Ronny#1 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Du får sende spørsmålet til Asus, men regn med 2-3 dager før de svarer,HVIS de gidder Hva med å investere 200,- i en floppy-pakke? Det har alltid fungert fint + at du da kan bruke F-disk mm Endret 28. juni 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Du valgte å ikke bruke asus update - lol. Om det ikke virker etter flash, er det en av to ting. 1. Selve flashen ble ikke gjort som den skal 2. Du har ikke riktig bios fil Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Tusen takk for hjelp. Tror jeg skal ta en tlf/e-post til asus og høre med dem. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Bump og update: Fikk ta i en floppystasjon, og flashet til nyeste BIOSupdate med Award BIOS Flash. Akkurat det samme skjer. Jeg resetter CMOS og alt det der, men rett før velkomsskjermen til Windows skal komme, får jeg en bluescreen jeg ikke rekker å lese, og så restarter maskinen. Hva er galt?? Lenke til kommentar
WaRFaiR Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 For å få EZflash til å fungere via USB-stick må den være formatert med FAT eller FAT32 filsystem. Den vil bli gjenkjent i EZflash som A: Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 (endret) OK. Fikk systemet opp igjen, måtte flashe fra en gammel update jeg hentet fra en annen PC. Det funket fint, hvorfor gikk det ikke med den nye updaten? 8963182[/snapback] BIOS ble muligens resatt og rekkefølgen av boot devices likeså. Alt du hadde trengt å gjøre kan ha vært så lite som å sette riktig disk til å boote først. /DFN Endret 9. juli 2007 av DFN Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Tja, han starter å loade Windows, men det er når velkomsskjermen skal komme, han går i bluescreen. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 9. juli 2007 Del Skrevet 9. juli 2007 Tja, han starter å loade Windows, men det er når velkomsskjermen skal komme, han går i bluescreen. 9040341[/snapback] Den beskjeden om manglende winload.exe kommer vanligvis når bootsector peker til feil systemdisk/partisjon (feks til d: istedenfor f:) har også opplevd å få den i tilfeller hvor partisjoner har blitt resized (uten noen endring i partisjonsbokstaver) o.l. Mao trenger det ikke å være noen egentlige endringer, men Vista bootloadern er litt mer cranky en XP sin og har visse idéer om hvordan ting (harddisker/partisjoner) skal se ut. Feks om diskene var satt til "LARGE" istedenfor "AUTO" access mode (eller motsatt) i BIOS er det ikke umulig at den der ville poppet opp. Dette er ikke en bluescreen og kommer før selve OS lastinga begynner overhodet, i det systemet blir henvist fra bootsector til systemfilene på X partisjon. /DFN Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 9. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2007 Den winload.exe greia er borte, får kun bluescreen nå. Sorry for at jeg har glemt å si det. Testet nettopp og ta ut lydkortet mitt, og prøve å flashe uten det, men hjalp heller ikke. Skal prøve å bytte RAMen med en annen Vendor når jeg får lånt noen brikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå