abene Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 BBC har lansert en ny tjeneste som gjør det mulig å se TV-programmer fra BBC i nettleseren. Les mer Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 NBC show Ser spennende ut. Men er det noen forskjeller på hva nbc gjør på sin side? Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Vi har jo hatt denne muligheten med NRK ganske lenge nå. Hva skiller BBC sin tjeneste fra NRK sin, bortsett fra ting som at programmene slettes etter en viss tid? Er ikke dette bare vanlig WMP-avspilling som fint vil fungere i Linux? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Det ser ut som det bruker Microsofts proprietære standard. Forstår ikke at alle skal bruke det greiene. Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Forstår jeg det riktig at dette kun fungerer i UK pr. dato? Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Er jo noen år siden NRK og TV2 gjorde dette da... Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Forstår jeg det riktig at dette kun fungerer i UK pr. dato? 8961777[/snapback] Regner med det, men blir vel bare gjordt en ip sjekk. Så en britisk proxyserver er vel alt som skal til. Lenke til kommentar
miceagol Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Forstår jeg det riktig at dette kun fungerer i UK pr. dato? 8961777[/snapback] Regner med det, men blir vel bare gjordt en ip sjekk. Så en britisk proxyserver er vel alt som skal til. 8961892[/snapback] Tåpelig med alle disse begrensningene. Ikke rart folk tyr til piratsider for å få fatt i et program som bare går på BBC. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Må være litt provoserende for dem i Storbritannia som blir tvunget til å betale lisens til BBC, og som via Linux leser på siden deres for dette greiene; SYSTEM REQUIREMENTS iPlayer screengrab Operating system: Windows XP SP2 Browser: Internet explorer 6.0 or above Media Player: Windows Media Player 10 or above Net connection: Broadband Så ikke noe BBC på pcen for de som bruker Linux Lenke til kommentar
Fangs78 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 BBC holder/holdt på å utvikle en open-source, all-platform løsning for streaming av video. Lurer på om de ga fan i det, eller om det er i kulissene? Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 iPlayer? Hva sier Steve Jobs om bruk av det navnet? Er Apple med på dette eller? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Forstår jeg det riktig at dette kun fungerer i UK pr. dato? 8961777[/snapback] Regner med det, men blir vel bare gjordt en ip sjekk. Så en britisk proxyserver er vel alt som skal til. 8961892[/snapback] Tåpelig med alle disse begrensningene. Ikke rart folk tyr til piratsider for å få fatt i et program som bare går på BBC. 8961959[/snapback] Begrensningene er nok på plass slik at kun de som har betalt lisens til BBC får dette, gratis (regner jeg med). Lenke til kommentar
TeaBone Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 BBC holder/holdt på å utvikle en open-source, all-platform løsning for streaming av video. Lurer på om de ga fan i det, eller om det er i kulissene? 8962367[/snapback] Nja, de har jo laget en "iPlayer" (bare for å være sikker på å komme på kant med Apple), men hele greia her ligner mer og mer på en complete fuckup synes jeg. http://slashdot.org/article.pl?sid=07/06/26/155214 http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6236612.stm Klassisk Wintendo Only løsning, som noen kommer til å hacke til på linux/mac før BBC rekker å gjøre det selv. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Skulle ikke forundre meg at de setter så strenge rettigheter på denne tjenesten at den ikke blir tilgjengelig utenfor UK, slik de gjør med andre av sine video og web-tjenester. De blokkerer til og med hele websider (f.eks. websiden til serien "the adventures of sara jane smith"), slik at du må ha en UK-ip for å se innholdet. Skikkelig nazi spør du meg. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Dersom ikke BBC blokkere vil vi jo bli blokkert av telenor når de gjennomfører sine planer om prioritet i nettet til de som betaler (noe BBC sikkert ikke gjør da dette vel primært er beregnet på UK) Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 1. juli 2007 Del Skrevet 1. juli 2007 Jammen er de oppfinnsomme med navn altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå