vegge Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Sitter her og prøver å sette opp Bulletproof FTP Server på korrekt måte, men får det ikke til slik jeg vil. Problemet er at brukeren som logger inn får navn lik account-navnet. F.eks. haveggs ftp.. Hva må jeg gjøre for at brukernavnet (se bildet..) skal bli lik login-navnet? ------------------------------------------------------------------------------------- I øyeblikket bruker jeg bare IP-en min som "host". Vet ikke om det er en fast IP - har ikke hatt ADSL-en fra BlueCom så lenge.. Anyways, hva må jeg gjøre for at folk kan skrive inn noe annet en IP her? Er det bare å registrere seg på.. http://dns2go.deerfield.com/ http://www.dyndns.org/ http://www.upstream.se/products/dns2go/ ..eller finnes det alternative metoder? La oss si jeg hadde hatt fast IP f.eks. Trenger vel ikke sånn dns2go da? Lenke til kommentar
-morten Skrevet 7. januar 2003 Del Skrevet 7. januar 2003 Konfigurering av bulletproof kan jeg ikke noe om, men ip-greiene kan jeg fortelle deg.. Hvis du har fast ip, så byttes den aldri. Det har du neppe hvis du har ADSL og ikke har bedt spesefikt om det/betalt for det. Men adsl'en fra en del leverandører er sånn at man slår på en router/modem, og da bytter den ikke før du slår det av, og evt lar det være av i noen timer/dager/uker. (Det er sikkert mulig at noe lignende kan gå ann uten modem/router også.) Jeg har NGT adsl og hadde samme ip i 3 måneder eller noe nå, før den ble byttet helt av seg selv.. Det har skjedd et par ganger før også. Men altså: Man kan selvfølgelig bare skrive inn ipen din, men da må man huske den. Hvis du bytter ip daglig, så blir jo det litt vanskelig. www.dyndns.org/www.dns2go.com/www.no-ip.com etc er steder du kan registrere deg gratis, og lage hostnames som går til den ipen du spesifiserer. Jeg som praktisk talt har statisk ip går inn på sidene og manuelt endrer ipen min der hver gang jeg av en eller annen grunn bytter ip. Hvis du bytter ip daglig er det litt tungvindt. Derfor har disse tjenestene et program du laster ned, og som kobler seg opp og oppdaterer ipen hos no-ip/dyndns hvis den har endret seg. Skal du ha et eget domene (havegg.com, istedet for havegg.no-ip.com / havegg.gotdns.org) må du ha statisk ip, for det er det ikke like greit å oppdatere. Så hvis du har fast ip, trenger du ikke hostname, men da må alle som skal bruke ftpen din huske ipen din.. Derfor er dynamic-dns tjenestene ganke greie alikevel :-) Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 Tusen takk for et utfyllende og godt svar, -morten! Ellers har jeg forsket litt på BulletProof. Opprettet en Group Account. Deretter er det veldig enkelt å legge til User Accounts. La oss si jeg kaller User Accounten for havegg.. da ser jeg at det er ham som logger på FTP-en min. Men dette er tungvint. Da må jeg jo opprette en account for hver bruker jeg ønsker å gjenkjenne.. Er det ingen måte slik at folk selv kan velge login --> Og at denne loginen vises for meg når jeg sjekker brukeren i BulletProof FTP Server? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2003 1. Det var her jeg i utgangspunktet ønsket at login-navnet skulle stå. Det ser derimot ut til å være vanskelig, ettersom denne kolonna inneholder navnet på accounten.. 2. Ble akkurat klar over at login-navnet står her nede. Det forutsetter selvsagt at man krysser vekk alternativer for fast login. Man kan da skrive inn hva man vil, f.eks. IRC-nick, whatever. Da tror jeg det meste var oppklart. Hvis noen derimot skulle sitte inne på informasjon som kan gjøre dette på en bedre/enklere/synligere måte, så vær så snill og post her. Kanskje vi kan omprogrammere BPFTP litt..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå