vesentlig lenger, noe som trolig ikke gjelder datautstyr)

kjøpsloven gjelder for datamaskiner, men om den gir deg 2 eller 5 år er jeg ikke sikker på, jeg mener det er 5. I alle fall så har bærbare maskiner 2 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...