jonas_blomster Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hei, har kjøpt med en Western Digital ekstern harddsik Fungerer helt fint, men klarer ikke flytte over store filer, tror grensa er på ca 4.5 GB. Er det sånn på alle harddisker, og går det ann å fjerne denne "sperra". En kompis av meg har også en ekstern disk, ikke den samme som meg, og har samme problemet.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 FAT32 har en grense på 4GB. De fleste velger å formatere om externe disker til NTFS. De kommer ferdig formatert som FAT32 for at de skal kunne brukes uavhengig om man har Windows, Mac, Linux, etc. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 ok Hvordan formaterer jeg en ekstern til NTFS da? Gjør man det likt som med vanlige harddisker. altså mindatamaskin og formater disk? Lenke til kommentar
skille Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Start > kjør > CMD convert x: /FS:NTFS X = stasjonsbokstaven til den eksterne disken. -Trond Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Ok, takk for hjelpa Har begynt å formatere den nå, men gikk bare min datamaskin og formater, kunne velge NTFS derfra. Begynte å gjøre det før du svarte Min blir vel akkurat det samme? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jada, det går like fint det. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Ok, det er bra Tusen takk for veldig rask hjelp Lenke til kommentar
koks Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Så lenge det ikke er noen filer du vil ta vare på er det bare å reformatere. Men tips til andre som sliter med det samme er å bruke skille sin metode, hvis man allerede har data på disken Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Så om man bruker metoden skille nevnte blir ikke noe av det som er på harrdisken borte? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Stemmer det. Hadde disken din inneholdt ting du ville ha beholdt, så måtte du ha satset på den metoden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå