Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ny PC'en fryser seg i spill!

Anbefalte innlegg

Hei og god sommer guruer;)

Jeg har nylig kjøpt ny PC med følgende speccs:

* 1 XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP,500/1600Mhz

* 1 ABIT Fatal1ty AN9 32X, nForce 590 SLI, DDR2, Socket-AM2, 2xGbLAN, 2xPCI-Ex16

* 1 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

* 1 Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM

* 1 Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM

* 1 AMD Athlon 64 X2 5600+ 2.8GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte

* 1 Tagan Easycon XL 600W, Modulære kabler, 8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

Hadde STORE problemer med å få windows inn på PCen, trolig grunnet infiserte ISO-filer. Jeg hadde en originalversjon av Windows 2000 Pro (Norsk) og det var ikke mer å gjøre enn å installere det. Funket greit utenom noen drivere og programmer som ikke var "bare bare" å få til og fungere ordentlig.

Nå funker PC'en helt greit utenom at når jeg gamer Counter-Strike så fryser PC'en seg helt opp etter noen minutts bruk. Har fått installert alle driverne på en ordentlig måte, og oppdatert driverne til skjermkortet utenat det vil fungere.

Har sjekket temp. på både hk, skjermkort, harddisker, og alt er ok på den fronten. Først hadde jeg Counter-Strike på raptordisken, så avinstallerte jeg det og la det på min 500gb disk, men fortsatt samme problemet. Forstår ikke hva det er, og håper noen av dere har noen ideèr for å løse dette irriterende problemet :w00t:

PC'en låser seg bare ved spilling i CS :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde STORE problemer med å få windows inn på PCen, trolig grunnet infiserte ISO-filer.

8962159[/snapback]

infiserte isofiler? på pc'en?

vil anbefale og formatere hardisken når du installerer windows.

da får du en clean installasjon, så installere du servicepack 4? eller siste for windows 2000 og installere antivirus deretter.

så finner du driver til HK og grafikkort. fra produsendens hjemmeside.

etter erfaring vil jeg anbefale WinXp

Beskriv hva du mener med store problemer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...