Kenny000 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Hei. Kjøpte for noen uker siden en Xbox 360. Noen dager senere kjøpte jeg en optisk kabel for tilkobling til anlegget mitt. Den optiske kabelen er lik i begge ender og er på Xboxen koblet til hvor den skal være tilkoblet.. Det som er rart er at det virker som om den ikke "klikker" på plass i denne enden. Den ligger litt løst inne i tilkoblingen. Jeg har prøvd å koble til begge ender til anlegget og Xbox'en men det er bare på Xbox'en sin side at dette problemet oppstår. Så jeg kan konkludere at det ikke er kabelen det er noe galt med. Ettersom lyden fungerer skulle man tro at dette ikke er noe stort problem, men det er likevel litt irriterende ettersom det en gang iblant kommer litt spraking fra høytalerne. Jeg må også "legge kabelen pent på plass i hullet" etter å ha flyttet på den. Er det noe andre som har dette problemet? Hvordan skal jeg få fikset det? Vennlig hilsen Espen - gamertag: Espen000 Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har samme problemet, jeg må holde press på den optiske kabelen inn mot xbox 360 pluggen for at jeg får lyd. Har desverre bare gitt faen i det og bruker ikke den digitale utgangen... Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Av en eller annen merkelig grunn så passer ikke alle optiske kabler "perfekt" inn i kompositt-kabelen. Hadde en liggende fra Clas Ohlson som hadde dette problemet, men kjøpte like etter en litt dyrere fra Komplett som passet utmerket. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 28. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2007 Av en eller annen merkelig grunn så passer ikke alle optiske kabler "perfekt" inn i kompositt-kabelen. Hadde en liggende fra Clas Ohlson som hadde dette problemet, men kjøpte like etter en litt dyrere fra Komplett som passet utmerket. 8961941[/snapback] Hmm, ettersom min kabel også er kjøpt på Clas Ohlson er det nok dette som er problemet da. Hvilken kabel kjøpte du? Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Skjær vekk det lille plastdekselet til den optiske porten på komponent kabelen, kanskje det hjelper. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har samme problemet, det jeg har gjort er å kline til med en masse teip bakpå xboxen og rundt kabelen, det er stygt men kabelen sitter ihvertfal. Har en annen kabel liggende og den passer perfekt, men den bruker jeg allerede på dvd spilleren. Du får bare kjøpe en haug med forskjellige kabler å håbe på at en av de du kjøper passer perfekt Lenke til kommentar
Gorthaur Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Av en eller annen merkelig grunn så passer ikke alle optiske kabler "perfekt" inn i kompositt-kabelen. Hadde en liggende fra Clas Ohlson som hadde dette problemet, men kjøpte like etter en litt dyrere fra Komplett som passet utmerket. 8961941[/snapback] Hmm, ettersom min kabel også er kjøpt på Clas Ohlson er det nok dette som er problemet da. Hvilken kabel kjøpte du? 8961978[/snapback] Er en god stund siden jeg kjøpte den, så jeg husker ikke helt om det var denne monsterkabelen. Dersom du bor i Oslo så har også datakjeden et utvalg av kabler som funker bra. Lenke til kommentar
freke Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har samme problemet, det jeg har gjort er å kline til med en masse teip bakpå xboxen og rundt kabelen, det er stygt men kabelen sitter ihvertfal. Har en annen kabel liggende og den passer perfekt, men den bruker jeg allerede på dvd spilleren. 8962542[/snapback] Hvorfor ikke bytte om kablene? Den som passer perfekt til 360 ut av dvd spiller og inn i 360, og den som passer dårlig til 360 ut av 360 og inn i dvd spiller? Eller passer den som passer dårlig like dårlig til både 360 og dvd spiller? I så fall er "mysteriet" med de kleint passende kablene til 360 løst. Det er ikke inngangen det er noe galt med, men kablene. Dette kun hvis kabelen passer like dårlig i dvd spilleren som i 360 altså. Passer den som passer dårlig i 360 godt i dvd spiller, kan man anta det er inngangen på 360 som er av varierende størrelse. Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Jeg bruker en optisk kabel av god kvalitet (TARA LABS) og har det samme problemet, med at den ikke klikker på plass. Men den funker uten å ha noe press på, så jeg stresser ikke så mye med det.. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Har samme problemet, det jeg har gjort er å kline til med en masse teip bakpå xboxen og rundt kabelen, det er stygt men kabelen sitter ihvertfal. Har en annen kabel liggende og den passer perfekt, men den bruker jeg allerede på dvd spilleren. 8962542[/snapback] Hvorfor ikke bytte om kablene? Den som passer perfekt til 360 ut av dvd spiller og inn i 360, og den som passer dårlig til 360 ut av 360 og inn i dvd spiller? Eller passer den som passer dårlig like dårlig til både 360 og dvd spiller? I så fall er "mysteriet" med de kleint passende kablene til 360 løst. Det er ikke inngangen det er noe galt med, men kablene. Dette kun hvis kabelen passer like dårlig i dvd spilleren som i 360 altså. Passer den som passer dårlig i 360 godt i dvd spiller, kan man anta det er inngangen på 360 som er av varierende størrelse. 8962770[/snapback] Pga kabelen ikke er lang nok Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 (endret) Kjøpte meg ein veldig billig kabel til 100,- Klikker flott inn i både 360`en,PS2`en og DVD-spilleren Og forhåpentligvis PS3`en. Med andre ord har eg byttet mye frem og tilbake,og den sitter som støpt enda. Endret 28. juni 2007 av Mala Lenke til kommentar
Xbox-PS2 Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Dette er et ekstremt vanlig problem som de fleste ikke legger merke til. Og åpenbart gjør ikke MS det heller. Når jeg kjøpte component kabel måtte den byttes ut fordi optisk ikke funket. Når jeg trengte en VGA-kabel måtte jeg tilbake til butikken 2 ganger. Jeg anbefaler å få byttet kabel hvis den er relativt nykjøpt. Noen kabler fungerer feilfritt. Det beste er å få prøve den i butikken siden 50% av kablene er defekte. Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Skjær vekk det lille plastdekselet til den optiske porten på komponent kabelen, kanskje det hjelper. 8962425[/snapback] Gjorde nettopp dette, nå sitter kabelen finfint. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 28. juni 2007 Del Skrevet 28. juni 2007 Skjær vekk det lille plastdekselet til den optiske porten på komponent kabelen, kanskje det hjelper. 8962425[/snapback] Gjorde nettopp dette, nå sitter kabelen finfint. 8963996[/snapback] Hadde samme problem selv, den plastflippen var bare i veien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå