Gå til innhold

Japanske utviklere velger Nintendo fremfor Sony

Anbefalte innlegg

Gi meg navnet på noen spill som har fått karakter over 8 som er utviklet av andre enn nintendo.

http://wii.gamespy.com/wii/madden-nfl-07/747278p1.html

http://wii.gamespy.com/wii/trauma-center-wii/746619p1.html

http://wii.ign.com/articles/746/746378p2.html

http://gamer.no/omtale/wii/excite_truck/36925/2

Viss utviklarar satser større på Wii vil vi truleg få sjå betre spel som utnytter denne konsollens styrker i tida framover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg tenkjer først og fremst på kontrollsystemet. Etterkvart som utviklarane får meir erfaring med dette kan dei kome med nye og kreative måtar å bruke dette på. Spel som er meir tilpassa Wii vil i tillegg til betre utnyttelse av kontrollsystemet og vere betre tilpassa hardwaren til konsollen.

Lenke til kommentar

Merkelig med folk som argumenterer mot Wii med å rakke ned på kraften. Wii konkurrerer ikke med PS3 og Xbox 360 på kraft, de går andre veier, noe som gjør at Wii utfyller de to andre, o det samme motsatt vei? Det kan vel egentlig bare være en bra ting?

Når det kommer til det grafiske er det ingen hemmelighet at utviklerene ikke har presset Wii enda, og dette har ført til noen direkte stygge spill, men andre har blitt bedre på det grafiske, som for eksempel SSX Blur. At Wii ikke kan pumpe ut 360/PS3- grafikk er jo et faktum, men at de kan lage titler som er nesten der oppe ser jeg ikke bort ifra, når utviklerne blir mer vante med å utvikle til kontrollsettet, og derfor i tillegg kan fokusere grafisk :). Grafikk er i grunnen en oppskrytt ting mener jeg. Fysikken er viktigere, og der er jeg faktisk mer imponert over Soul Calibur til DC enn Virtua Fighter 5. Se for dere når dere går nedover gata en sen og grå høstkveld... dere ser en rød bil fremfor dere, som i sterkt lys hadde glinset pent, men som nå ser grå og kjedelig ut. Hadde dere blitt imponerte hvis de hadde overført en slik realistisk setting til et spill? Eller blir dere mer imponerte av overdrevne glinsete biler i et neon- Vegas, eller muskelbunter i baskettrøyer med armer som reflekterer så lite som det minste lys, og som glinser og glanser hele tiden. Dette er pent og flott grafisk, men det er ikke realistisk.

Lenke til kommentar
Ouch, hvor mange år siden kom PS3 :p

8972168[/snapback]

Ja du skjønte hva jeg mente... eller?

http://wii.gamespy.com/wii/madden-nfl-07/747278p1.html

http://wii.gamespy.com/wii/trauma-center-wii/746619p1.html

http://wii.ign.com/articles/746/746378p2.html

http://gamer.no/omtale/wii/excite_truck/36925/2

Viss utviklarar satser større på Wii vil vi truleg få sjå betre spel som utnytter denne konsollens styrker i tida framover.

8972411[/snapback]

Madden: Nå er ikke jeg akkurat så stor fan av NFL sjangeren. Vet ikke om jeg snakker for meg selv, men så er vel kanskje NFL mest populær i USA?

Trauma Center: Dette er vel ikke kommet til Norge ?

Excite truck: Har fått veldig variert kritikk. Har hørt at spillet mangler mange funksjoner som kunne gjort spillet mye bedre. Nei takk.

Kjøpte Wii'en til jul pga Zelda. Etter det har den bare ligget å støvet ned fordi jeg ikke har funnet noen spill som er verd å kjøpe.

Litt redd Wii'en blir som Gamecuben for meg. Kjøpte den bare pga Zelda. Er ikke noe særlig fan av Mario, pokemon, SMB etc etc som alle nintendo fanboys elsker.

Lenke til kommentar

exmx: Madden er nok klart størst i USA ja. Ein grunn er nok at NFL ikkje er nemneverdig utbrett her i landet, ikkje pga. dårleg kvalitet på spela.

Trauma Center kjem ut i Noreg 10. august.

