Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Krasja med moped!


Anbefalte innlegg

For noen dager siden krasja jeg med en bil :cry:

 

Jeg fikk følgende skader: Bøyd festene til pota :cry:

 

sprekk i kåpa

 

bøyd bakskjermen og knekt av støtta

 

Knekt av festa til clutchen på rattet

 

Bøyd rattet

 

Knust baklystet

 

Knekt av et blinkelys

 

Så jeg lurer på om det er noe vits og selge mopedn etter den er fiksa!

 

har kasko forsikring :D Skal ha svarte kåper på den!

 

Jeg holdt ikke vikeplikta og krasja :blush: kan jeg miste lappen for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fører av motorvogn som ikke har overholdt vikeplikt

- i.h.h. til trafikkskilt 202 <<vikeplikt>> og 204 <<Stopp>>

- for trafikk fra høyre

- for gående i gangfelt

- ved utkjøring fra parkeringsplass, holdeplass, torg, eiendom, bensinstasjon, gågate, gatetun e. l. område

- for gående eller syklende der det skal kjøres inn ved ved svinging

- i henhold til § 3 i forskrift om forbud mot bruk av beltemotorsykkel på off. veg eller overtr. av § 3 i forsk. om kjøring med motorv. i terrenget og på veg ikke åpen for allm. ferdsel

 

kr 5200 s 11dgs. f.

Lenke til kommentar

Håper ikke jeg for en bot på 5500, skal gi min forklaring i mårra :)

 

Når jeg kjørte mopedn bremsa kjerringa ned mye og da trude jeg hu stoppa for meg! Så jeg ga på og det gjorde hu å :hrm: Jeg kom nesten forbi bilen men hu traff potta og jeg fløy :!:

Lenke til kommentar

Hvis du ikke hadde brekt beinet ditt så hadde du ikke trengt å kryssa av Ja der det spørres etter personskade og da hadde du ikke fått bot for å ikke ha overholdt vikeplikt siden purken ikke hadde vært involvert. Skru mopeden original for all del. Da kan det hende du slipper unna med egenandelen.

Lenke til kommentar
Hva er er egentlig vitsen med kasko når man har trim? Hvis politiet kommer så får du vel ikke med deg sykkelen hjem? Eller hva?

8963519[/snapback]

Han får vel ikke igjen på forsikringa når det var han så brøt trafikkreglene?! Hvis ikke må han vel ha et merkelig forsikringsselskap?

 

Hadde han kjørt med trim hadde han ihvertfall ikke fått igjen noe. Kjenner en som krasja med trim.. :p

Lenke til kommentar
Hva er er egentlig vitsen med kasko når man har trim? Hvis politiet kommer så får du vel ikke med deg sykkelen hjem? Eller hva?

8963519[/snapback]

Han får vel ikke igjen på forsikringa når det var han så brøt trafikkreglene?! Hvis ikke må han vel ha et merkelig forsikringsselskap?

 

Hadde han kjørt med trim hadde han ihvertfall ikke fått igjen noe. Kjenner en som krasja med trim.. :p

8970248[/snapback]

Kasko er der nettopp for å dekke skader selv om du sjøl har skylda. Du kan fint få sykkelen hjem å skru den original sålenge du ikke blir skadet selv... for blir du skadet må purken komme... og da tar de med sykkelen din.

Lenke til kommentar
Hva kaller du rattet på moped? styrre?

8963052[/snapback]

Man kaller ikke rattet på en moped noenting da den i utgangspunktet ikke har noe ratt, (med mindre man har satt det på selv) men som du er inne på har den et "styre".

8963208[/snapback]

Fælt til viktigper da? du forstod hva han mente ikkesant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...