Thlian Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Sikker en av ett par hundre tråder, men er denne å anse som et godt fast objektiv? http://www.pixmania.com/no/no/91640/art/ca...m-f-1-8-us.html Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Bra objektiv det ja, i likhet med de fleste andre fastobjektiver. Men om du setter dette på et digitalt speilrefleks, så vil det jo tilsvare 45mm og det er langt på vei normalobjektiv (50mm). Nyttig i flere situasjoner altså. Men et tips: Ikke kjøp fra Pixmania. Sjekk webshopguiden, så blir du nok overbevist. De fleste som bestiller derfra, har gode erfaringer med levering. Men så fort det er noe galt, eller noe du må reklamere på, så starter de store problemene. De er også stasjonert i Frankrike, så det er ikke norsk modell dekket av norsk importør, og da MÅ du henvende deg til Pixmania (og Frankrike) om objektivet må repareres eller justeres i løpet av reklamasjonstiden. EDIT: Flyttes forøvrig til objektivkategorien. Endret 28. juni 2007 av Afseth Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Som Afseth nevner vil et slik objektiv tilnærme seg et "normalobjektiv" pga cropfaktor (brennvidde X 1,6). Uansett, dette er et meget bra objektiv som du sannsynligvis vil ha stor glede av. Personlig har jeg en 24mm som jeg er meget godt fornøyd med. Endret 28. juni 2007 av Freem@n Lenke til kommentar
Oljens Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det er vel ikke av de beste fastobjektivene til Canon. Det har en god del kromatisk aberrasjon og hjørneuskarphet og er relativt dyrt i forhold til ytelse. Alternativet er Sigma 30/1,4. Canon EF 28/2,8 er et annet alternativ hvis du kan klare deg med blender 2,8. Da er Tamron 17-50/2,8 kanskje et enda bedre valg. Hva skal du bruke objektivet til? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hvilken av 2,8 eller 1,8 som er best, strides nok de lærde om. Lærde jeg kjenner holder en knapp på sistnevnte, selv aner jeg ikke. Kommer likevel til å velge 2,8 selv, hvis jeg skal legge ut mine egne kroner. Det er fordi prisforskjellen er ganske stor, og fordi 2,8 er et kompakt og smidig objektiv. Det er mulig jeg ville savnet USM, tenker jeg nå som jeg har begynt å leke med et USM-objektiv selv. Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 2. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2007 Det er vel ikke av de beste fastobjektivene til Canon. Det har en god del kromatisk aberrasjon og hjørneuskarphet og er relativt dyrt i forhold til ytelse. Alternativet er Sigma 30/1,4. Canon EF 28/2,8 er et annet alternativ hvis du kan klare deg med blender 2,8. Da er Tamron 17-50/2,8 kanskje et enda bedre valg. Hva skal du bruke objektivet til? 8962553[/snapback] Ta bilder.....hehe Vel, ikke tenkt på det som ferieobjektiv, til det vil jeg ha noe med god tele! Men skal tas bilder hvor jeg selv om jeg står et stykke unna skulle kunne zoome og beskjære objektet uten av kvaliteten forringes noe videre..... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Vel, ikke tenkt på det som ferieobjektiv, til det vil jeg ha noe med god tele! Men skal tas bilder hvor jeg selv om jeg står et stykke unna skulle kunne zoome og beskjære objektet uten av kvaliteten forringes noe videre..... 8988440[/snapback] Hvor drar du på ferie, som har en slik prioritering? Håper for Guds skyld at du ikke svarer syden Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hvor drar du på ferie, som har en slik prioritering? Håper for Guds skyld at du ikke svarer syden 8990159[/snapback] :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå