Raastadboy Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 hei, har kjøpt meg ny hp pc, men jeg skal formatere den å legge inn windows xp istede for vista, men den sier at den ikke finner harddisk stasjonen, har hvert borti dette før å d kommer av at man man liksom bare skal kunne bruke den cden som følger med pcen for å gjøre d, men hva kan jeg kjøre for å få lagt inn xp da? mvh HenriK! Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 ingen som vet? Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Er XP cd'en din OEM utgave, eller rettere; har den fulgt med en hjemmepc eller en annen bærbar? Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Nei det er den ikke, er vanelig xp cd, men laptopen stiller krav til å få den cden som fulgte med, men d er jo vista og jeg skal ha inn xp! Lenke til kommentar
leo24 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Rimelig sikker på at maskinen din har SATA disk. Da må du ha Windows XP m/SP2 eller SATA drivere på diskett (trykk F6) under lasting av installasjonen. Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 jeg har jo windows xp sp2 cd som jeg setter inn, og men da sier den at den ikke fant disken! Lenke til kommentar
n0b0dy Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Xp sp2 har heller ikke sata drivere så du må nok inn i bios og sette disken til å bli gjenkjent som IDE. Lenke til kommentar
Raastadboy Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 funker d å sette dens om ide? Lenke til kommentar
n0b0dy Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Skal være en instilling i bios hvor du kan få din sata disk til å bli gjenkjent som ide(dermed trenger du ikke sata drivere). Les manualen for å finne ut av hvor du gjør dette. Lenke til kommentar
Jaguaren Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Gå i BIOS og disable sata native mode, eller hvis det ikke er det i din HP, så kanskje noe med å disable AHCI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå