Carl Sagan Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Heisann! Hadde et lite problem her.. Skulle innstalere Ubuntu Feisty Fawn i386. Fikk ikke startet live-cd'en. Virket som om det var problem med X-Server(på Live-CD'en). Testet CD'en for defects, men den bestod testen. Lastet ned Alternate cd'en, og innstalerte. Etter innstalasjon, klarte Ubuntu ikke å loade, p.g.a feil med X-Serveren. Etter feilmeldingen, fikk jeg leke litt i terminalen, der jeg skrev: sudo apt-get install --reinstall xserver-xorg sudo aptitude install ubuntu-desktop Siden jeg også ville ha KDM til å bytte mellom, skrev jeg sudo aptitude install kubuntu-desktop Til slutt avsluttet jeg med sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg Fikk da opp en slags guide til å sette opp Xserver-Xorg fila, fungerte greit. Restartet PC'en. Da viste det at Kubuntu loadet, ikke Ubuntu som jeg hadde innstalert. Det jeg ville var å innstalere Ubuntu med GNOME og KDE, men nå ser det ut som jeg har fått KUbuntu med GNOME istedenfor. Ikke at det gjør noe, MEN Under sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg guiden, valgte jeg med et uhell KDM istedenfor GDM som. Hvordan kan jeg skifte? Har prøvd å google litt, men finner ingen gode svar. Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 sudo dpkg-reconfigure gdm gjør vel den jobben? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 sudo dpkg-reconfigure gdm gjør vel den jobben? 8963032[/snapback] Jepp! Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå