Gå til innhold

Noen som har lest "Det mørke tårn"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Av Stephen King. Passer det for en 14 åring? Serien er visst nok på mange tusen sider så jeg vil ikke begynne før det er "trygt"

8963852[/snapback]

 

den er ganske grei holder på å lese den nå faktsik har ikke kommet så veldig lang men den er ikke noe skremende. vil tro en 10 åring ville kunne lese boka uten å bli særlig redd.

Lenke til kommentar
Jeg tenker ikke på det, men om den blir kjedelig. Jeg klarer feks ikke å lese Ringenes herre, fordi det blir kjedelig etter hvert.

8963890[/snapback]

 

tja kan ikke si jeg syntes den var for spenende men heller ikke for lite men det kommer vel av smak og behag. så du bare lese litt. så kan du se om den er noe for deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Siden jeg vil lese andre bøker også, samt prøve "spare" The Dark Tower så jeg har noe å se frem til, så leser jeg ca en bok mellom hver TDT-bok. Problemet er at mens jeg leser de andre bøkene så har jeg mer lyst å lese videre i serien :p Serien er med andre ord litt for bra...

 

Begynte akkurat på Wolves of the Calla. Er litt for tidlig i boken enda til å si for mye om den, men jeg tviler ikke på at kvaliteten fortsetter!

 

Noe som tør gi karakter (eller tilsvarende) for å vise hvilke bøker i serien du mener er best/mindre bra? Gjør dette uten spoilers, please ;)

Lenke til kommentar
Mulig spoiler for litt i bok 2

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg holder/holdt på med bok nummer 2 men jeg ble bare lei når de fortsatta å gå langs den jævla stranda med hun derre Detta-bitcha i rullestol

9182288[/snapback]

 

Bare hold ut. Jeg lover deg at du ikke kommer til å angre. :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg er nok enig at en finner dødpunkter i bøkene. I en så lang serie vil det ofte være det. Men, i denne serien gir ofte "dødpunktene" god innsikt i karakterene.

 

En liten spoiler fra bok 4 her:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
I bok 4, Wizard and Glass, så er jo størstedelen av boken tilbakeblikk. Historien om tårnet slik vi kjenner den i de andre bøkene blir litt satt til side. Noen vil gjerne si at dette stopper opp flyten/fortsettelsen av hovedplottet (og det stemmer gjerne), men egentlig så lærer man bedre å kjenne Roland, barndomsvennene hans, hans store kjærlighet (<3), samt hvordan Roland begynte jakten på tårnet. Jeg digga denne boka, men allikevel er det deler som blir dratt ut litt vel lenge. Når en kommer videre så ser en at det er sjelden noe som er skrevet/gjort uten grunn.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...