Gå til innhold

Inspiron 1720 vs. XPS 1710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skyt meg gjerne for dette kanskje litt "noob" spørsmålet :blush: , men er denne nye inspiron'en med Santa Rosa chipsetet?

8989699[/snapback]

 

Ja.

8989843[/snapback]

 

Hvor mye bedre presterer Santa Chipsetet enn den i XPS'en? Er det store forskjeller det er snakk om?

Lenke til kommentar
Skyt meg gjerne for dette kanskje litt "noob" spørsmålet :blush: , men er denne nye inspiron'en med Santa Rosa chipsetet?

8989699[/snapback]

 

Ja.

8989843[/snapback]

 

Hvor mye bedre presterer Santa Chipsetet enn den i XPS'en? Er det store forskjeller det er snakk om?

8989956[/snapback]

 

De vanlige 5-10% tipper jeg. En med litt mer innsyn i disse to plattformene får nesten svare. :)

Lenke til kommentar
Men man får ikke Latitude med skikkelig skjermkort, så vidt jeg kan se.

9038661[/snapback]

 

Vostro blir jo lansert om 3 dager. (I følge wikipedia)

Men om det kommer som bedrifts PC eller privatkunder gjenstår å se.

Kan hende det blir bedriftskunder, men, på den annen side så har Wikipedia Satt Vostro serien under Inspiron, Inspiron er jo, som kjent beregnet til privatkunder.

Så kan hende den blir for privatkunder, eller bedriftskunder. Spennende å vente på. :)

Hvis det ikke kommer som valg til privatkunder er det fortsatt artig å se på specs og konstruksjon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Inspiron

 

Håper det blir til privatkunder! :w00t:

Lenke til kommentar
Ville ikke kjøpt noen av de modellene. Se heller på Latitude-serien, der er det lagt vekt på kvalitet i motsetning til Inspiron-serien.

8990811[/snapback]

 

Heh.... Kan du utdype den påstanden litt?

9038872[/snapback]

Dell sier selv at de legger en del mer kvalitet i Latitude enn hva de gjør med Inspiron. Skulle sjekke pris på en stasjonær PC til en organisasjon, og fikk følgende beskjed fra Dell da jeg nevnte at jeg hadde erfaring med Latitude:

Hvis du fra før av har Latitude vil du ikke bli fornøyd med Dimension. Da er en Optiplex valget for deg.

Selv har jeg hatt en Latitude i over 3 år, og jeg er veldig fornøyd med hvordan den har fungert, inkludert garantiordningen (3 års internasjonal på-stedet-service neste arbeidsdag). Får nå en Latitude D630 om et par uker, med grafikk fra nVIDIA, og jeg gleder meg. Poenget er at en Latitude er bedre skrudd sammen enn Inspiron, det er brukt mer kvalitetskomponenter som gjennomgår hardere kvalitessikring, samt at garantiordningene i utgangspunktet er bedre. Det er totalt umulig å bestille en Latitude D630 uten 3 års på-stedet-service neste arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Ville ikke kjøpt noen av de modellene. Se heller på Latitude-serien, der er det lagt vekt på kvalitet i motsetning til Inspiron-serien.

8990811[/snapback]

 

Heh.... Kan du utdype den påstanden litt?

9038872[/snapback]

Dell sier selv at de legger en del mer kvalitet i Latitude enn hva de gjør med Inspiron. Skulle sjekke pris på en stasjonær PC til en organisasjon, og fikk følgende beskjed fra Dell da jeg nevnte at jeg hadde erfaring med Latitude:

Hvis du fra før av har Latitude vil du ikke bli fornøyd med Dimension. Da er en Optiplex valget for deg.

Selv har jeg hatt en Latitude i over 3 år, og jeg er veldig fornøyd med hvordan den har fungert, inkludert garantiordningen (3 års internasjonal på-stedet-service neste arbeidsdag). Får nå en Latitude D630 om et par uker, med grafikk fra nVIDIA, og jeg gleder meg. Poenget er at en Latitude er bedre skrudd sammen enn Inspiron, det er brukt mer kvalitetskomponenter som gjennomgår hardere kvalitessikring, samt at garantiordningene i utgangspunktet er bedre. Det er totalt umulig å bestille en Latitude D630 uten 3 års på-stedet-service neste arbeidsdag.

