Gjest Gutt_14_År Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hei. Jeg er en gutt på 14 år som har en del spørsmål om Puberteten og Utvikling. Kan du være så snill og svare meg? =) 1) Jeg er ofte kåt.. Hva skyldes dette? Jeg blir til og med kåt på menn!? Det var noen så sente meg en link til en gay side, så åpna jeg den, og da ble jeg kåt på de folka.. :S Er jeg homo? 2) Jeg bruker fuktighets krem på tissefanten.. Er dette usunnt? Jeg bruker det når jeg runker av og til.. Tar det som regel på penisen og penishode. Er det bra/dårligt? (Kremen heter Lipidose 2..) 3) Jeg har noen kvite "prikker" på penisen.. Hva er dette? Hvordan kan jeg få dem bort? De er på tuppen, altså på forrhuden. Det vises nor jeg drar penishode bak.. De er ikke på penishode, men på selve penisen.. 4) Penisen min er 2-4cm når den er slakk.. Når den er stiv er den 8-9cm.. Hvorfor har den ikke begynnt å vokse enda?.. Den er så kort nor den er slapp.. :S 5) Hvordan kan jeg få en mer "sexy" penis? Nå er den klompete når den er stiv.. :S Håper du kan svare meg.. :)God sommer ! Lenke til kommentar
rtr Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 1) I puberteten når hormonene herjer i kroppen kan en bli tent av litt av hvert, det er da helt normalt å bli opphisset i tide og utide. At du ble tent av den nettsiden du gikk inn på behøver ikke å bety at du er homofil. 2) Jeg kjenner ikke til dette produktet, men om du skal bruke noe så er det anbefalt å bruke nøytrale væsker (spytt, glidekrem, matolje, el.l.). 3) Jeg tror det kan være kranspapler du beskriver her. Det vil da se ut som små hvite nupper langs kanten på penishodet. Dette er ganske vanlig og ikke noe å bekymre seg over. Det er helt ufarlig og smitter ikke. Om det derimot plager selvbildet ditt veldig så mener jeg å ha lest et sted at man kan få de "fryst" bort, du kan høre med fastlegen din. Hos noen går det bort av seg selv eller minker med årene. Det kan også være at det er talgkjertler om det er på skaftet, helt normalt det også. 4) Den har alt holdt på å vokse en god stund nå og vil fortsette å vokse frem til du er 18-20 år, det er lenge igjen enda. Størrelse på penis når den er slapp har ingenting å si på størrelse i erigert tilstand. 5) Jeg vet ikke hva du mener med klumpete eller mer sexy, men alt er sikkert helt fint som det er. Du er langt fra den første som bekymrer seg over om utstyret er som det skal eller "bra nok", men det er fint at du er på vakt Ha en fortsatt god sommer du også. Lenke til kommentar
warneck Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 4) Den har alt holdt på å vokse en god stund nå og vil fortsette å vokse frem til du er 18-20 år, det er lenge igjen enda. Størrelse på penis når den er slapp har ingenting å si på størrelse i erigert tilstand. 8962709[/snapback] 4) Den vokser vel fram til du er 18 år. -- 5) Både jenter og gutter har en tendens til å tro at utseende på kjønnsorganet vil være avgjørende, til tross for at de fleste ikke bryr seg så mye om dette. Dessuten har vel klumpete, større sjanse for suksess hos kvinnene, enn ren lengde. Så tror du har lite å bekymre deg for. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Takker for alle svar ! <33 Den nummer 3.. Har dere bilde av talgkjertel eller kranspapler ? Lenke til kommentar
Soldierr Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hvite talgkjertler er vanlig De ser ut som små sukkerkorn under huden Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Kan godt være det.. Men har dere bilde av talgkjertler ? Hvor lang tid tar det før talgkjertler går vekk? har sikkert hatt det i 3-5 år :o Lenke til kommentar
rtr Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Takker for alle svar ! <33 Den nummer 3.. Har dere bilde av talgkjertel eller kranspapler ? 8962951[/snapback] Kranspapler. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg fant dessverre ikke noe bilde av talgkjertler, men på pungen spesielt kan det nesten se ut som man har "gåsehud". Om du har noen prikker/klumper rundt brystvortene dine så kan sammenligne litt med dem, men også her kan det variere hvor markant det er. Håper du ble litt klokere av dette Lenke til kommentar
