Gå til innhold

Innkjøp av deler til lite prosjekt


Anbefalte innlegg

Hei! Nå skal jeg begynne med mitt første lille prosjekt. Vi har nettopp fått nye hytte som blir ferdig bygget i løpet av sommeren. For moroskyld ønsker jeg å automatisere hytta litt.

 

Jeg har planlagt å ha en PC på rommet mitt eller i anexet (friggeboden). Så vil jeg ha en liten bil-TV-skjerm som jeg får billig som jeg kan sette på veggen i stuen. Denne bil-TV-skjermen skal være koblet til PCen. Fra denne bil-TVen skal det være mulig å bla gjennom musikk, filmer, bilder, osv, som finnes i MediaCenter på PCen min. Derfor trenger jeg en touchpad (slik som man har på laptoper) som jeg kan henge opp på veggen ved siden av bil-TVen. Ved PCen min skal jeg ha to switchere; en som styrer skjermene og en som styrer musene. Kommunikasjonen mellom Bil-TVen, touchpaden og PCen må være trådløs. Når jeg er ferdig med å spille på PCen på den store skjermen skal det være mulig å bare måtte skru av skjermen og klikke på begge bryterne og så er det automatisk touchpaden og bil-TVen i stuen som er koblet til PCen.

 

Noen som vet hvor jeg kan skaffe delene til dette prosjektet? Kan noen linke til noen gode deler jeg kan bruke?

 

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...