Poenget var uansett at det er spel frå andre utviklarar som har fått gode omtalar. Men du har rett i at Nintendo kan vere ein litt for dominerande utviklar av gode Wii-spel. Aukt satsing frå andre utviklarar kan, som eg påpeikte, endre på dette.

Lenke til kommentar
ehm... RE4 wii kan ikke regnes som et fullverdig spill siden det allerede er gitt ut på Gamecube og ps3 for flere år siden. De fleste som kommer til å spille RE4 wii har allerede spilt det før.

Gi meg navnet på noen spill som har fått karakter over 8 som er utviklet av andre enn nintendo. Kan ikke huske å ha sett spill til wii som har fått skikkelig god karakter. Fleste ligger fra 5-7.

8972034[/snapback]

Kororinpa, SSX Blur, Sonic, Mercury Revolution, Elebits, Madden, Rayman Raving Rabbids?

Dessuten må du ikke stole så mye på anmeldelser. Når du f.eks ikke gidder å spille Excite Truck fordi du har hørt det har fått varierende kritikk så går du glipp av et sabla godt arcade-racingspill.

Lenke til kommentar
ehm... RE4 wii kan ikke regnes som et fullverdig spill siden det allerede er gitt ut på Gamecube og ps3 for flere år siden. De fleste som kommer til å spille RE4 wii har allerede spilt det før.

Gi meg navnet på noen spill som har fått karakter over 8 som er utviklet av andre enn nintendo. Kan ikke huske å ha sett spill til wii som har fått skikkelig god karakter. Fleste ligger fra 5-7.

8972034[/snapback]

Kororinpa, SSX Blur, Sonic, Mercury Revolution, Elebits, Madden, Rayman Raving Rabbids?

Dessuten må du ikke stole så mye på anmeldelser. Når du f.eks ikke gidder å spille Excite Truck fordi du har hørt det har fått varierende kritikk så går du glipp av et sabla godt arcade-racingspill.

8976121[/snapback]

SSX Blur fikk jeg for ikke så lenge siden. Testet det i 5min og ga opp. Tappert forsøk av EA å lage snowboard spill med wii-kontrollen. Imo fungerte det veldig dårlig.

Kororinpa har jeg hørt gode rykter, har har nettopp fått det, men ikke testet. Men er det ikke et klinkekulespill? Høres ut som et tidsfordriv spill spør du meg..?

Mercury Revolution og Elebits har jeg ikke hørt om. Er det kommet til Norge?

Rayman Raving Rabbids er vel kanskje ett av de få spillene som er verd å teste ut ja.

Lenke til kommentar

Ja, de har kommet til Norge. Mercury Meltdown Revolution har fått 9/10 flere steder, Elebits har fått mer middels kritikker.

Men ja. Wii har vært i hyllene et halvår og utvalget fra tredjeparts er noe tvilsomt, men som tråden handler om er det flere utviklere som begynner å få troen på Wii nå som den har solgt så bra. Nye Wii-spill har blitt annonsert omtrent daglig i det siste. Det er E3 om 12 dager. Jeg tipper vi får høre om en rekke nye titler fra andre selskaper enn Nintendo.

Lenke til kommentar
Namco Bandai revealed earlier this year that it was developing the next-generation Katamari Damacy sequel, Beautiful Katamari, for PlayStation 3 and Xbox 360. Up until recently, the developer continued to work on both versions of the project. However, sources close to Namco Bandai tell IGN that the studio ran into some trouble with the port of the game to PlayStation 3 and these issues, coupled with the stalled sales of the system, have led to the project's quiet cancellation. Looking to better-than-expected sales of Wii, the company has, say insiders, re-shifted resources to ready a Wii build of Beautiful Katamari instead. Given that the title cannot be ported from Xbox 360, the game is being re-concepted for Wii.

This is not the first time Katamari has been rumored for Wii. In early 2007, reports of Katamari for Wii began to surface. However, development sources indicated at the time that Namco was not thrilled about the prospect about moving forward with the project, mostly because it was not convinced that Wii would be a success. The game's original creator has in the past been critical of Nintendo's platform, too.