9039144[/snapback]

 

 

Ut i fra hva som står i quoten, står det "Dimension" og ikke "Inspiron."

Lenke til kommentar
vel, jeg annbefaller den nye Inspiron maskinen, den er vel egentlig den første Dell maskinen med SKIKKELIG DX10 kort, og med 2 GB minne, eller 4 GB med 64bit OS er en bra sak.

 

skjermkortet skal vel i fremtiden gå ann og skifte mot bedre.

8988494[/snapback]

 

Så du mener at jeg i senere tid kan sende maskinen inn til Dell og be dem legge inn et GF 8800 kort når det blir tilgjengelig? :dribble::hmm:

8988508[/snapback]

 

 

Advarsel: Jeg har en inspiron 8500 med gforce 4200GO.. det er utskiftbart.. mitt gikk til helvete og jeg ringte Dell for å få tak i et nytt. Dem gikk IKKE med på å gi meg et bedre kort, jeg kunne KUN kjøpe et kort som var tilgjengelig på det tidspunkt jeg kjøpte PCen.

 

Tips: Ikke send PCen til dell for oppgradering, det er såre enkelt å bytte selv, om du ikke er så kyndig til sånt selv så kjenner du nok en eller annen som har dillet med PCer og det burde være nok til å greie det.

Lenke til kommentar
Har en Inspiron 9400 med GF 7900GS. Har problem med at den alltid går ned i skjermoppløsning 1280x720 etter hvilemodus.

 

I min søken etter nye drivere til Nvidia Geforce 7900 ser jeg til min forskrækelse at Nvidia ikke leverer drivere til Vista for dette skjermkortet.

 

Her selger altså Dell Vista PC`er utstyrt med skjermkort som ikke har kompitable drivere!

 

Eller tar jeg feil?

8986211[/snapback]

Anbefaler deg www.laptopvideo2go.com mange gode drivere der. Mange anbefaler 160.02 pga god bildekvalitet, bruker selv den for XP og ven virker bra, ikke hatt noen problemer.

Lenke til kommentar
Ut i fra hva som står i quoten, står det "Dimension" og ikke "Inspiron."

9039381[/snapback]

 

Dimension er "billig"-serien av stasjonære maskiner. Dimension blir da for stasjonære det Inspiron er for bærbare (nå forsvinner jo også dimension-navnet, de nye dell stasjonære for forbrukermarkedet får også inspiron-navnet).

Lenke til kommentar
Ut i fra hva som står i quoten, står det "Dimension" og ikke "Inspiron."

9039381[/snapback]

 

Dimension er "billig"-serien av stasjonære maskiner. Dimension blir da for stasjonære det Inspiron er for bærbare (nå forsvinner jo også dimension-navnet, de nye dell stasjonære for forbrukermarkedet får også inspiron-navnet).

9040227[/snapback]

 

Det er jo ikke sikkert det er bygd like dårlig heller da. :)

Sitter på en stasjonær Dimension nå forresten, og jeg synes den er helt grei.

Men hva er det som er galt med inspiron da? Tåler den lite eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Det kan jeg avkrefte på det sterkeste, har hatt min Inspiron siden 2003 og den fungerer 100% den dag idag, har brukt den i mange titalls tusen timer og det eneste som har blitt slitt på den er lakken der jeg har håndledda mine. Ellers så bytta jeg tastatur i 2006 og skjermkortet mitt gikk mest sannsynlig da jeg fikk lynnedslag i huset.

 

Dell har hvertfall i min erfaring gjort en sinnsykt god jobb med Inspiron Laptoppen min, skjermen og kvaliteten på denne laptoppen overgår alt annet jeg har sett foruten Toshiba sine toppmodeller. Den har aldri vært det minste ustabil, det eneste jeg har å utsette er dårlig batteritid, men med tanke på hvor kraftig denne pcen er og tiden den kom ut på så betyr dette ikke at dagens pcer er like dårlige.

Lenke til kommentar
De fleste (om ikke alle) som har klagd på Dell har klagd på forbruker-produkter, slik som Inspiron og Dimension.

9043703[/snapback]

 

I så fall har det vært noe med feilmontering/Software problemer, alle som har hatt Dimension/inspiron produkter som jeg vet om har vært 100% fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...