Woods Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hei. Først må jeg skrive at jeg har lest x antall forskjellige lignende tråder og poster om det samme emnet. Men dessverre har det seg slik at jeg har blitt enda mer forvirret. Problemstilling: Jeg skal reise til vest kysten av USA i år(18 Juli). Planen er at vi skal lande i Denver, hvor vi skal begynne vår bilferd igjennom rocky mountains, grand canyon og storbyer som Las Vegas, LA og San Fransico. Pr. i dag er jeg ikke eier av et digitalt speilrefleks. Jeg har solgt mitt tidligere Canon EOS 350D, hvor jeg heller ville gå for Nikon. Nikon D80 har en relativ stram pris i Kongeriket Norge, derfor tenkte jeg å kjøpe kamera i USA. Aller helst vil jeg kjøpe kameraet i Denver(CO), slik jeg kan begynne å bruke det underveis. Derfor, kan noen hjelpe meg med å finne en butikk og pris? Jeg ser for meg Nikon D80 m/ nikkor 18-135. Jeg har funnet prisen $1,299.99, hos ritzcamera.com. Disse skal nok ha en fysisk butikk liggende nær Denver, samt en søsterbutikk kalt Wolfcamera. Er dette en grei pris? I skrivendestund blir dette ca. 7900kr. Jeg slipper 10% mva kjøpspris. Innspill? hjelp??... Takk for innspill og hjelp! Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Synes egentlig det var relativt dyrt Du mister tross alt 5 års norsk reklamasjonsrett og en haug med andre forbrukerrettigheter, pluss at det er mye mer arbeid hvis du er nødt til å benytte deg av garanti. Jeg ser Japan Photo skal ha 8700 for 18-70-kit, som etter min mening (og jeg har 18-135) er et bedre kjøp. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Husk også momsen ved innførsel til Norge. Med momsen blir prisen nesten 10.000 kroner... mye dyrere enn ved kjøp i Norge. Og som Sutekh nevner... du mister fem års reklamasjonsrett, og ved garantisaker må du betale flere hundrelapper for å få sendt kameraet til USA og vente i usikkerhet på når (om) du får kameraet tilbake. Selv om du slipper 10% mva kjøpspris på prisen du nevner (kom ikke klart frem om prisen var inkl. denne eller ikke), så blir det nesten 9000 kroner, og over billigste pris i Norge. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg mener at utstyr bør være minst 35-40% billigere i et annet land hvis det skal være noe vits i å vurdere kjøp av kamera utstyr i et annet land mtp tap av rettigheter etc. D80 til 1300 dollar er dyrt, D80 med 18-55 II koster 1000 dollar på adorama.com. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå