Rinox Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hei! Jeg bare lurte på hvordan jeg kan kjøre en shell-kommando på serveren min? Hvilket program bruker jeg? Lenke til kommentar
vidarlo Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Uh-oh? Du kjører en kommando i shellet enkelt og greit... Har du ssh tilgang kan du bruke t.d putty for å kople deg til. Har du ikkje ssh-funksjon kan du lage et pseudoshell ved hjelp av php og passthru() Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Du kan bruke telnet til dette. Start servicen som heter Telnet, og bruk HyperTerminal (Start->Programs->Accesories->Communication->HyperTerminal) Finn på et navn i første bilde, og et ikon du liker, og trykk ok Velg "Connect using: TCP/IP (WinSock)" og skriv in IP adressen/navnet til serveren i Host, og trykk OK Nå ber den deg om login, dette er brukernavnet, deretter spør den om passord. Etter litt venting, får du opp et DOS-aktig vindu, her fungerer alle vanlige DOS kommandoer, som dir og cd etc. Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 (endret) oops... Endret 1. juli 2007 av jorn79 Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Du kan bruke telnet til dette. 8974183[/snapback] Det kan du, men mye smartere å bruke SSH. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå