Gå til innhold

Bilde blir dårlig når jeg brenner dvd, hjelp!

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp encodet en filmfil i 7 timer og resultatet ble ganske så bra. Uten at det har noe å si så var det et vhs opptak.

Bildet er mykt og fint nå uten noen problemer, men når jeg brenner det ut på dvd så blir det noe helt annet. Det begynner å "skjelve" - hvis det er forståelig. Pixlene krommer seg rundt alle kanter de finner og det ser ut som et virvarr. Som om tv'en står oppå en vaskemaskin. Det dirrer hele tiden.

Jeg har sløst bort to 9gb's dvd'er og disse er jo ganske dyre. Jeg har brukt Nero og Ulead Workshop. Jeg skjønner ikke hvor feilen oppstår, men det må være i omkodingen som brennerprogrammene gjør.

Jeg har stilt dem på samme bitrate og alt for å sikre at det ikke blir noe tap i kvaliteten, men allikevel så gjør det det. Hvorfor må de i det hele tatt kode om filen som allerede er en mpeg 2 fil?

-

edit:

Jeg har forresten kodet filen i 8000 kbs VBR 2-pass. Er det nødvendig å kode 2pass igjen når du brenner? Eller holder det med 1-pass uten at kvaliten vil bli dårligere når du brenner?

Eventuelt, kan det være Nero Smart Encode som gjør dette?

Endret av Cetramarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...