Kilde

Lenke til kommentar
Merkelig med folk som argumenterer mot Wii med å rakke ned på kraften. Wii konkurrerer ikke med PS3 og Xbox 360 på kraft, de går andre veier, noe som gjør at Wii utfyller de to andre, o det samme motsatt vei? Det kan vel egentlig bare være en bra ting?.....

8973604[/snapback]

Jeg er en av de som kritiserer Wii på grunn av maskinvaren, og her er hvorfor:

Ny retning sier du? Jeg ser ikke noen ny retning. Spillene ligner til forveksling på alle andre spill gjennom historien bortsett fra at de styres med en ny type kontroller. Ikke er konsollen billig heller. Man skulle tro at selv om ikke grafikken var den aller beste, at i det minste presentasjonen så fin ut. Hvis du ser etter legger du merke til at Wii har svak fargegjengivelse og dermed blasse farger.

Nintendo er fortsatt Nintendo. De samme gamle franchisene og spillene i pumpes ut med den samme gamle midimusikken. Ny retning sier du? Jeg synes dette stinker av nittitallet jeg...

På mange områder som for eksempel klassiske sjangere med spill som Red Steel og Resident Evil er Wii en direkte konkurrent til PS3 og X360. Men disse spillene er bare de mest åpenbare. Konseptene for 99% spillene til Wii har ikke forandret seg fra forrige generasjon.

Med tanke på hva du får av hardware er den utklasset av disse konsollene. Nintendo er den eneste som har helt siden lauch og fortsatt tjener penger på hver solgte konsoll. Jeg forventer i det minste at konsollen kan tilkobles nye TVer og seperate lydanlegg.

Jeg har faktisk lenge før Wii ble annonsert drømt om et slikt kontrollsystem etter å ha blitt inspirert av Dino Crisis og Gun-Con2, hvor man kunne bevege seg fritt rundt med lyspistol. Så jeg ser veldig positivt på at Nintendo gikk for dette kontrollsystemet.

Men i mine øyne har Nintendo foreløpig på ingen måte kommet med nye typer spill som kan rettferdiggjøre deres valg av hardware.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det delte syn på dette, og jeg mener at de ved kontrollen og gameplay tar dette i en ny retning når det gjelder konsollspilling, ikke når det gjelder franchiser. Jeg liker ikke de "nye" typen spillene, som Cooking Mama, Trauma Center og denslags. Skal hele historier og konsepter forandre seg for å fokusere på annet enn grafikk? Nei, mener jeg. Jeg er litt av den konservative typen, som liker klassiske franchiser. At de får nytt styresett synes jeg er spennende. Metroid med Wiimote og Nunchuk? Ja takk. Selvfølgelig pumper de ut nye titler i disse kjente franchisene når folk liker dem, og det samme gjør andre utviklere. Selvfølgelig blir Wii utklasset på hardware, og det la jeg tydelig frem i posten min :). Men virker som hardware er mye viktigere for enkelte, enn det er for andre.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig er det delte syn på dette, og jeg mener at de ved kontrollen og gameplay tar dette i en ny retning når det gjelder konsollspilling, ikke når det gjelder franchiser. Jeg liker ikke de "nye" typen spillene, som Cooking Mama, Trauma Center og denslags. Skal hele historier og konsepter forandre seg for å fokusere på annet enn grafikk? Nei, mener jeg. Jeg er litt av den konservative typen, som liker klassiske franchiser. At de får nytt styresett synes jeg er spennende. Metroid med Wiimote og Nunchuk? Ja takk. Selvfølgelig pumper de ut nye titler i disse kjente franchisene når folk liker dem, og det samme gjør andre utviklere. Selvfølgelig blir Wii utklasset på hardware, og det la jeg tydelig frem i posten min :). Men virker som hardware er mye viktigere for enkelte, enn det er for andre.

8979579[/snapback]

Hmm, et sivilisert svar... Det er mer enn jeg kunne sagt hvis jeg hadde slaktet PS3en på samme måte i Sony forumet.

Jeg har ingenting imot at folk liker Wii. Så lenge de fleste brukerne er fornøyde med produktet er vel alt som det skal være.

Personlig er ikke dette en konsoll for meg, og jeg ville bare uttrykke mine ankepunkter. Mye fordi at Wii har fått ufortjent lite flak i forhold til de andre konsollene.

