HaxyQ Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hei. Jeg har et Asus P5N - E SLI hovedkort, og vil gjerne flashe det. Så jeg fant i manualen en metode som het Asus EZ Flash 2. Etter å ha lest manualen, denne lastet jeg ned denne fra asus, la den på en USB 2.0 brikke, og restartet PCen med den, trykekt ALT + F2, så kom jeg til der hvor jeg skal velge fil eller noe i DOS (tror jeg), men der kommer jeg meg ikke lengre. På A: er det ingenting, på C: er det noe recycle greier, og på D: er det spillene mine. USBen er på G:, men den vises jo ikke der. Hva skal jeg gjøre? Takker for svar. Hit kommer jeg Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Flasha bios på mitt striker-kort her om dagen. Brukte DISKETT. Ferdig på 2 minutter. Dette er løsningen din Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Har verken DISKETT eller DISKETTstasjon. Lenke til kommentar
OnkelOnd Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har verken DISKETT eller DISKETTstasjon. 8962175[/snapback] Ikke at det hjelper deg på noen måte, men jeg har faktisk beholdt en USB diskettstasjon og noen disketter til nettopp dette formål. Fikk bruk for den for et års tid siden til å legge inn SATA drivere under installasjon av XP. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 http://support.asus.com/technicaldocuments...ent.aspx?no=714 Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 MP, har sett på den, men fått mange advarsler om at det er risky siden det kommer til å gå helt galt om systemet krasjer. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 http://support.asus.com/technicaldocuments...ent.aspx?no=714 8962350[/snapback] Asus update utility har ALDRI virket når jeg har prøvd den, de siste 6-7 årene. Bare tull hele greia. Nei, skaff deg en floppy-stasjon og noen disketter, så blir livet lettere å leve. Kan ikke skjønne at folk ikke kjøper seg sånt utstyr. Koster jo nesten ingenting :!: Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Bare tull, det virker helt fint. edit: Men finn den nye biosen manuelt (som du allerede har gjort) og velg update from file. Det er det beste/sikreste. Endret 28. juni 2007 av MorePower Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Bare tull, det virker helt fint. 8962436[/snapback] Javel, har ALDRI virket på MINE maskiner, så da er det vel noe feil med meg da :!: EDIT: ja,da blir saken LITT annerledes Endret 28. juni 2007 av Rastafari475 Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Ok. Burde jeg gjøre dette i sikkermodus? Skal jeg extracte filen jeg har lastet ned, slik at jeg får .bin filen, eller skal jeg update fra .rar filen? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Javel, har ALDRI virket på MINE maskiner, så da er det vel noe feil med meg da sannsynligvis :!: Endret 28. juni 2007 av MorePower Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Du skal bruke bin filen Endret 28. juni 2007 av MorePower Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Du skal bruke bin filen 8962474[/snapback] Trodde det var snakk om å oppdatere via internett-tjenesten til Asus jeg Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Du skal bruke bin filen 8962474[/snapback] Trodde det var snakk om å oppdatere via internett-tjenesten til Asus jeg 8962486[/snapback] Leste du det som sto i linken i min første post, ville du sett at asus update kan brukes på forskjellige vis. Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Så det samme gjelder når jeg bruker Asus EZ Flash? Skal Extracte .rar, så jeg får .bin, legge .bin på USB og start fra den? Hvorfor kommer kun DOS filene i .rar format da? Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Du skal bruke bin filen 8962474[/snapback] Trodde det var snakk om å oppdatere via internett-tjenesten til Asus jeg 8962486[/snapback] Leste du det som sto i linken i min første post, ville du sett at asus update kan brukes på forskjellige vis. 8962500[/snapback] Vet vel det jeg også Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 http://support.asus.com/technicaldocuments...ent.aspx?no=714 8962350[/snapback] Asus update utility har ALDRI virket når jeg har prøvd den, de siste 6-7 årene. Bare tull hele greia. Nei, skaff deg en floppy-stasjon og noen disketter, så blir livet lettere å leve. Kan ikke skjønne at folk ikke kjøper seg sånt utstyr. Koster jo nesten ingenting :!: 8962423[/snapback] Jeg kan ikke skjønne at vi ikke har kommet lenger. Floppy burde vert historie for lege siden Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Dere, nå gikk alt galt. Jeg fikk til å flashe fra USB, og så ut som om alt gikk greit, men når pcen restarter, kommer en error om Windows\system32\winload.exe eller noe. (Er ikke sikker på om det var winload, men det var noe med win) Jeg bli anbefalt å sette Vista platen i, og velge reparer, men når jeg setter platen i, får jeg bare bluescreen. Hvordan tilbakestiller jeg BIOSen? Hva kan jeg gjøre? Takker for svar. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Dere, nå gikk alt galt. Jeg fikk til å flashe fra USB, og så ut som om alt gikk greit, men når pcen restarter, kommer en error om Windows\system32\winload.exe eller noe. (Er ikke sikker på om det var winload, men det var noe med win)Jeg bli anbefalt å sette Vista platen i, og velge reparer, men når jeg setter platen i, får jeg bare bluescreen. Hvordan tilbakestiller jeg BIOSen? Hva kan jeg gjøre? Takker for svar. 8962800[/snapback] Har INGEN anelse siden jeg bruker DISKETT, og ALDRI har hatt slike probs. Få tak i en floppy og diskett og gjør det på "gamle"måten på nytt, så ordner det seg vell Lenke til kommentar
HaxyQ Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 OK. Fikk systemet opp igjen, måtte flashe fra en gammel update jeg hentet fra en annen PC. Det funket fint, hvorfor gikk det ikke med den nye updaten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå