Gå til innhold

Front modding hjelp!


Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp til å dekorere et kabinett som jeg har puttet in plexiglass og noen vifter og kald katoder.

Jeg poster her et bilde av hvordan kabinettet ser ut før det ble moddet, men jeg har ikke gjort noe med fronten, og det er der jeg trenger litt oppfinnsom hjelp... + lakkering av kabinettet,

der vil jeg vite hvilken farge som gjør seg best.

 

Men det er fronten som er viktigs av alt, for den ser rett og slett for jævlig styggt ut nå! (Bare sjekk bildet, ikke spy)

 

 

I144393.jpg

 

Noen tips? :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det den Ashima dritten? veeeldig billig og dårlig kabbis, men det blir jo ditt valg. Tror blått eller sølv gjør seg! Skal du ha vannkjøling, så sett inn vanntanken fra Aqua Computer som Microplex får inn ganske snart. Viftestyring, termometer og brytere gjør alt mye proffere...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ja tenkte litt på sølv, men har grønn katode fra før av... Skal sette inn noen brytere og sette in to kald katode rør, blå eller UV (blacklight)

Lurer bare da på hav som kommer til å se best ut? Har du noen tips?

Kanskje begge?

 

Ashima drritten? Nei dette er et heeeelt vanlig Q-Tec Big tower ATX 6029BG Value Line, og ikke noe dritt! :wink:

Men lurte bare da hvordan jeg skal farge den sølv? Jeg har to plexi vinduer i så det kan skape noen problemer...:-?

 

Må jeg dekke det til med noe slags beskyttelses lakk?

 

Er newb i lakkering...

Lenke til kommentar

når jeg skulle lakke kabinettet mitt hadde jeg alerede satt inn vinduet

så jeg tok et a4 ark, klipte i helt riktig form, og teipa det på listene.

slik at lakken (svart) bare kom på flata og listene (som oxo var svarte) og ikke på vinduet.. for d var dekket av arket :p

Lenke til kommentar

Hmmmm, Maskuleringsteip.... jasså...

 

Men det er det at listene mine er svarte og lakken jeg har tenkt til å bruke er sølv, men det er vell ikke no problem? Har hørt at man skal gå over kabinettet med sandpapir først, hvor grovt da?

Og, hvor for man kjøpt bil lakk, og lakk til beskyttelse?

Er det billig?

Og når jeg skal lakkere, må man da skru av alle platene på sidene, fronten og toppen?

 

Håper jeg for svar :wink:

Lenke til kommentar
Hmmmm, Maskuleringsteip.... jasså...

 

Men det er det at listene mine er svarte og lakken jeg har tenkt til å bruke er sølv, men det er vell ikke no problem? Har hørt at man skal gå over kabinettet med sandpapir først, hvor grovt da?  

Og, hvor for man kjøpt bil lakk, og lakk til beskyttelse?

Er det billig?

Og når jeg skal lakkere, må man da skru av alle platene på sidene, fronten og toppen?

 

Håper jeg for svar  :wink:

 

Her står det om grunning og lakkering:

http://www.overklokking.no/casemods/casemo...ide/index4.html

 

Lakken koster ca 80 kroner per boks tror jeg.

Prøv å se etter i en butikk der dem selger maling :)

Lenke til kommentar

Biltema? Jaja, får håpe de har en nett butikk, for jeg bor i den mest isolerte delen av nord-nord-nord-øst norge... grrr

 

Blowhole? Er ikke det litt vanskelig å lage? Hvordan skal jeg skjære igjennom fronten av kabinettet da, skal jeg bruke stikksag?

Må det noe spesielle typer blad til?

 

KAn ikke så mye med skjæring at det gjør noe.... :wink:

Lenke til kommentar

en kamerat av meg skulle lakke kabinette sitt og hadde vindu i det.

det han gjorde var at han dekket vinduet med en ganske tykt lag fett, og brukte sprayboks til lakkeringen. når han var ferdig var det bare å vaske av vinduet. det er kanskje noe klin men ganske lett.

 

vet ikke hvor bra det blir men det funka for han i hvertfall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...