Alle er venner til tross for delte meninger. Utrolig!

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
Ny retning sier du? Jeg ser ikke noen ny retning. Spillene ligner til forveksling på alle andre spill gjennom historien bortsett fra at de styres med en ny type kontroller. Ikke er konsollen billig heller. Man skulle tro at selv om ikke grafikken var den aller beste, at i det minste presentasjonen så fin ut. Hvis du ser etter legger du merke til at Wii har svak fargegjengivelse og dermed blasse farger.

Når skal folk lære at det er kontrollen som er revolusjonen her. Jeg er sikker på at Atari elskerne lo se skakk når D krysset ble introdusert av Nintendo i NES dagene og du ser når hvordan det gikk. Er der noen konsoll i dag som ikke har D pad på en eller annen måte?

Wii er og billieger enn X360 og PS3. At en lanserings konsoll er billigere enn en konsoll som har vært i over 1 år sier vel sitt.

Jeg ser ikke helt hvordan du kan bedømme Wiiens grafikk ettersom vi ennå ikke har noen spill til Wii som har gjort nytte av Wiiens HW på noen mulig måte. Wii har for det meste porter i dag, men i spill som f.eks Kororinpa ser du litt av Wiiens potensiale.

La oss nå vente å kalle grafikken til Wii utdatert til man får noen spill som bruker Wiiens HW fremfor porter. Eller skal man og bedømme grafikken til PS3 som elendig ut fra porter som Splinter cell? Jeg bare lurer.

Nintendo er fortsatt Nintendo. De samme gamle franchisene og spillene i pumpes ut med den samme gamle midimusikken. Ny retning sier du? Jeg synes dette stinker av nittitallet jeg...

Det gjelder for alle konsoller. Hvorfor rakker du ikke ned på Xbox og Halo serien og PS2 og f.eks Gran Turismo serien? Samme gamle vær gang, skyt aliens her, styr biler rundt banen der. Samme gamle hele tiden.

Og jeg hører "Å bare vent til GT5 kommer til PS3" hele tiden. Hva er så bra da med det, er jo bare "same gamle franchissen", stinker nittitall av den, ikke sant? Eller er bare herping av franchisser myntet på Nintendo?

På mange områder som for eksempel klassiske sjangere med spill som Red Steel og Resident Evil er Wii en direkte konkurrent til PS3 og X360. Men disse spillene er bare de mest åpenbare. Konseptene for 99% spillene til Wii har ikke forandret seg fra forrige generasjon.

Med tanke på hva du får av hardware er den utklasset av disse konsollene. Nintendo er den eneste som har helt siden lauch og fortsatt tjener penger på hver solgte konsoll. Jeg forventer i det minste at konsollen kan tilkobles nye TVer og seperate lydanlegg.

OK, så er ditt syn at X360 og PS3 blir rompekjørt av last-gen? Hvordan føles det egentlig da?

Skjønte ikke helt hva du mente med det siste, for Wii kan med letthet kobles til nye Tver med komponent kabel og separate lydannlegg. Eller mener du noe hich tech fancy dupedittboks? Wii har samme tilkoblingsmulighet som X360, så da er vel X360 og last gen?

Men i mine øyne har Nintendo foreløpig på ingen måte kommet med nye typer spill som kan rettferdiggjøre deres valg av hardware.

Nintendo har vel strengt tatt ikke gitt fått mulighet til å komme ut med kruttet ennå. Prime 3 og Galaxy er spillene fra Nintendo som enten beviser Wiimotens potensiale eller går stikk motsatte vei. Tiden vil vise.

Jeg begynnre å bli litt smålei av at en konsolls verdi skal kun måles i HW krefter. Jeg for min del måler en konsolls underholdning i spillene og hva de leverer. Jeg har aldri kost meg så mye som jeg har gjort med 7 år gammel HW, ja jeg snakker om PS2. Fytte rakkern jeg har kost meg med den konsollen nå i det siste, med God of War 1 og 2. Dette er 7 år gammel utdatert HW. Men jeg koser meg mye med den likevell.

Kanskje Nintendo kan vise at det er andre ting med en konsoll enn kun grafikk som teller?