rtr Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Hvor lang tid tar det før talgkjertler går vekk? har sikkert hatt det i 3-5 år :o8968481[/snapback] Om det er kranspapler så kan det fjernes med karbondioksid-laser hos hudpleieklinikk, men det er ikke nødvendig. Talgkjertler tror jeg ikke man kan gjøre noe med, men de minker vanligvis med årene. Synlige talgkjertler er noe de aller aller fleste har rundt om på kroppen, både gutter og jenter, og som warneck skriver ovenfor her så kan det jo gi litt ekstra sjanse for suksess hos kvinnene. Det er ikke uten grunn at det selges penisringer med nupper på Lenke til kommentar
Gjest Gutt_14_år Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Tror ikke det er Kranspapler.. De er kvite rundinger/firkanter, det varierer.. De er på penis huden nesten ytters, men ikke på hodet.. Takker for svar! Kan noen finne bilde av talgkjertel? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 4) Den har alt holdt på å vokse en god stund nå og vil fortsette å vokse frem til du er 18-20 år, det er lenge igjen enda. Størrelse på penis når den er slapp har ingenting å si på størrelse i erigert tilstand. 8962709[/snapback] 4) Den vokser vel fram til du er 18 år. 8962820[/snapback] Galt. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 SHIT! Nor jeg studerte, fant jeg ut at jeg hadde Kranspapler :S:S:S Hva kan jeg gjøre for å få det bort? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Galt. 8970122[/snapback] For å fylle ut litt: Det er totalt avhengig fra person til person... Noen er kanskje voksne når de er 17, andre holder kanskje på til helt til de er 25, mer eller mindre... Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 SHIT! Nor jeg studerte, fant jeg ut at jeg hadde Kranspapler :S:S:S Hva kan jeg gjøre for å få det bort? Lenke til kommentar
rtr Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 SHIT! Nor jeg studerte, fant jeg ut at jeg hadde Kranspapler :S:S:S Hva kan jeg gjøre for å få det bort? 8970896[/snapback] Det første du kan gjøre er å slappe helt av, det er ikke farlig og det smitter ikke. Det er ikke nødvendig å få det fjernet, og det er mange som har dette. Sånn, nå kan du lese post 8. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Ok, rtr. Nå har jeg lest post 8, og der var det om laser tull :S Det koster jo driit masse..!! Har ikke lyst å ta det heller, vil heller ha en salve jeg smurer på! Finnes det? Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Ok, rtr. Nå har jeg lest post 8, og der var det om laser tull :S Det koster jo driit masse..!! Har ikke lyst å ta det heller, vil heller ha en salve jeg smurer på! Finnes det? Lenke til kommentar
Gjest Gjest_14_år Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hei .. Kan noen være så snill og svare meg ?.. Sliter med dette :S Er ikke no fint :'( Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Er det ikke like greit å beholde kranspaplene? Det er masse stimulansnerver der.. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Galt. 8970122[/snapback] For å fylle ut litt: Det er totalt avhengig fra person til person... Noen er kanskje voksne når de er 17, andre holder kanskje på til helt til de er 25, mer eller mindre... 8971291[/snapback] Penisen skal stoppe å vokse når man nærmer seg slutten av puberteten (14-15 år) Det finnes selvsagt inntak som alt annet og noen kan få større kukk i alderen av 20 år. Karakteriseres som skjeldent dog. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 30. juni 2007 Del Skrevet 30. juni 2007 Hei .. Kan noen være så snill og svare meg ?.. Sliter med dette :S Er ikke no fint :'( 8977371[/snapback] Det var punkt 3 ? Skjønner det er naturlig at man er bekymret, en lege har laget et standardsvar på masse tilsvarende spørsmål: "Det høres ut som det er talgkjertler du har på penis. Talgkjertler er noe som alle gutter kan få på penis i puberteten. Dette er det ikke noe å gjøre med, men de vil forsvinne av seg selv etter en tid. De er ikke farlige og ingen kjønnssykdom. Alle har talgkjertler, men noen har flere enn andre. Man har ofte flere av dem når man er i puberteten. Det blir ofte mindre av dem etter hvert, men det er ellers ikke noe du kan gjøre for å få dem bort. Hilsen legen" (Klara Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå