Gå til innhold

Anbefalte bøker om nettverksoppbygning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Noen som har noen anbefalinger på bøker om nettverks oppbygning? helst på norsk. Har hatt litt om nettverk på skolen, men tenker å få prøvd og lest meg til litt mer da det skårter litt på kunnskapene:)

8962264[/snapback]

Innføring i Nettverk - infrastruktur av Geir Steen-Olsen og Arne Stalheim, IDG Norge Books 1997

Gammel og god :) Mangler selvsagt det nyeste innen dsl, fiber og sikkerhetsarkitektur. Dekker det grunnleggende for IPv4 og kommunikasjon. Fin gjennomgang av OSI-modellen.

Innføring i datakommunikasjon av Øyvind Hallsteinsen, Bjørn Klefstad og Olav Skundberg, Gyldendal akademisk 2005. Som de fleste bøkene i TISIP-serien er denne matnyttig. Anbefales.

Evt Nettverk av Lasse Berntzen, Fagbokforlaget 2003. Jeg har ikke lest den, men håper han lærte noe i tiden etter han gav ut Utvikling av avanserte Internett-baserte applikasjoner i 2001.

Ellers blir det engelsk og tysk literatur. Bøkene i NITH skriftserie fra NKI Forlaget anbefaler jeg at man lar pent ligge.

Endret av deviant
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bibelen innenfor nettverk, Internetworking with TCP/IP volume 1 av Douglas E. Comer som er i 5th edition nå. Den gir deg grunnleggende 10000 fot oversikt og er en glittrende bok å starte med. Den forklarer kompliserte ting på en enkel måte. På engelsk og det kan du like godt vende deg til om du fortsette å lære om nettverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...