Lenke til kommentar
No biggie detta.. 1 part spillene til Sony som er størst uansett, og dem får ingen kloa i..

Disse blir gitt ut uavhengig av hvor mange PS3'er som er på markedet. :)

Det hjalp ikke akkurat Nintendo...

Jeg må forresten kommentere dere som sier dette er veldig negativt for sony. Sony bruker en annen strategi denne generasjonen. Se i posten til Fhj for å se et intervju hvor Phil Harrison sier at de vil satse mye mer på first party titler denne generasjonen (de bruker mer ressurser på 1st party enn nintendo og ms til sammen sier han), og ikke spytte så mye penger inn i 3rd developers for å få eksklusiver der.

Ja, som sagt, noe som kan ligne på en reprise av Nintendo-stupet.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt hvordan du kan bedømme Wiiens grafikk ettersom vi ennå ikke har noen spill til Wii som har gjort nytte av Wiiens HW på noen mulig måte. Wii har for det meste porter i dag, men i spill som f.eks Kororinpa ser du litt av Wiiens potensiale.

La oss nå vente å kalle grafikken til Wii utdatert til man får noen spill som bruker Wiiens HW fremfor porter. Eller skal man og bedømme grafikken til PS3 som elendig ut fra porter som Splinter cell? Jeg bare lurer.

Selvom Splinter Cell er en dårlig port fra 360 så eier det alt Wii kommer med av grafikk.

Wiien HW =

Processors:

* CPU: PowerPC based "Broadway" processor, made with a 90 nm SOI CMOS process, reportedly† clocked at 729 MHz[44]

* GPU: ATI "Hollywood" GPU made with a 90 nm CMOS process,[45] reportedly† clocked at 243 MHz[44]

Memory:

* 88 MiB main memory (24 MiB "internal" 1T-SRAM integrated into graphics package, 64 MiB "external" GDDR3 SDRAM)[46]

* 3 MiB embedded GPU texture memory and framebuffer.

Sier litt om hvor mye Wii klarer av grafikk ja.

La oss nå vente å kalle grafikken til Wii utdatert til man får noen spill som bruker Wiiens HW fremfor porter.

Mye av HW til Wii har allerede blitt brukt på Zelda. Jeg kan ikke skjønne at du absolutt klarer og snakke om HW på en Wii når den bare slår det som var av forrige generasjon.

Greit at Nintendo ikke satser på grafikk, men og droppe det til last gen blir bare dumt.

Når skal folk lære at det er kontrollen som er revolusjonen her.

Når skal folk lære seg at HW har nesten like mye og si som en kontroll.

Elrs hadde vell aldri DX 10 kommet på markedet.

Heller ikke 360 elr PS3 :)

Edit: Sry for elendig

greier, men dropper og fikse den
Endret av Zaleeeek
Lenke til kommentar
Wii er og billieger enn X360 og PS3. At en lanserings konsoll er billigere enn en konsoll som har vært i over 1 år sier vel sitt.

8980255[/snapback]

Nå er vel Wii den eneste konsollen som blir solgt med overskudd, hvertfall ved launch. Så det skulle bare mangle.

La oss nå vente å kalle grafikken til Wii utdatert til man får noen spill som bruker Wiiens HW fremfor porter.

8980255[/snapback]

Her er jeg helt enig. Wii har ikke akkurat fått

Det gjelder for alle konsoller. Hvorfor rakker du ikke ned på Xbox og Halo serien og PS2 og f.eks Gran Turismo serien? Samme gamle vær gang, skyt aliens her, styr biler rundt banen der. Samme gamle hele tiden.

8980255[/snapback]

Vil våge og påstå at nintendo er "verst" på akkurat dette punktet.

Jeg begynnre å bli litt smålei av at en konsolls verdi skal kun måles i HW krefter. Jeg for min del måler en konsolls underholdning i spillene og hva de leverer.

8980255[/snapback]

Skal det først dras ned på konsollnivå så er det HW-en som gjelder. En konsoll bestemmer ikke om spillene skal være gode eller ikke, men HW-en gir muligheter til å lage annerledes spill. Syns derimot ikke Wii stiller noe svakere når det gjelder muligheter enn de andre konsollene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...